Permalänk
Medlem

Bästa headset

Hej, jag söker det bästa gaming headset. Priset spelar ingen roll. Gärna inget wireless då jag hört att det försämrar ljudet. Har tidigare haft qpad-1339 och var väldigt nöjd.

Permalänk
Medlem

Håller inte med Zeos om allt (amezeBALLS om det mesta)

Men denna är väldigt bra för just lurar till spel
https://youtu.be/QmrkbWslcKs

Permalänk
Medlem

@Margarin: Tack , ska helt klart se igenom videon

Permalänk
Administrativ avgift

@Bumbaan: Allting beror på priset osv , är micen jätte viktig? Är spel 100% fokus? Musik? Ja du får vara specifik. Budget är också viktigt komfort osv

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Då ska du kika på riktiga stereolurar och använda antigen en separat mick eller montera på en modmic 4/5 direkt på hörluren.
Personligen aldrig testat Sennheiser HD800/800S, men dom lurarna ska tydligen vara något alldeles extra när det kommer till soundstage och imaging.
Sennheiser HD800/800S + modmic 4/5 är nog ingen dålig kombination.

Permalänk
Medlem

@andra94: Priset spelar ingen roll skrev jag i tråden(0-5000kronor). Det ska vara till gaming, micken ska vara bra så jag kommunicera med mina vänner. Ljudet är extremt viktigt.

Permalänk
Medlem

@REWplayFF: Nu snackar vi headset. Tror du att det behövs en extra mic till dessa? eftersom priset var nästan 5000kr bör väl även micken fungera bra ? Tusen tack för tipset. Ska titta igenom lite recensioner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bumbaan:

@REWplayFF: Nu snackar vi headset. Tror du att det behövs en extra mic till dessa? eftersom priset var nästan 5000kr bör väl även micken fungera bra ? Tusen tack för tipset. Ska titta igenom lite recensioner

Hörlur och mick är separat. Bara hörluren ligger på runt 15.000 ny. En modmic ligger på 500-800 bagis. "Priset spelar ingen roll". Tog det bokstavligt 👍

Edit: Riktiga hörlurar med separat mick är fortfarande bästa lösningen om ljudupplevelsen är prio ett.

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD660S är kickass testa dom

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@REWplayFF: haha verkligen bokstavligt. Trodde inte det fanns i den prisklassen. Men den billigare varianten för 5k kan vara något att sträva efter. 15 var lite väl

Permalänk
Medlem

@eXim: Tack ! Ska kolla upp dessa.

Permalänk
Medlem

Oj med den budgeten finns det många alternativ, säger som Exim. Sennheiser 600, 650, 660 med en modmick lär vara ett hett alternativ

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En annan sak att tillägga är dock att dessa är öppna lurar och släpper in mycket ljud, dock så ger de bra positionering vilket är toppen för spel. Om du vill ha ett par slutna så har beyerdynamic många bra slutna lurar. För övrigt om jag inte missminner mig så är dina gamla qpad ett par rebrandade beyer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Logitech g633 eller 933. Beror lite på spelet också men bland det bästa jag provat för gaming. Ingen hi-fi dock

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kom på ännu en annan sak som är värd att inflika, om man känner för att lägga lite extra så rekommenderar jag dessutom creatives blasterx g6 (en usb dac+amp) Har riktigt bra simulerat surround som ger det där lilla extra för spel, dessutom funkar den även bra i direkt läge för alla dina hifi behov 😋

Permalänk
Medlem
Skrivet av RosaGosse:

Logitech g633 eller 933. Beror lite på spelet också men bland det bästa jag provat för gaming. Ingen hi-fi dock

Skickades från m.sweclockers.com

Personligen skulle jag låta bli Logitech headset, har ett G933 just nu och kan inte påstå att jag är nöjd. Jag har avverkat några Logitech headset genom åren, se nedan.

Headset 1 - Logitech G430, mikrofonarmen kunde inte fastna i upprätt läge, fick headsetet utbytt till ett..
Headset 2 - Logitech G930, mikrofonarmen kunde inte fasta i upprätt läge, fick headsetet utbytt till ett..
Headset 3 - Logitech G930, inget ljud i ena hörlurskåpan, köpte ett..
Headset 4 - Logitech G933, inget ljud i ena hörlurskåpan, fick headsetet utbytt till ett..
Headset 5 - Logitech G933, inget ljud i ena hörlurskåpan. Där är jag nu!

Går själv i tankarna att byta men vill tvärtom gärna ha trådlöst..

Permalänk
Avstängd

Ah ok, min erfarenhet var från internet caféer, har inte ägt någon själv egentligen

Skickades från m.sweclockers.com