Permalänk
Medlem

Geforce 1080Ti

Hej!
Har väl lite halft bestämt mig för att köpa ett 1080Ti och jag är långt ifrån bra på grafik kort men om jag förstår
det rätt så gör Nvidia bas modellen sen så får andra företag förbättra det.
Finns det någon sida eller sökning man kan göra för att lite bättre ta reda på vad man bör välja ??
Alla tips uppskattas.

Om det hjälper så är det denna skärmen jag har tänkt skaffa som det ser ut nu med
Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS
https://www.inet.se/produkt/2205480/acer-27-predator-xb271hu-...

Permalänk
Medlem

@Ogrod: Finns inte jättemånga alternativ, men håll dig borta från MSI 1080 Ti Armor så klarar du dig bra. Jag är väldigt nöjd med mitt ASUS ROG Strix.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem

EVGA har överlägset bästa garantin, bra kort med!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Finns ju en hel del recensioner av olika modeller på nätet. Bara att googla GTX 1080 Ti review MSI t.ex. eller något annat märke. Sweclockers har även recenserat en del olika modeller, bara att söka på GTX 1080 Ti på Sweclockers startsida så får du några träffar under "Recensioner och artiklar".

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Finns det så många sprillans nya 1080i kvar på marknaden eller siktar du på beg marknaden?

Permalänk
Medlem

Ny, vet inte varför men vägrar köpa begagnat .

Permalänk
Medlem

Jag har hållt på med datorer i lite över 30 år. Överklockar och vattenkyler. För mig finns det bara 2 tillverkare som faktiskt har stabilt bra grejer. Tyvärr är de lite premium. De med bästa garantierna är EVGA där det faktiskt varit så att i många fall har garantin fortsatt gälla även ifall man slängt på ett vattenblock.
Asus Strix serierna har jag bara goda erfarenheter av. Tacksamma att överklocka och där har jag blivit förvånad över hur jäkla bra grejerna varit.
Gainward är ett budgetmärke som faktiskt bara är ett just det...ett budgetmärke. Ett premium kort utan premium pris.
Har stoppat i många av alla tre i både egna och kunders datorer.
Tack för ordet.

Skickades från m.sweclockers.com