Någon som har fått sina RTX 2080 (TI) skickade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tottebus:

Avbokade mitt Gaming Trio X och köpte Gainwards 2080 Ti direkt på Inet istället. Precis startat upp och allt fungerar som det ska. Det enda jag märkte var att "GEFORCE RTX" märket ej lyser upp. Har ej kikat så mycket på det men när jag satte in kortet tyckte jag att det såg ut som vit färg och nu när det är i burken lyser det inte. Nån mer som har Gainwards kort?

Förstår dig börjar själv också tröttna på att vänta på ett Trio X från MSI.. Undrar hur många kort MSI går miste om att sälja på grund av denna hemska väntetiden.. Likaså dom andras dyrare kort

Permalänk
Medlem

Pratade med Komplett idag som sa att deras leveranser beräknas komma den 5 december. Hoppas verkligen att det inte blir senare :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köper man igenom EVGA och får det skickat till en amerikansk adress får man ju i princip flygbiljetten betald med det lägre priset i USD. Köper man dessutom PSU i bundle blir det ännu bättre.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Jag beställde mitt 2080 ti från cdon 25 oktober och fick det den 29 oktober så det gällde bara att vara snabb i det fallet. Nu väntar jag bara på min 9900k, men det verkar ännu segare.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Skrivet av cyprus:

Jag beställde mitt 2080 ti från cdon 25 oktober och fick det den 29 oktober så det gällde bara att vara snabb i det fallet. Nu väntar jag bara på min 9900k, men det verkar ännu segare.

Vara snabb har inget med saken o göra. Allt beror på vilket kort du köppte och var ifrån. Jag förhandsbesked mitt gigabyte 2080ti windforce oc den 20 augusti ifrån komplett och fortfarande inte fått nått. Jag skulle kalla det snabbt bokat men inte hjälper det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte ett ljud...

Permalänk
Medlem

Fick just leveransbekräftelse från Webhallen på mitt ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming, beställningsdatum 2018-09-21 00:42. När jag pratade med kundtjänst för ett par veckor sedan sa de att jag var bland de 15 första i kön. Ang. diskussionen att Webhallen inte gett någon kompensation för uppskjutet leveransdatum så stämmer det inte i mitt fall. Någon vecka eller så efter min beställning så sänkte Webhallen under en kort stund priset på det ASUS kort jag beställt med 500kr till 15999, vilket jag frågade om och fick bekräftat att, eftersom min beställning skett innan detta men ännu inte levererats, skulle få priset justerat till. Jag minns inte exakt vilket datum detta var, men jag skulle anta att alla som beställde samma kort innan denna tidpunkt även de kommer få 500kr återbetalt. Vet tyvärr inte om samma sak gäller andra kort.

Permalänk

@bbkkyy84: I beställningen står 15999 för mig, jag tror dock att det var det jag köpte det för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbkkyy84:

Fick just leveransbekräftelse från Webhallen på mitt ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming, beställningsdatum 2018-09-21 00:42. När jag pratade med kundtjänst för ett par veckor sedan sa de att jag var bland de 15 första i kön. Ang. diskussionen att Webhallen inte gett någon kompensation för uppskjutet leveransdatum så stämmer det inte i mitt fall. Någon vecka eller så efter min beställning så sänkte Webhallen under en kort stund priset på det ASUS kort jag beställt med 500kr till 15999, vilket jag frågade om och fick bekräftat att, eftersom min beställning skett innan detta men ännu inte levererats, skulle få priset justerat till. Jag minns inte exakt vilket datum detta var, men jag skulle anta att alla som beställde samma kort innan denna tidpunkt även de kommer få 500kr återbetalt. Vet tyvärr inte om samma sak gäller andra kort.

Och jag som beställde 20:e sept har fortfarande inte hört något från Webhallen..

Permalänk
Medlem

Och efter att ha kollat med Webhallen kundtjänst, så nej det blir inget Strix till mig denna leverans heller.

Permalänk
Medlem

Beställde 2018-11-02 och kom 2018-11-06

Permalänk

@Torna: Vilken affär?

Permalänk
Medlem

@Irregular Programming:
NetonNet. dem fick ett fåtal i lager och jag va snabb

Permalänk
Medlem

Aja då blev det inte att köpa MSI 2080 Ti Trio X hos Mrpc för 13290 kr trots att jag beställde det 28/9 när det skulle finnas l lager. Idag preliminär leveranstid 10 dec.

Lagt en ny beställning hos Cdon(12904 kr med deras singles day 11% kod) och cdon+ kund så 129 kr återbäring och genom gjort köpet via återbäring sida får jag ytterligare 243 kr tack vare dubbelåterbäring hos ena sidan sweet pris 12532 kr. Aja får vi se om jag får det i år eller 2020 ^_^

Cdon har tagit bort MSI 2080 ti Trio X från deras hemsida nu så inga fler kan göra köpet

Permalänk
Medlem

Lite intressant det där med Trio X kortet, verkar som det är det kortet som är mest sällsynt. Att vänta till december skulle jag aldrig fått för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Köper man igenom EVGA och får det skickat till en amerikansk adress får man ju i princip flygbiljetten betald med det lägre priset i USD. Köper man dessutom PSU i bundle blir det ännu bättre.

Istället att åka till Tyskland det bli billigare, men måste man vänta också:
STRIX-RTX2080TI-O11G.

Permalänk
Medlem

Undrar när Gigabytekorten släpps egentligen...

Permalänk
Medlem

@Torna: Grattis!
Vilken version blev det? Advanced?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Och jag som beställde 20:e sept har fortfarande inte hört något från Webhallen..

Så cirkusen på inkompetenshallen fortsätter, de bortförklarar sig och skickar ut kort helt virrvarr och inte i ordning. Är det ens lagligt att ha ett bokningssystem om man inte följer upp ordnarna i ordning? Känns som falsk marknadsföring för att få beställningar.

@webhallen värdelöst!

Permalänk

Hallen

Jag skapade ett konto endast för att kommentera den här tråden. Jag beställde ett ASUS RTX2080TI ROG STRIX OC -011 den 20/9 några timmar efter modellen lades ut på hemsidan. Jag har varit i kontakt med både chat och telekundtjänst. Det är aldrig samma information som kommer utan det är olika varje gång. Det som sagts är att de får in 1-3 kort i veckan och de vet inte när jag får ett. Jag har varit allt från först i kön till 15:e i kön. På telefon fick jag reda på att det har bara kommit en leverans totalt sen september, runt 15e okt. Denna leverans innehöll 6 kort totalt varav, som vi kan se på forumet här, 2/6 kort har lämnats ut i fel köordning.

Vi får ingen information, ingen kompensation och man får höra "Vi hoppas få hem ditt kort innan nyår.".

Jag har noll förtroende kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@CombatJesus: Gå in på trustedreviews och prisjakt och ge dem 1 stjärna, de bryr sig inte så man får göra vad man kan för att varna andra.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett vanligt RTX 2080 att lira med tills 2080 Ti dyker upp, slagfältet i BF5 väntar inte på någon..
Skall pensionera mitt 980 Ti så jag får användning för 2080 kortet i den andra datorn när 2080 Ti dyker upp, vilket ser ut att dröja..

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk

Trött på att vänta på mitt MSI kort så jag kollade på alternativ när jag hittade:
INNO3D GeForce RTX 2080 Ti Gaming OC för 12222:-

https://www.mrpc.se/product_info.php?products_id=993503800

Permalänk
Medlem

Har haft koll på lagersaldona på inet och komplett sista veckorna och när komplett i torsdags skrev att de skulle få 10st Asus 2080 Ti Strix Advanced i lager på fredagen så bokade jag ett direkt.
Kortet skickades i fredags och jag hämtade ut det igår.
Inga problem med det än så länge. (peppar, peppar...)

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem

Jag skrev en review på @webhallen @prisjakt och de svarade nästan på en gång

Citat: När det kommer till produkten du nämner här, Asus 2080 ti Strix, så blev det mycket riktigt så att en kund lyckades få tag på ett kort trots att det var andra före i kön.

Vi ser ju redan här i tråden att det konstant pågår felaktiga utskick, de erkänner bara 1 felaktigt utskick för de troligtvis inte sett att vi precis fått ny information om yttligare ett kort som gick till fel person i bokningsordningen. Om man tänker mängden användare som bokat och då 2 olika har skrivit att de fått sina strix från webhallen och inkluderat sina bokingsdatum så har båda 2 gångerna visat sig att det legat andra före i kön så är det inte orimligt att tänka sig att webhallen faktiskt inte följer någon bokningsordning alls.

Eller så är helt enkelt problemet att många bokade produkten och sedan pga dålig leverans köpte det korten på annan ort som i sin tur gör att webhallen får korten liggandes i diverse butiker, och när de inte hämtas upp av orginal bokaren så går det automatiskt vidare till någon annan som bokat och valt att hämta i just den butiken, detta är ju såklart fel och borde åtgärdas för såna som jag som faktiskt betalat för korten redan och valt att få det hemskickat kommer automatiskt få vänta i evigheter för det ligger säkerligen 100tals bokningar att hämta i butik som aldrig kommer ske.

Länk till prisjakt: https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=113&opinion_id=i1124...

Hoppas ni lägger era reviews, webhallen skiter fullkomligt vad vi skriver på detta forumet, men så fort det syns publikt på prisjakt vilket de bryr sig om så kommer de svara.

EDIT: pratade med deras chat igen och de har ingen information om varför det blivit såhär, de vill alltså inte säga att teorin om döda bokningar som skickas ut till butik är orsaken till att det blivit såhär. Webhallen Chat hävdar att de följer bokningskön trotts att vi här i tråden kan se de 2 kunder som fått sina kort och nämnt sina bokningsdatum har båda fått korten före någon annan som bokat tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

@Torna: Grattis!
Vilken version blev det? Advanced?

Jajamen! Advanced blev det

Permalänk

jag avbokade mitt kort på komplett och köpte Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC ifrån inet nu istället. palla inte vänta mer även fast jag fick bra pris op komplett.

Permalänk
Skrivet av d3rrty:

Har haft koll på lagersaldona på inet och komplett sista veckorna och när komplett i torsdags skrev att de skulle få 10st Asus 2080 Ti Strix Advanced i lager på fredagen så bokade jag ett direkt.
Kortet skickades i fredags och jag hämtade ut det igår.
Inga problem med det än så länge. (peppar, peppar...)

https://i.gyazo.com/9ff32bb00f776ed5696a2ae65af325b2.jpg

Tur för dig, jag beställde också i samma veva och fick det skickat samtidigt men kortet sitter fast hos postnord och kommer inte ifrån örebro's distributions central :'(

Har kontaktat komplett om det och nu ska en spårning göras på paketet, men är helt förtvivlad just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesymbol:

Tur för dig, jag beställde också i samma veva och fick det skickat samtidigt men kortet sitter fast hos postnord och kommer inte ifrån örebro's distributions central :'(

Har kontaktat komplett om det och nu ska en spårning göras på paketet, men är helt förtvivlad just nu

Hade kört till Örebro och brutit mig in på deras central och inte lämnat från jag hittat det

Permalänk
Skrivet av SoWErA:

Hade kört till Örebro och brutit mig in på deras central och inte lämnat från jag hittat det

haha hade också gjort det men tyvärr är det lite väl lång resa dit