Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Tack för tipset. Slog till på 1080Ti för 6790kr

Låter bra, och om du har en 4k tv prova och spela på den.

1080Ti + 4ktv + HDR+ Allt på nästan max= OMG det går inte att beskriva hur snygga spelen blir.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Har inget med saken att göra. Det är en fyndtråd.

Ja då är det ett fynd. Kostade 600 i förra veckan. Och vem är du att bestämma vad som är ett fynd?

Skrivet av Dunder:

För övrigt är det fel, samma pris finns på NoN.

Inte alls, när tipset postades var det bara dom som hade det priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XripperX:

Låter bra, och om du har en 4k tv prova och spela på den.

1080Ti + 4ktv + HDR+ Allt på nästan max= OMG det går inte att beskriva hur snygga spelen blir.

Tyvärr är det bara 5 % max av moderna spel med acceptabelt spelflyt. Sen finns de gyllene undantag som forza horizon 4 Rtx 2080ti kanske är precis tillräckligt för den större majoriteten. Rtx 2080 verkar inte riktigt orkar heller.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Tyvärr är det bara 5 % max av moderna spel med acceptabelt spelflyt. Sen finns de gyllene undantag som forza horizon 4 Rtx 2080ti kanske är precis tillräckligt för den större majoriteten. Rtx 2080 verkar inte riktigt orkar heller.

Beror ju på om man FPS känslig, jag är det inte.

satt och lirade assassins creed odyssey igår och det snurrade runt 40-50 fps, och det räcker för mig. (antialiasing är av)

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Tyvärr är det bara 5 % max av moderna spel med acceptabelt spelflyt. Sen finns de gyllene undantag som forza horizon 4 Rtx 2080ti kanske är precis tillräckligt för den större majoriteten. Rtx 2080 verkar inte riktigt orkar heller.

Jag har tänkt köpa ett grafikkort för flyt med just 4k och hdr. Menar du att 1080ti inte är tillräckligt för detta?
Kräver HDR något extra av grafikkortets kraft? För de benchmarks js kikat på så är flesta spelen relativt nära 60fps med höga inställningar. Så jag tänkte om man ter av AA och sänker skuggor lite. Sen överklocka gpu lite . Så borde man kunna hålla dig runt 60fps. ? Tänker jag fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Jag har tänkt köpa ett grafikkort för flyt med just 4k och hdr. Menar du att 1080ti inte är tillräckligt för detta?
Kräver HDR något extra av grafikkortets kraft? För de benchmarks js kikat på så är flesta spelen relativt nära 60fps med höga inställningar. Så jag tänkte om man ter av AA och sänker skuggor lite. Sen överklocka gpu lite . Så borde man kunna hålla dig runt 60fps. ? Tänker jag fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Du klarar dig med nöd och näppe runt 60 FPS i de flesta spelen på ett 1080TI när du klockar det.
Kör du Gsync så är det inga problem att lira på ett 1080TI.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Ja då är det ett fynd. Kostade 600 i förra veckan. Och vem är du att bestämma vad som är ett fynd?

Inte alls, när tipset postades var det bara dom som hade det priset.

Väldigt skum definition av fynd, ~5% avdraget pris. Hade alla delat den definitionen hade tråden svämmat över totalt.

Båda butikerna satte priset till 549 idag, men det är mindre viktigt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Du klarar dig med nöd och näppe runt 60 FPS i de flesta spelen på ett 1080TI när du klockar det.
Kör du Gsync så är det inga problem att lira på ett 1080TI.

Ahh hoppas det.. tänker inte punga ut för ett 2080ti..
2080 känns ju exakt som 1080ti med fast mindre Vram som kanske är sämre för 4k?
Tyvärr ingen gsync på TVn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Derix:

Tack för tipset. Slog till på 1080Ti för 6790kr

Hmm köpte samma, antar att de hade flera.
Lite skumt att det står 1080 Ti Gaming i rubriken men bilderna och boost klocksen visar Gaming X. Jag var helt inställd på att det var X modellen, får se vad man faktiskt får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Hmm köpte samma, antar att de hade flera.
Lite skumt att det står 1080 Ti Gaming i rubriken men bilderna och boost klocksen visar Gaming X. Jag var helt inställd på att det var X modellen, får se vad man faktiskt får.

Det framgick inte vilken typ av fyndvara det var. Har det exempelvis kommit in en sändning där några grafikkort fått lite skadad emballage så skulle det ju förklara hur det fanns mer än ett.

Återstå att se vilket kort som kommer.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Det framgick inte vilken typ av fyndvara det var. Har det exempelvis kommit in en sändning där några grafikkort fått lite skadad emballage så skulle det ju förklara hur det fanns mer än ett.

Återstå att se vilket kort som kommer.

Slut nu va

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Jag har tänkt köpa ett grafikkort för flyt med just 4k och hdr. Menar du att 1080ti inte är tillräckligt för detta?
Kräver HDR något extra av grafikkortets kraft? För de benchmarks js kikat på så är flesta spelen relativt nära 60fps med höga inställningar. Så jag tänkte om man ter av AA och sänker skuggor lite. Sen överklocka gpu lite . Så borde man kunna hålla dig runt 60fps. ? Tänker jag fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Minimum FPS tenderar va väl under 60 även om Sverige kan ligga där ofta. Jag behöver dra ner så mycket ögongodis så min 1080p plasma tenderar ge bättre grafik än min oled. Hade gärna sett vad gsync hade kunnat uträtta för under. Men även när fps mätarna påstår jag har 60 FPS får jag ofta småhack.

Jag hade vart frustrerad om jag bara haft 4k skärmen att tillgå med mitt överklockade x1080ti.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Minimum FPS tenderar va väl under 60 även om Sverige kan ligga där ofta. Jag behöver dra ner så mycket ögongodis så min 1080p plasma tenderar ge bättre grafik än min oled. Hade gärna sett vad gsync hade kunnat uträtta för under. Men även när fps mätarna påstår jag har 60 FPS får jag ofta småhack.

Jag hade vart frustrerad om jag bara haft 4k skärmen att tillgå med mitt överklockade x1080ti.

Jahopp..
Du dödar mina planer här.. vad ska jag behöva göra för att få grymt ögongodis i 4k på 60fps menar du...? Kan 2080 vara böttre eller är det enbart 2080ti som kommer lösa uppgiften

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nima2001:

Jahopp..
Du dödar mina planer här.. vad ska jag behöva göra för att få grymt ögongodis i 4k på 60fps menar du...? Kan 2080 vara böttre eller är det enbart 2080ti som kommer lösa uppgiften

Skickades från m.sweclockers.com

2080 presterar likadant som 1080Ti, 2080Ti är det enda kort som på riktigt kan köra 4k 60fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Jahopp..
Du dödar mina planer här.. vad ska jag behöva göra för att få grymt ögongodis i 4k på 60fps menar du...? Kan 2080 vara böttre eller är det enbart 2080ti som kommer lösa uppgiften

Skickades från m.sweclockers.com

autocorrect sverige=average

Vågar inte uttala mig om vad som kan tänkas räcka till önskar jag hade lite 2080s att leka med

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

autocorrect sverige=average

Vågar inte uttala mig om vad som kan tänkas räcka till önskar jag hade lite 2080s att leka med

Klurade på den en stund
Viset gör det ingen skillnad för mig med processor i denna upplösningen. Kan lika gärna köra en 2700x istället för t.ex. 9900k eller 8700k

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av freppa87:

Lyckas inte få till det priset även om jag är inloggad, gällde det enbart i helgen?

Det verkar gälla även nu. Priset justeras i kassan:

https://imgur.com/LHwtYYw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Tack för tipset. Slog till på 1080Ti för 6790kr

Undra om du precis köpte de MSI 1080ti som jag nyttjade ångerrätten på för några dagar sedan hos Netonnet.
Håller tummarna att du fick ett annat då kortet jag lämnade tillbaka hade ett fantastiskt coil whine

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Det verkar gälla även nu. Priset justeras i kassan:
https://i.imgur.com/LHwtYYw.png
https://imgur.com/LHwtYYw

Fick till det nu, problemet var att jag inte var "club-medlem" och det gick inte att registrera sig i Chrome (fick hela tiden fel captcha som felmeddelande). Funkade bättre i Internet Explorer och nu får jag priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freppa87:

Fick till det nu, problemet var att jag inte var "club-medlem" och det gick inte att registrera sig i Chrome (fick hela tiden fel captcha som felmeddelande). Funkade bättre i Internet Explorer och nu får jag priset.

Trodde först i ett rus av önsketänkande det var X-modellen och tappade hakan till morgonkaffet. Var riktigt nära ett köp där

Permalänk
Medlem
Skrivet av freppa87:

Fick till det nu, problemet var att jag inte var "club-medlem" och det gick inte att registrera sig i Chrome (fick hela tiden fel captcha som felmeddelande). Funkade bättre i Internet Explorer och nu får jag priset.

Kalas
Jag är egentligen inte alls intresserad av att köpa XBOX One S. Har funderat på PS4 Pro, men sneglade nu på XBOX tack vare den här dealen. Upptäcker då att det (naturligtvis) finns en bättre version - XBOX X, men..
Alltså den här dealen måste väl vara galet bra? Två(2!) handkontroller + 3 spel (där superhajpade RDR2 är med) för priset av vad endast konsoll+ 1 handkontroll kostar.
Det rycker rätt bra i för-bra-för-att-inte-slå-till-tarmen

Någon som har insikt i konsollernas värld om det är en så bra deal som jag vill få det till? Vill gärna spela RDR2 (har ingen 4K-TV).

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Kalas
Jag är egentligen inte alls intresserad av att köpa XBOX One S. Har funderat på PS4 Pro, men sneglade nu på XBOX tack vare den här dealen. Upptäcker då att det (naturligtvis) finns en bättre version - XBOX X, men..
Alltså den här dealen måste väl vara galet bra? Två(2!) handkontroller + 3 spel (där superhajpade RDR2 är med) för priset av vad endast konsoll+ 1 handkontroll kostar.
Det rycker rätt bra i för-bra-för-att-inte-slå-till-tarmen

Någon som har insikt i konsollernas värld om det är en så bra deal som jag vill få det till? Vill gärna spela RDR2 (har ingen 4K-TV).

Är i lite samma sits, vill spela RDR2 men har ingen konsol alls och ingen 4k-TV, så detta verkar onekligen vara ett billigt sätt att få spela det. Någon som vet om det är värt de extra 2500kr som det blir att gå till nyaste xbox eller ps4pro?

Permalänk
Medlem

@freppa87: Det kan du nog bara avgöra själv, jag bytte för att minska laddtiderna när jag spelar forza 7 eftersom dom är hemska även om jag kör en ssd med spelen på.
Men hur mycket din tid är värd får du nog avgöra själv.
Visst kan det bli snyggare för xbox one x kan ju ta 4k texturerna och skala ner dem till 1080p men jag såg ingen skillnad i forza 7 när jag körde x mot non x.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av freppa87:

Är i lite samma sits, vill spela RDR2 men har ingen konsol alls och ingen 4k-TV, så detta verkar onekligen vara ett billigt sätt att få spela det. Någon som vet om det är värt de extra 2500kr som det blir att gå till nyaste xbox eller ps4pro?

1. Har du tänkt köpa en 4k-TV snart?
2. Är du känslig för "blur" i bilden? Överdriven antialiasing etc...

Om svaret på båda frågorna är nej kan du lika gärna köra på en S istället för X. Det finns ganska många videos som jämför bilden i "enchanced"-titlar, men här är ett exempel som visar ganska många olika typer av miljöer från BF1: https://www.youtube.com/watch?v=ZtW1ASrsG-Q

(tydligaste skillnanden är förmodligen vid 2:06 in i klippet)

Jag tycker det är ett bra pris på MM-erbjudandet. Men eftersom jag redan har en kontroll och inte är särskilt intresserad av Halo 5 eller Gears of War så chansar jag på att det dyker upp paketerbjudanden för X + RDR2 till vettigt pris under någon av höstens reor. Lämnade konsol-världen efter 360.

Permalänk

https://cdon.se/hemelektronik/kingston-a400-240gb-p40396061
https://cdon.se/hemelektronik/toshiba-ocz-tr200-240gb-p422307...

I princip samma hårddisk - är någon av tillverkarna att föredra/har någon av modellerna kända fel?

Edit:
Något snabbare läs- och skrivhastighet på Toshiba, tror jag kör på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

PowerColor RX 580 Red Dragon OC för 2499:- (nedsatt från 3499:-), hos Inet.

Med dagens GPU priser i åtanke är detta en hur bra deal som helst!

Är det någon som har hittat information om hur länge de här kampanjerna hos Inet pågår?
Jag är lite sugen, men hoppas samtidigt på något billigt Vega 56 under Black Friday

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Är det någon som har hittat information om hur länge de här kampanjerna hos Inet pågår?
Jag är lite sugen, men hoppas samtidigt på något billigt Vega 56 under Black Friday

Ring och fråga! Inets support brukar vara väldigt tillmötesgående med sådan info dom gånger jag har hört av mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Är det någon som har hittat information om hur länge de här kampanjerna hos Inet pågår?
Jag är lite sugen, men hoppas samtidigt på något billigt Vega 56 under Black Friday

https://www.komplett.se/product/1079890/demovaror/datorutrust...

MSI Radeon RX Vega 56 Air Boost 8G -Demo 4.345:-

Verkar vara ett bra pris, men jag är inte säker.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem
Skrivet av xprt:

Ring och fråga! Inets support brukar vara väldigt tillmötesgående med sådan info dom gånger jag har hört av mig

Will do!

Skrivet av XripperX:

https://www.komplett.se/product/1079890/demovaror/datorutrust...

MSI Radeon RX Vega 56 Air Boost 8G -Demo 4.345:-

Verkar vara ett bra pris, men jag är inte säker.

Hmm, helt klart bra pris, men vill nog ha en bättre kylare på ett så påkostat kort. Men bra tips ändå, tack!

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Caesar:

Är det någon som har hittat information om hur länge de här kampanjerna hos Inet pågår?
Jag är lite sugen, men hoppas samtidigt på något billigt Vega 56 under Black Friday

Skulle tippa på så långt lagret räcker, kan tänka mig att Inet har gjort en deal med PowerColor att tömma lager inför RX 590 släppet som ligger runt hörnet. Så skulle personligen inte vänta om du är sugen

Tror inte heller på ett VEGA 56 för under 4-4200kr på BF, iaf med tanke på priserna idag och marginalerna som finns.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >