Någon som har fått sina RTX 2080 (TI) skickade?

Permalänk
Medlem

Till alla er som väntar och är precis till att få era första 2080 ti´s.. Jag ber för er att de inte är trasiga eller tokdör efter 2,5 vecka..
Mitt döda kort ligger hos Inet´s tekniker nu i väntan på att de ska bekräfta dennes död.. Sen blir det ett nytt och ja... tokdör det kortet också tar jag nog mina pengar å gör nått annat kul för dom å väntar på nästa serie.

Permalänk
Skrivet av Hicksmarine:

@Luciphear
Vilket datum beställde du?

Skrivet av SoWErA:

Skönt att höra att det faktiskt skickas några - väntar själv på mitt och som ovan frågade när beställde du?

2018-10-09. Det kan vara tidigare än så egentligen, vet ej om datumet uppdaterades när jag uppdaterade ordern. Jag har nämligen ändrat ordern en gång från ett annat kort, men detta är vad som står på ordern just nu.

Permalänk

Har haft mitt inno3d 2080ti oc x3 kort i en vecka, e det normalt på dom här "billiga" korten att tempen går upp till 88 i 3dmark extreme o 4k stresstest? (runt 90% i resultat dvs fail) Hade inte förväntat mig nån mirakelkylare men kanske en som kylar okej?!

Dock har jag bara aldrig använt mig av stresstesten tidigare...

Ni som har kort som har dött, hur länge/ofta har ni belastat korten? Har själv bara kört ett antal stresstest, pga tidsbrist (ej spelat)
Vad jag har hittat så dör dom defekta korten efter ca 2veckor, i alla fall inom 1 månad, e detta rätt uppfattat? - Tänkte vänta med att beställa vattenkylning tills om några veckor

Permalänk
Medlem

Av rent intresse, ni som har ett Asus 2080ti Strix, om ni kör Tweak 2 oc scanner, vad hamnar top kurvan på för er? Min verkar lägga sig på 2055 varje gång, är detta limiterat till min kylning eller är det helt enkelt där just mitt kort känner sig bekvämt? Vad får ni för nått när ni kör oc scannern? (alla andra settings i default, dvs även fläkten max 70% speed i full load)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rubberduckrof:

Har haft mitt inno3d 2080ti oc x3 kort i en vecka, e det normalt på dom här "billiga" korten att tempen går upp till 88 i 3dmark extreme o 4k stresstest? (runt 90% i resultat dvs fail) Hade inte förväntat mig nån mirakelkylare men kanske en som kylar okej?!

Dock har jag bara aldrig använt mig av stresstesten tidigare...

Ni som har kort som har dött, hur länge/ofta har ni belastat korten? Har själv bara kört ett antal stresstest, pga tidsbrist (ej spelat)
Vad jag har hittat så dör dom defekta korten efter ca 2veckor, i alla fall inom 1 månad, e detta rätt uppfattat? - Tänkte vänta med att beställa vattenkylning tills om några veckor

Det är lite lurigt.
Men spelar inte så mycket längre då man är far till en 1år gammal dotter.
Men mitt kort visade inga tecken på att det höll på att ge med sig.
Tempen i Battlefield 5 i 1440p allt på ultra låg på 70-75.
Inga lustiga lagg eller något sådant.
Körde Rotterdam-kartan och kanske en sissodär 10min in i matchen fryser spelet.
Frågar mina polare på Teamspwak om deras frös eller om de va serverkrash.. hinner bara höra nej sen fylls min skärm med artifacts "space invaders" och sen slocknar hela datorn.
Efter det gick det inte starta upp datorn igen. Bytte till mitt 980, då funkade allt igen.
Kortet orkade ca 40 timmar i Battlefield 5, totalt hade jag kortet 2,5 vecka, inte mer.

Permalänk
Medlem

GIGABYTE GeForce RTX 2080 Ti AORUS Xtreme - 11GB GDDR6 RAM - Grafikkort

https://www.proshop.se/Grafikkort/GIGABYTE-GeForce-RTX-2080-T...

15 889 kr i lager för tillfället usch priset däremot men BF V ingår

slut nu.

Permalänk
Medlem

Komplett skjuter ju bara på sina datum för leverans gällande Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti Gaming OC.

Först var det oktober, sen november, efter de skulle de få in 100+ den 2 december. Nu står det på sidan att de får in 11 stycken 19 december som givetvis också är ett osäkert datum. Jag blir så frustreeeeerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindbomb:

Komplett skjuter ju bara på sina datum för leverans gällande Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti Gaming OC.

Först var det oktober, sen november, efter de skulle de få in 100+ den 2 december. Nu står det på sidan att de får in 11 stycken 19 december som givetvis också är ett osäkert datum. Jag blir så frustreeeeerad.

Var får Komplett ens dessa datum ifrån, pilkastning på en kalender? Personligen tror jag inte korten kommer släppas en dag tidigare än Januari.

Permalänk
Skrivet av Nejtack:

Var får Komplett ens dessa datum ifrån, pilkastning på en kalender? Personligen tror jag inte korten kommer släppas en dag tidigare än Januari.

Jag tolkade datumet som att X antal kort kommer in på det datumet, men att de samtidigt går åt av de som redan förhandsbokat så fort de kommit in? Kan ha fel... verkar åtminstone vara på det viset?

Permalänk
Medlem

Förmodligen lär de väl dragit åt bromsknappen när så många kort felar.

hantera RMA för ett 15k kort lär ju inte va jättebilligt för leverantörerna eller nvidia för den delen. För o inte tala om besvikelsen för konsumenter som får felande grafikkort

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindbomb:

Komplett skjuter ju bara på sina datum för leverans gällande Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti Gaming OC.

Först var det oktober, sen november, efter de skulle de få in 100+ den 2 december. Nu står det på sidan att de får in 11 stycken 19 december som givetvis också är ett osäkert datum. Jag blir så frustreeeeerad.

Dom gjorde samma sak med MSI 2080 Ti Trio X också ändrat från 2 till 19 December

Permalänk
Medlem

Nån mer som väntar på msi 2080 ti gaming x trio?

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Skrivet av kakan86:

Nån mer som väntar på msi 2080 ti gaming x trio?

Ganska många då det verkar vara ett av de, om inte det mest populära kortet just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

Nån mer som väntar på msi 2080 ti gaming x trio?

Har väntat på mitt i snart 2 månader från inet, men fick sms om att min order packades igår så man kan ju hoppas på leverans idag

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-F || Intel Core i7 8086K || MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO || Corsair H100i || Corsair 32GB DOMINATOR 3000MHZ || Samsung 970 EVO M.2 250GB - Samsung 840 EVO 250GB x4 - Samsung 840 EVO 1TB || Corsair AX860i PSU || Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Skrivet av Haljuken:

Har väntat på mitt i snart 2 månader från inet, men fick sms om att min order packades igår så man kan ju hoppas på leverans idag

Håller tummarna för oss båda då!

Permalänk

Beställde mitt den 20 september från Webhallen, fortfarande inte hört ett knyst. De ville inte ens svara på om jag kommer få ta del av BFV erbjudandet, sjukt dåligt av Webhallen.

Visa signatur

Thermaltake P5 TGE, MB:MSI MEG Z390 ACE, CPU:i9 9900K @5Ghz
GPU: MSI 2080TI Gaming X Trio, Custom loop:EKRevoD5, EK-RAD 480
EK-Supremacy EVO, EK-Vardar EVO 120ER, PSU:AX1200i, Vengeance Pro 32GB DDR4 3200Mhz, M2 970 1000 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

@Jaw_B: Förstår inte vad du menar, det går inte sätta en 0 fanspeed i tweak 2 om man kör kortet i icke silent mode bios.

@dakke Precis. Du får köra silent-mode bios. Och sen en lite agressivare fan-curve i tweakII än default så får du både 0 fanspeed vid låga temps och en hög fanspeed vid load, så att kortet inte börjar värme-throttla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hicksmarine:

Beställde mitt den 20 september från Webhallen, fortfarande inte hört ett knyst. De ville inte ens svara på om jag kommer få ta del av BFV erbjudandet, sjukt dåligt av Webhallen.

vilket kort beställde du? vet inte om jag får bf5 erbjudandet heller, kanske ska fråga verkar som att många som beställer nu får det.

Permalänk
Medlem

@Jaw_B: ah då hänger jag med!

Permalänk
Skrivet av dakke:

vilket kort beställde du? vet inte om jag får bf5 erbjudandet heller, kanske ska fråga verkar som att många som beställer nu får det.

MSI 2080 ti gaming x trio

Visa signatur

Thermaltake P5 TGE, MB:MSI MEG Z390 ACE, CPU:i9 9900K @5Ghz
GPU: MSI 2080TI Gaming X Trio, Custom loop:EKRevoD5, EK-RAD 480
EK-Supremacy EVO, EK-Vardar EVO 120ER, PSU:AX1200i, Vengeance Pro 32GB DDR4 3200Mhz, M2 970 1000 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hicksmarine:

Beställde mitt den 20 september från Webhallen, fortfarande inte hört ett knyst. De ville inte ens svara på om jag kommer få ta del av BFV erbjudandet, sjukt dåligt av Webhallen.

Se så, tror det är många fler som är påverkade inklusive mig själv som förbokade ett MSI Duke OC 15min efter lanseringen i samband med/innan gamescom. Jag har ännu inte fått hem det men har väll sagt att det får bli en tidig julklapp till mig, får jag inte kortet tills dess så kommer jag avboka och vänta på nästa serie, känns ändå surt att lägga så mycket pengar men ändå så svårt o få tag på kort eller information, som några andra sagt, damage controle...

Permalänk
Medlem

En rolig sak som hände en snubbe i Frankrike som köpt en färdig dator.
Hans kort har börjat bråka och på väg att ge sig och ville byta.
Hans post:
I haave bought all the computer in a MSI retailer shop.
They guy told me they have put off selling all the RTX 2080ti....
What can I do? Only waiting for a solution or go to the shop and ask them to do something?
Well that's really embarassing

They guy told me they have put off selling all the RTX 2080ti <------ Detta.
Detta skulle förklara de sjukt dåliga antalet 2080 ti kort här i Sverige också.. det är ingen bristvara.
Det är Nvidia som håller emot, men de vågar inte erkänna det.
Förklarar varför deras egna FE kort är "out of stock" på deras egna hemsida.
De har inte sålt slut, de tar tillbaka dom de har.
Att Nvidia inte går ut med det mer än det de gjort är f*n helt sjukt dåligt av dom..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swindahl:

En rolig sak som hände en snubbe i Frankrike som köpt en färdig dator.
Hans kort har börjat bråka och på väg att ge sig och ville byta.
Hans post:
I haave bought all the computer in a MSI retailer shop.
They guy told me they have put off selling all the RTX 2080ti....
What can I do? Only waiting for a solution or go to the shop and ask them to do something?
Well that's really embarassing

They guy told me they have put off selling all the RTX 2080ti <------ Detta.
Detta skulle förklara de sjukt dåliga antalet 2080 ti kort här i Sverige också.. det är ingen bristvara.
Det är Nvidia som håller emot, men de vågar inte erkänna det.
Förklarar varför deras egna FE kort är "out of stock" på deras egna hemsida.
De har inte sålt slut, de tar tillbaka dom de har.
Att Nvidia inte går ut med det mer än det de gjort är f*n helt sjukt dåligt av dom..

Så en snubbe på internet sa någonting. Geez no reason to question that solid piece of pure fact. Jag säger inte att det är falskt, men som sagt skulle gärna ha någon mer källa än att en person i frankrike har fått det berättat för sig.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk

Lite surt att ha sitt vattenkylningsblock liggandes och vänta, hoppas man får sitt kort levererat någon gång och de inte måste ändra PCB för att åtgärda problemen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Så en snubbe på internet sa någonting. Geez no reason to question that solid piece of pure fact. Jag säger inte att det är falskt, men som sagt skulle gärna ha någon mer källa än att en person i frankrike har fått det berättat för sig.

Klart man ska ta det med en nypa salt, lika så de som argumenterar emot och säger att " Det är inte så många kort som dör... gosh sluta".
Dagligen är det minst 10-20 personer som rapporterar att deras kort antingen har dött eller uppför sig lustigt på Nvidia.
Så länge Nvidia håller tyst, kommer det alltid vara 2 sidor av denna situation.
De som säger att det inte är en bigdeal och ingen stor sak, den andra sidan tvärtom.
Men någon extremfakta kan inte någon sida komma med mer än videos från youtube av några halvsmå youtubare.. Det är inte fakta det heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swindahl:

Klart man ska ta det med en nypa salt, lika så de som argumenterar emot och säger att " Det är inte så många kort som dör... gosh sluta".
Dagligen är det minst 10-20 personer som rapporterar att deras kort antingen har dött eller uppför sig lustigt på Nvidia.
Så länge Nvidia håller tyst, kommer det alltid vara 2 sidor av denna situation.
De som säger att det inte är en bigdeal och ingen stor sak, den andra sidan tvärtom.
Men någon extremfakta kan inte någon sida komma med mer än videos från youtube av några halvsmå youtubare.. Det är inte fakta det heller.

Du har rätt att det är 2 sidor som kommer rapportera. Jag har varit tyst men hmm mitt 2080 fungerar ypperligt efter en månad.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Du har rätt att det är 2 sidor som kommer rapportera. Jag har varit tyst men hmm mitt 2080 fungerar ypperligt efter en månad.

Ja det finns kort som klarar sig.
Är nog den anledningen att Nvidia inte gör en mass-återkallning av korten.
Mest drabbade är dock 2080 Ti - serien på vad man kan läsa sig till på olika forum. ( Hade själv ett 2080 Ti kort som dog för 1,5 vecka sedan. )
Men även folk med 2070 och 2080 har defekta kort.

Permalänk

Kolla på Evgas forum så får ni se att det är många som har problem med RTX 20-serien, förutom Nvidias forum då. Overclock.net's forum också.
Då brukar jag bara kolla runt lite, letar inte precis efter trådar som handlar om döda kort

Så här illa med fel hos korten har det inte varit någonsin... om jag inte minns fel.

Visa signatur

<RIGS>
Sth10, Smh10, Rtx 2080 Ti, Vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swindahl:

Ja det finns kort som klarar sig.
Är nog den anledningen att Nvidia inte gör en mass-återkallning av korten.
Mest drabbade är dock 2080 Ti - serien på vad man kan läsa sig till på olika forum. ( Hade själv ett 2080 Ti kort som dog för 1,5 vecka sedan. )
Men även folk med 2070 och 2080 har defekta kort.

Jag är mer nyfiken på att se dom som inte haft "fel" svara så vi får en "bra" bild.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Problemet är att de med fungerande sitter å spelar å njuter för sina pengar de spenderat... Inte vill de hänga här eller på något annat forum
Kan ju säga att jag hade ju INTE varit här om mitt 2080 Ti levt idag, den saken är säker.
Men, som man säger. En tyst kund, är en nöjd kund.