Inet spårar upp användare som ger dåliga omdömen på prisjakt o erbjuder mutor ?

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Det känns ju mest som att personen som skrev omdömmet är en såndär klassisk socialt inkapabel individ som skriker "kunden har alltid rätt" rakt i örat på kundtjänsten vid första kontakt. Dess historik på Prisjakt är mest 1-stjärniga betyg och evigt gnäll. Det här säger jag inte för att försvara Inet, utan för att trovärdigheten på denna individ utan styrkande bevis är sjukt nära noll.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Verkar som Inet har satt i system att försöka spåra upp användare som ger dåliga omdömen på prisjakt och erbjuder mutor mot att man ändrar sitt omdöme till positivt ? Detta tycker jag är rätt så allvarligt, här är t ex ett omdöme hur en användare upplever, jag tycker inte detta är ok som Inet gör verkligen inte...

Hur menar du med satt i system? Hittar ett omdömme på Prisjakt att de gjort så. Kan inte avgöra vad som ligger bakom det omdömmet, bara att användaren hävdar att så har hänt. Om de satt något i system borde det väl finnas fler omdömmen med "Ja, det hände mig också. Inet's kundtjänstmedarbetare tältar ute i trädgården nu"? Eller missar jag något?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Xinpei:

Kan så vara men det ändrar inte det faktum att det verkar vara en skum användare generellt som verkar ha antingen otur var denne än vänder sig eller alt. överdriver.

Jag får be om ursäkt om mitt inlägg kan tolkas som om jag antydde att så var fallet? Jag försökte bara belysa möjligheten att de båda inte var samma individ då TS såg ut att få oförtjänt negativa kommentarer

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Det känns ju mest som att personen som skrev omdömmet är en såndär klassisk socialt inkapabel individ som skriker "kunden har alltid rätt" rakt i örat på kundtjänsten vid första kontakt. Dess historik på Prisjakt är mest 1-stjärniga betyg och evigt gnäll. Det här säger jag inte för att försvara Inet, utan för att trovärdigheten på denna individ utan styrkande bevis är sjukt nära noll.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag ser inte varför användaren skulle dra en sån rövarhistoria med mutor och sena telefonsamtal vinna nåt speciellt på det? då hade man väl bara skrivit kasst bemötande från kundtjänst eller nåt, men ja även om det rör sig om 1 specikt fall så tyckte jag ändå det är illa däravtrådstarten, men vill mods stänga denna tråd får dom väl göra det om dom vill.

Permalänk

Är det en eller ett fåtal kunder, och resterande majoritet, där omdömen skiljer mycket så är det väl troligen kunden som har fel. Som köpare måste man ju ta hänsyn till detta, och i det här fallet gällande INET (som generellt har mycket goda omdömen) plötsligt skulle "förstöra" för någon kund låter inte troligt.
Som kund kan man inte kräva vad som helst. Hade varit intressant att få info exakt vad som orsakat kundens upplevelse.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Alla företag som har någon form av dedikerad kundservice arbetar normalt aktivt på olika sätt att försöka vända missnöjda kunder?! All form av kompensation för att du är missnöjd är en form av muta för att du ska bli nöjd. Att dom ringer upp missnöjda kunder är ett sätt att visa att de "bryr sig".

Både ja och nej.

En butik som inte har några negativa omdömen är en rödflagga för mig, för där finns alltid någon missnöjd om det är seriösa ÅF/kunder/omdömen. Detta bör de flesta som hanterat support på något sätt vara väl bekant med.
Är lite som att försöka hitta en YT video utan någon som ger tummen ner. Det känns fake utan...

Sen självklart är det positivt att man försöker göra personen nöjd, men du får absolut inte "leta upp denna". Om personen lämnat kritik, via tex direkt mail, och får ett svar, eller begär svar, är det ju självklart. Men att leta upp personer på omdömessidor är inte okej, då hela poängen med dessa är att kunna lämna kritik (både positiv och negativ). Att de kontaktar honom via hans egen inlämnade vara, är dock helt annan sak.

Så det är lite svårt att se vad som hänt då vi bara har lite ord här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

Jag ser inte varför användaren skulle dra en sån rövarhistoria med mutor och sena telefonsamtal vinna nåt speciellt på det? då hade man väl bara skrivit kasst bemötande från kundtjänst eller nåt, men ja även om det rör sig om 1 specikt fall så tyckte jag ändå det är illa däravtrådstarten, men vill mods stänga denna tråd får dom väl göra det om dom vill.

Dom "vinner" på det för att dom vill bli kompenserade. För att få företagen att agera genom att smutskasta i så många kanaler som möjligt.

Det är definitivt ett fall där man inte ska dra förhastade slutsatser. Hade det varit ett betydande antal, säg exempelvis fler än 5-10 personer. Då behöver det kollas lite närmare på.

Det här är ju ett icke-problem däremot.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Är det en eller ett fåtal kunder, och resterande majoritet, där omdömen skiljer mycket så är det väl troligen kunden som har fel. Som köpare måste man ju ta hänsyn till detta, och i det här fallet gällande INET (som generellt har mycket goda omdömen) plötsligt skulle "förstöra" för någon kund låter inte troligt.
Som kund kan man inte kräva vad som helst. Hade varit intressant att få info exakt vad som orsakat kundens upplevelse.

Du kanske ska läsa omdömet vad kunden har skrivit, men återigen alla klagar på kunden istället för företagets tveksamma metoder istället, jag har iaf skrivit färdigt i denna tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jag ser inte varför användaren skulle dra en sån rövarhistoria med mutor och sena telefonsamtal vinna nåt speciellt på det? då hade man väl bara skrivit kasst bemötande från kundtjänst eller nåt, men ja även om det rör sig om 1 specikt fall så tyckte jag ändå det är illa däravtrådstarten, men vill mods stänga denna tråd får dom väl göra det om dom vill.

vadå att X kan ljuga för att få en fördel senare? har du nånsin jobbat inom handel så vet du att det finns en viss procent personer som är såna.
jaha var detta inte samma som jag köpte igår nu när jag påstår att den gått sönder, men ojdå ja måste ha tagit fel hemma då jag har flera stycken.

skulle vara väldigt kul veta om inet kan luska fram nått ordernumer så man kan få se hur det ser ut från andra sidan.

Skrivet av HazZarD:

Du kanske ska läsa omdömet vad kunden har skrivit, men återigen alla klagar på kunden istället för företagets tveksamma metoder istället, jag har iaf skrivit färdigt i denna tråd.

vi har alla läst omdömet och som med allt annat när det bara finns ena sidan av historien?
och med tanke på Zeecor historik så låter det som nån som vill skrika högt, tyck synd om mig!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

Du kanske ska läsa omdömet vad kunden har skrivit, men återigen alla klagar på kunden istället för företagets tveksamma metoder istället, jag har iaf skrivit färdigt i denna tråd.

Men hur går den logiken ihop? Varför tar du ett undantagsfall (som vi inte ens vet stämmer) på sådant allvar?

Saker som man måste ta hänsyn till i denna frågan är ju att följa historiken på företaget, vem som lämnar omdömet, eventuella misstolkningar, attityden på inlägget och eventuell respons från företaget.

Det är ju väldigt vanligt att man smutskastar företag eller ger dåliga betyg för att man vill bli kompenserad eller få en reaktion för något som man kanske haft fel i då företaget exempelvis nekar en retur av ens vara av någon anledning.

Med det sagt behöver betygsättaren inte ha fel iheller, men bevisbördan ligger definitivt på personen i fråga. Man kan inte komma med svepande anklagelser utan några bevis överhuvudtaget.

Lite källkritik i denna världen har aldrig varit fel.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Jag var väldigt anti-inet under en lång tid, men till och med jag får erkänna att de har skärpt till sig och det är som natt och dag nu jämfört med 10-15 år sen

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Inet
Skrivet av HazZarD:

Verkar som Inet har satt i system att försöka spåra upp användare som ger dåliga omdömen på prisjakt och erbjuder mutor mot att man ändrar sitt omdöme till positivt ? Detta tycker jag är rätt så allvarligt, här är t ex ett omdöme hur en användare upplever, jag tycker inte detta är ok som Inet gör verkligen inte...

Ringa och trakassera folk sena kvällar? hur är detta acceptabelt att ens göra kan man undra? skärpning alltså!

Uppdatering 2018-09-21: Inet har förföljt mig på diverse forum och försökt "kompensera" mig till att ändra mitt omdöme. De har även ringt mig ett antal gånger sena kvällar. Nu har de även anmält mitt omdöme till Prisjakt och försöker få det borttaget. Du kan ju som konsument själv avgöra om detta är ett seriöst företag du vill handla av... Jag kommer ALDRIG mer handla av Inet!

Ursprungligt omdöme:

Mycket strul på sista tiden. Kundtjänst har ingen aning om vad som händer och är ofta oförskämda, det verkar inte finnas någon kommunikation inom företaget. Har en retur som mottogs den 21/8 och inte ens är påbörjad ännu. Med tanke på att Inet oftast har högre priser än konkurrenterna så handlar jag nog någon annan stans nästa gång.

Hej alla!

Jag heter Erik och jobbar som VD på Inet och är således den som är ytterst ansvarig för hur vi som företag agerar.

Vi svarar normalt inte på negativa omdömen publikt då vi upplever att det lätt blir pajkastning och att aldrig hela bilden av vad som hänt framkommer, men detta känner vi inte kan låta stå oemotsagt.

Att vi skulle spåra upp, trakassera och muta våra kunder är grova anklagelser och inte sant. Vad som däremot är sant är att vi noga följer samtliga forum och omdömen för att se vad vi kan göra bättre, vad som går fel och så vidare. Vi försöker alltid lösa våra kunders problem och önskemål, men ibland blir kraven helt orimliga.
Tyvärr går inte alla att få nöjda helt enkelt, även om vi försöker.

Att saker kan gå fel är mänskligt. Vi är cirka 100 engagerade medarbetare som jobbar på Inet och vårt mål är att ge den bästa kundupplevelsen i branschen. Vi letar hela tiden efter saker vi kan göra bättre och att kontakta missnöjda kunder och försöka förstå vad som gått fel och vad vi kan göra bättre ser vi som en del av det arbetet. Vi försöker även involvera er kunder genom att öppet be om önskemål och synpunkter.

Att försöka vända en missnöjd kund till en nöjd kund ser inte vi som att trakassera eller muta någon, utan snarare som att vi verkligen gör allt för att alla kunder ska bli nöjda. Och det är just när något går fel som ni som kunder verkligen kan testa hur bra vi leverantör är på att hantera missar.

Jag förstår inte riktigt ditt, som trådskapare, syfte med denna typ av ryktesspridning, som även finns att läsa på Flashback och Prisjakt. Men jag är mer än villig att prata om det över telefon eller mail om du hellre föredrar det och det går bra att ringa mig på 0708-652702 eller maila erik@inet.se

Jag vill även passa på att önska alla en fortsatt fin dag!

Mvh
Erik / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Det är väl jättebra att butiker ringer upp missnöjda kunder och erbjuder kompensation för upplevda problem? Eller har de sagt rent ut i meddelanden att du bara får kompensation om du raderar omdömet? Du kanske borde posta Inets kommunikation istället för att bara smutskasta med egna ord.

Permalänk
Medlem

Kan ju vara en av inets medarbetares egen "grej" han eller hon gör för inet som företag som dom kanske inte har någon aning om?
sen skulle aldrig ett företag någonsin erkänna detta beteende MEN det som talar starkt emot att det hänt är att det är EXTREMT dålig pr och skulle förmodligen kunna sänka ett företag.

Så om detta hänt så tror jag att det är någon enskild medarbetare som sysslar med sånt här.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Har för mig att man ringt upp mig vid något enstaka tillfälle för att kontrollera någon grej, nu när ni säger det, minns inte vad dock... Men har för mig att det gällde någon praktisk grej vid tillfället.
Edit, vad jag mins så var dock personen trevlig i telefon och hade goda skäl att ringa, någon muta fick jag dock inte...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Det här är både den roligaste och märkligaste tråden jag sett på länge på Sweclockers. Påminner om när jag själv arbetade med teknisk support och en del kunder betedde sig rättshaveristiskt med hot och lögner.

Permalänk
Medlem

Bra svarat av @Inet

Det är väl inte konstigt att Inet vill göra kunder nöjda?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Förstår inte ens vad som är problemet? Jag hade blivit jäkligt nöjd om ett företag faktiskt visade att dom brydde sig så pass mycket som personen får det att låta som. Känns inte direkt som en skräll att dom vill ställa saker till rätta?

Permalänk
Medlem

Ja ni.... i dagens samhälle så kan man tydligen bli kränkt och uppleva sig förföljd och trakasserad när ett företag försöker gå utanför de traditionella metoderna för att möta en kund och kompensera denne.

Fan vad sjukt. Vissa personer går bara inte att göra nöjd. Allt är fel och inget är någonsin bra. Bästa man kan göra är att ignorera dessa människor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

***snip/mod***

§1.1 /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Sötast
Skrivet av Jonas13:

Det här är både den roligaste och märkligaste tråden jag sett på länge på Sweclockers. Påminner om när jag själv arbetade med teknisk support och en del kunder betedde sig rättshaveristiskt med hot och lögner.

"NU ÄR DET 5E GÅNGEN JAG RINGER IDAG OCH DET FUNKAR FORTFARANDE INTE!"

- Okay, då förstår jag, vad är problemet?

VADÅ VAD ÄR PROBLEMET? SKA JAG VERKLIGEN BEHÖVA BERÄTTA DET FÖR DIG OCKSÅ?

Vad man vill säga:
euhm.... Ja alltså... Blir ju lite... Svårt annars? Men kan gissa så kan du stanna mig när jag gissat rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

***snip/mod***

Det är inte samma. Det är ganska lätt att hitta samma person som skrivit på Prisjakt här på sweclockers.

Permalänk
Medlem

Nätmobbing som gäller nu eller? Börjar bli rätt tråkig stämning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jag ser inte varför användaren skulle dra en sån rövarhistoria med mutor och sena telefonsamtal vinna nåt speciellt på det?

Användaren kanske verkligen ogillar Inet och drar sig inte för att ljuga i ett försök att dra deras rykte i smutsen?

Hade gärna sett att du forumerat din trådtitel och första inlägg på ett lite mer källkritiskt vis. Just nu vidareformulerar du helt okritiskt något som jag till 99% är säker på är en ren och skär lögn som om det vore sanning.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av improwise:

Den faktiska recensionen kan för övrigt läsas här i original:

https://prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=141&o=rating&rev=1

Användaren Zeecors verkar överlag ha det svårt hos flera välrenomerade återförsäljare.

https://www.prisjakt.nu/minsida.php?a=Zeecor&do=omdomen

Måste dock säga att jag håller med OP:s recensioner om Dustin och Komplett till viss del. Däremot tycker jag inte att Komplett ska få 1/10 stjärnor för detta. Dustin hadlar jag däremot inte från längre.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Det är väl jättebra att butiker ringer upp missnöjda kunder och erbjuder kompensation för upplevda problem? Eller har de sagt rent ut i meddelanden att du bara får kompensation om du raderar omdömet? Du kanske borde posta Inets kommunikation istället för att bara smutskasta med egna ord.

Skrivet av twk:

Bra svarat av @Inet

Det är väl inte konstigt att Inet vill göra kunder nöjda?

Skickades från m.sweclockers.com

Fast nu var väl grejen att Inet vill få negativt omdöme ändrat till ett positivt omdöme på prisjakt via mutor.
Nu säger jag givetvis inte det är sant, men jag tycker det är konstigt ni tycker detta är helt ok om det skulle vara sant, samt många andra här i tråden också. Orka inte citera alla.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Fast nu var väl grejen att Inet vill få negativt omdöme ändrat till ett positivt omdöme på prisjakt via mutor.
Nu säger jag givetvis inte det är sant men jag tycker det är konstigt ni tycker detta är helt ok.

Det här måste vara någon form av tankevurpa iallafall

Ponera att du har en butik, säljer en vara som en kund är missnöjd med, såpass att denne sprider rykten om företaget etc
Då ifall man har någon som helst omdöme som företag så brukar man kontakta kunden för att försöka att mildra ilskan eller förtretet över varans beskaffenhet eller tjänsten man erbjudit

Det tillhör GOD SED att göra detta och även sunt förnuft och logik, självbevarelsedrift, varför har man ofta så svårt att förstå sådana här enkla koncept, jo det är nog för att folk "skriker varg" på tok för ofta och alla är offer utan någon som helst tankeförmåga eller kritiskt tänkande utan att allt skall ske åt dom automatiskt och man ska erbjuda minst en laptop för 20k bara för en förflugen mening eller litet misstag (ironi, bäst jag förtydligar för folk härinne utan förståelse) (och ej riktat mot denne jag citerar självklart också)

Kan säga att jag gjort detta ofta som butiks och serviceansvarig och även som serviceansvarig för ett av de största företagen i Norden också och att sådant sker under kontorstid alternativt lämnar man meddelande osv om man inte får svar så det är ganska osannolikt att Inet skulle sitta här kl 21 och ringa för att erbjuda kompensation och för att fråga om ifall man får kompensation kanske kan lägga till detta i sitt omdöme ifall man ändrar sig och blir nöjd eller mindre missnöjd

De flesta tar detta ganska enkelt, en del är så kränkta på sådan personlig nivå att en datorpryl som gått sönder är som att man förstört hela deras liv, även om det så är orsakat av kunden själv

Och att Inet som stänger sina butiker ganska tidigt skulle ringa sina kunder mycket sent..som sagt, se ovan

Tänk lite kritiskt folk, innan ni öppnar skrivandets flod och försök sätta er in i butikens sits eller deras kundansvariges sits , detta är ytterst normalt förfarande som sagt och det tror jag ni vet också innerst inne bland de som kritiserar här för själva förfarandet

Edit:

Och man ska inte ens behöva förkara att det inte är en muta, det är en kompensation och om det är svårt att förstå så är självmålet väldigt solklart om man inte inser den skillnaden

Edit 2 efter att ha läst killens recensioner i allmänhet

Läs dem, helt klart, läs dem innan ni bedömer denna enskilda individ som någon som ni skulle vilja ha som kund i ert företag.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jag ser inte varför användaren skulle dra en sån rövarhistoria med mutor och sena telefonsamtal vinna nåt speciellt på det? då hade man väl bara skrivit kasst bemötande från kundtjänst eller nåt, men ja även om det rör sig om 1 specikt fall så tyckte jag ändå det är illa däravtrådstarten, men vill mods stänga denna tråd får dom väl göra det om dom vill.

Jag ser snarare så att Inet har ingen orsak att göra detta när det handlar om en missnöjd person. Personen ifråga har mer att vinna på det om jag säger så. Sedan varför hör man inte detta av andra? Borde väl finnas flera om Inet gör detta? Sedan den sista meningen är ganska rolig ändå. "Det kanske inte är sant men det är förjävligt ändå"? Den som kommer med anklagelserna har bevisbördan och just nu har noll bevis lagts fram.

Skrivet av Xcalibur:

vadå att X kan ljuga för att få en fördel senare? har du nånsin jobbat inom handel så vet du att det finns en viss procent personer som är såna.
jaha var detta inte samma som jag köpte igår nu när jag påstår att den gått sönder, men ojdå ja måste ha tagit fel hemma då jag har flera stycken.

skulle vara väldigt kul veta om inet kan luska fram nått ordernumer så man kan få se hur det ser ut från andra sidan.

vi har alla läst omdömet och som med allt annat när det bara finns ena sidan av historien?
och med tanke på Zeecor historik så låter det som nån som vill skrika högt, tyck synd om mig!

Oj oj så många som kommit fram under en krogrusch när man jobbat på Max och menat att de betalt för X men inte fått sin mat. Inget kvitto och ingen verkar komma ihåg dessa men ändå är de där varenda helg och vill ha gratis mat. Ganska roligt ändå när man står där som nyfylld 18 åring och gör sin första nattstängning.

Skrivet av HazZarD:

Du kanske ska läsa omdömet vad kunden har skrivit, men återigen alla klagar på kunden istället för företagets tveksamma metoder istället, jag har iaf skrivit färdigt i denna tråd.

Får jag fråga varför det är så viktigt för dig att kundens påståenden ska tas som sanning? Jag menar.. Det finns noll orsak att tro på honom men ändå sitter du här och verkar ha det inställt att personen ifråga har rätt. Trots att det logiskt sett borde användas enorma kar med salt i denna fråga.

Skrivet av Elektron:

Nätmobbing som gäller nu eller? Börjar bli rätt tråkig stämning

Skickades från m.sweclockers.com

Inte ens nära. Personen ifråga sprider anklagelser som lagts mot Inet av en person vidare på Sweclockers, folk ifrågasätter detta, TS börjar föra någon pseudo-logisk slutsats att eftersom det kan vara sant så är det sant, folk kritiserar denna typ av argument och då är tydligen mobbing.

Att kritisera någon som aktivt vill sprida rykten eller i värsta fall lögner vidare utan belägg är inte mobbning per automatik. Det är sunt och logiskt förnuft. Visst kan det gå överstyr och bli mobbning om det fortsätter men i denna tråd finns det inte ett spår av just mobbning utan de flesta är faktiskt sakliga. Den som är minst saklig är ironiskt nog TS.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk

Var är bevisen på att Inet gjort de de påstås gjort av TS?

Min alarmklocka för källkritik började lysa rött

Visa signatur

Fatal1ty FXM 200 Gaming Headset // Corsair Crystal 460X ATX RGB // ASUS B450 TUF Gaming Plus Motherboard // AMD Ryzen 5 2600X //ASUS Geforce GTX 1060 6GB Strix Gaming // Corsair Vengeance 16GB DDR4 RAM // Kingston SSD Now UV400 120GB // CoolerMaster B500 V2 // Zowie XL2411P 144Hz Gaming Monitor // Samsung 27" LCD Monitor // Zowie EC2-A Gaming Mouse // Corsair K65 LUX RGB Mechanical Keyboard // 100/10 Bahnhof Internet Fiber Connection.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

Måste dock säga att jag håller med OP:s recensioner om Dustin och Komplett till viss del. Däremot tycker jag inte att Komplett ska få 1/10 stjärnor för detta. Dustin hadlar jag däremot inte från längre.

Dustin är företaget som tog 3 månader på sig att fixa fläkten på mitt 970. De senaste fem åren av inköp på Inet har dock varit problemfria, även när returer och annat varit med i bilden. Tror enbart att det här handlar om försök till smutskastning.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮