Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Grafikkort köpråd till en som INTE spelar

Permalänk

Grafikkort köpråd till en som INTE spelar

Hejsan!

Jag är ingen spelare men hade ändå tänkt mig köpa ett nytt/begagnat grafikkort. Det enda kravet är att det ska vara stabilt och stödja upp till 2 st skärmar samtidigt med upplösning 3840x2160. Jag tror alltså inte att det behöver vara någon riktig värsting eftersom jag inte kommer att spela några spel. Bra om det går att se film utan problem förstås.

Jag gissar att det går att hitta något fungerande på blocket men allt är så fokuserat på spelprestanda så jag blir förvirrad. Skulle någon kunna ge mig lite förslag på vad jag ska titta efter så blir jag jätteglad.

Permalänk
Medlem

@kentlarson: Ska det klara 3840x2160. x2 ?.Dom ända som skriver att dom klarar på NVIDIA är 1060 och uppåt där står upplösningen med . på 1050 ti -1050 står inte max upplösningen med kanske går. tex https://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-106...

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk

@CyberNerd:

Tack ska ni ha.

Jag beställer ett Gigabyte RX 550 2GB AMD. Ha en fin helg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kentlarson:

Hejsan!

Jag är ingen spelare men hade ändå tänkt mig köpa ett nytt/begagnat grafikkort. Det enda kravet är att det ska vara stabilt och stödja upp till 2 st skärmar samtidigt med upplösning 3840x2160. Jag tror alltså inte att det behöver vara någon riktig värsting eftersom jag inte kommer att spela några spel. Bra om det går att se film utan problem förstås.

Jag gissar att det går att hitta något fungerande på blocket men allt är så fokuserat på spelprestanda så jag blir förvirrad. Skulle någon kunna ge mig lite förslag på vad jag ska titta efter så blir jag jätteglad.

Jag köpte ett Quadro P400 för $100.
Klarar allt du behöver och dubbelt upp med sina 4 DP 1.4 utgångar.
Förvänta dig inte någon 3D prestanda dock =).
Fast det är ju kul med ett grafikkort som drar typ 30 watt som mest.