RTX 2080 TI DUAL laggar i alla spel, vad kan vara fel?

Permalänk
Medlem

RTX 2080 TI DUAL laggar i alla spel, vad kan vara fel?

Specs:
Intel Core i7-8086K Limited Edition 4,0-5,0 6 core
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Fractal Design Define R6
HyperX Fury DDR4 2666MHz 16GB
ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming
Kingston SSDNOW A1000 480GB M.2
Corsair TX750M, 750W PSU
NZXT Kraken X42 vattenkylare

Skärm:
AOC 1ms 144

ALLA spel laggar, gta5 i 1080p ultra går EJ att spela överhuvudtaget, 4k e bara att glömma ..

FORTNITE laggar !?

Windows 10 pro x64
Uppdaterad och klar ominstallerat ett antal gånger testat samtliga drivrutiner till kortet samma skit hur jag än gör ,

VA I HEL....MISSAR JAG ??
Snälla säg va...n jag missar ... Vad är det jag gör fel ?

1070 går utmärkt att köra i 4k amd 6 core....

Har jag kopplat nåt fel ? Allt är kopplat enligt bok..

§3.1 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av MsiG70:

Specs:
Intel Core i7-8086K Limited Edition 4,0-5,0 6 core
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Fractal Design Define R6
HyperX Fury DDR4 2666MHz 16GB
ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming
Kingston SSDNOW A1000 480GB M.2
Corsair TX750M, 750W PSU
NZXT Kraken X42 vattenkylare

Skärm:
AOC 1ms 144

ALLA spel laggar, gta5 i 1080p ultra går EJ att spela överhuvudtaget, 4k e bara att glömma ..

FORTNITE laggar !?

Windows 10 pro x64
Uppdaterad och klar ominstallerat ett antal gånger testat samtliga drivrutiner till kortet samma skit hur jag än gör ,

VA I HEL....MISSAR JAG ??
Snälla säg va...n jag missar ... Vad är det jag gör fel ?

1070 går utmärkt att köra i 4k amd 6 core....

Har jag kopplat nåt fel ? Allt är kopplat enligt bok..

Alla spänningar OK ?
Antingen det eller så överhettar nånting rejält, t.ex. CPU kylare som inte sitter som den skall.

Permalänk
Medlem

Kan vara så att grafikkortet faktiskt är trasigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Inaktiv

https://www.sweclockers.com/nyhet/26603-nvidia-bekraftar-till...

Kör på ditt gamla kort och vänta på Nvidias eller amds nästa.

Permalänk
Hedersmedlem

Du har inte lyckats koppla in skärmen till processorns grafik?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du kollat upp temperaturer när du belastar kortet? Kört DDU och lagt in drivisarna fräscht? Hur ser belastningen ut på övriga komponenter under belastningen?

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Om grafikkortet fungerar och inte kraschar och ger felmeddelanden hela tiden (för då är det något ordentligt fel, tex att kylningen inte fäster mot GPUn eller så... vilket kan hända)

Fungerar grafikkortet föreslår jag du kör någon hårdvarutestprogramvara typ 3dmark... Då kommer du få en prestandasiffra och brukar även innehålla rapporter om vilka olika drivrutiner som använts ect. Får du sedan en nedsatt prestanda kan vi på forumet lättare lista ut vilken typ av fel som kan orsaka problemen. En upplevelse att något går segt är svårt relatera till, men ett prestanda test är gjort för att jämföras.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort otrevligt och ohjälpsamt inlägg.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsiG70:

1070 går utmärkt att köra i 4k amd 6 core....

Så du har en helt separat burk med 1070 och AMD?
Har du provat flytta över grafikkorten från ena burken till den andra?
Då kan du ju åtminstone kolla om det är grafikkortet som är problemet eller något annat...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Kolla att alla kablar sitter där de ska. Dubbla ström till processorn & pci express kablarna till grafik.

Kolla att minnena sitter i rätt slot

Kolla så du inaktiverat integrerad grafik intel i bios

Uppdatera bios

Låter som den kör på intels integrerade grafik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk

Koppla skärmen till grafikkortet så börjar det hända grejer

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk

har du allt kopplat till ett och samma grenutag ? iså fall testa och sätt datorn direkt i väggen

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

https://www.sweclockers.com/nyhet/26603-nvidia-bekraftar-till...

Kör på ditt gamla kort och vänta på Nvidias eller amds nästa.

Misstänkte något sådant .. Fan också ..
Ska genast kontakta dem imorgon , så jävla surt att bli utan kortet och väntan på nytt , typiskt min tur...

Får ju även BSOD titt som tätt med.....

Skickades från m.sweclockers.com

Edit:
Permalänk

måst bara skriv en sak ang det tipset jag skrev .. för mig var mitt problem strömmatningen från ett billigt grenutag som gjorde alla spelen ospelbara visade sig som fps drops från 170 ner till 10

i mitt fall var det så enkelt att köpa nytt grenutag . vet inte om du testat att sätta sladden direkt från psu direkt i väggen testa och se om det blir skillnad

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsiG70:

Specs:
Intel Core i7-8086K Limited Edition 4,0-5,0 6 core
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Fractal Design Define R6
HyperX Fury DDR4 2666MHz 16GB
ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming
Kingston SSDNOW A1000 480GB M.2
Corsair TX750M, 750W PSU
NZXT Kraken X42 vattenkylare

Skärm:
AOC 1ms 144

ALLA spel laggar, gta5 i 1080p ultra går EJ att spela överhuvudtaget, 4k e bara att glömma ..

FORTNITE laggar !?

Windows 10 pro x64
Uppdaterad och klar ominstallerat ett antal gånger testat samtliga drivrutiner till kortet samma skit hur jag än gör ,

VA I HEL....MISSAR JAG ??
Snälla säg va...n jag missar ... Vad är det jag gör fel ?

1070 går utmärkt att köra i 4k amd 6 core....

Har jag kopplat nåt fel ? Allt är kopplat enligt bok..

Har upplevt något liknande, byggde ett system med 9600K samt ett gigabyte z390 gaming-x till min brorson.
Med ett GTX 780Ti/1070/1070Ti gick det galant men med mitt R9 390 laggade Quake Champions konstant oavsett vilka drivrutiner jag använde, dock så fungerade Unigine Superposition samt Final Fantasy XIV - Stormblood benchmarken utan problem.

Då moderkortet är så pass nytt & det endast finns bios/uefi first release till moderkortet så utgick jag från att det är ett kompabilitetsproblem, för R9 390 kortet fungerar perfekt med både Z-87/97 samt ett Crosshair V Formula/Thunderbolt (AM3+) moderkort.

Kan vara så för dig med att det kan vara ett kompabilitetsproblem.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

jag kanske pratar ur stjärten nu men är ganska säker på att det där kortet använder referens pcbn och då är det troligen defekt som artikeln säger. Men har du 2 riggar är de ju bara byta på korten o kolla om de vlir någon skillnad. Men kontakta asus dem borde kunna ge ett någorlunda bra svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sent svar, sorry för det..

skickade tillbaka kortet till Komplett och efter veckor av väntan så kontaktade jag dem där dom säger att kortet var totalt smashat och att det inte går på garantin..

givetvis skickade jag inte ett sönder smashat grafikkort till dem utan ett splitternytt repfritt grafikkort för 15,500 kr..

iaf, lång historia kort.. "posten" har totalt smashat kortet och Komplett lät det gå veckor ist för att göra en anmälan på ett "antar" jag krossat paket till posten,

utan lät all reklamations tid löpa ut så Komplett var så vänliga att erbjuda att kassera mitt kort eller skicka hem det igen "utan extra kostnad".. ist för att göra en anmälan på förstört paket.

för hur grafikkortet såg ut så måste paketet sett ut att vara överkört av en ångvält..

så fukk u Komplett..

Tacka vet jag hemförsäkring, som hjälpte mig och jag har ett nytt RTX 2080 TI kort minus 1500 kr.

6 månader senare och minus 1500 kr senare så har jag en fungerande dator...

6 månader och totalkostnad på 17000 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsiG70:

Sent svar, sorry för det..

skickade tillbaka kortet till Komplett och efter veckor av väntan så kontaktade jag dem där dom säger att kortet var totalt smashat och att det inte går på garantin..

givetvis skickade jag inte ett sönder smashat grafikkort till dem utan ett splitternytt repfritt grafikkort för 15,500 kr..

iaf, lång historia kort.. "posten" har totalt smashat kortet och Komplett lät det gå veckor ist för att göra en anmälan på ett "antar" jag krossat paket till posten,

utan lät all reklamations tid löpa ut så Komplett var så vänliga att erbjuda att kassera mitt kort eller skicka hem det igen "utan extra kostnad".. ist för att göra en anmälan på förstört paket.

för hur grafikkortet såg ut så måste paketet sett ut att vara överkört av en ångvält..

så fukk u Komplett..

Tacka vet jag hemförsäkring, som hjälpte mig och jag har ett nytt RTX 2080 TI kort minus 1500 kr.

6 månader senare och minus 1500 kr senare så har jag en fungerande dator...

6 månader och totalkostnad på 17000 kr

Tycker du ska visa oss alla bevis du har för det du säger här.
För stämmer det så ska Komplett verkligen få veta vad vi konsumenter tycker om sådant här.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Tycker du ska visa oss alla bevis du har för det du säger här.
För stämmer det så ska Komplett verkligen få veta vad vi konsumenter tycker om sådant här.

hur ska jag bevisa det, ? säg hur så gör jag det direkt..
jag har inte fått några mail överhuvudtaget om mitt ärende trots att tjejen jag pratade med på kundservice skulle skicka det och hon fick min vanliga mail plus min gmail plus min tjejs mail men inga mail kom..
hon skulle dela upp mailen men inga mail kom..

jag har inget att dölja, jag e bara trött på hur dom behandlade mitt ärende..

dock så borde dom ha detta registrerat i deras system, säg hur så kan jag hämta ut det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy_johansson:

måst bara skriv en sak ang det tipset jag skrev .. för mig var mitt problem strömmatningen från ett billigt grenutag som gjorde alla spelen ospelbara visade sig som fps drops från 170 ner till 10

i mitt fall var det så enkelt att köpa nytt grenutag . vet inte om du testat att sätta sladden direkt från psu direkt i väggen testa och se om det blir skillnad

Nej, det är det inte. Så fungerar det inte. Oavsett om problemet löste sig när du bytte grenuttag så är det inte ett grenuttag som är orsaken till problemet.

Skrivet av MsiG70:

hur ska jag bevisa det, ? säg hur så gör jag det direkt..
jag har inte fått några mail överhuvudtaget om mitt ärende trots att tjejen jag pratade med på kundservice skulle skicka det och hon fick min vanliga mail plus min gmail plus min tjejs mail men inga mail kom..
hon skulle dela upp mailen men inga mail kom..

jag har inget att dölja, jag e bara trött på hur dom behandlade mitt ärende..

dock så borde dom ha detta registrerat i deras system, säg hur så kan jag hämta ut det.

Tyvärr måste man alltid fotografera, gärna filma, och dokumentera saker som ska gå med PostNord.
Sedan flera år tillbaka tar jag bild på innehållet och filmar inlämnandet/när jag lägger paketet i brevlådan.
Dock är det ju frågan om hur du kunde packa så dåligt att grafikkortet kan ha gått sönder på det sätt du beskriver, det låter osannolikt att det skulle kunna vara så enormt förstört utan att det är uppenbart att det är en fraktskada om du packat med minsta lilla skydd; så hur packade du kortet innan du skickade iväg det?
Om du fick en returfraktsedel har PostNord en försäkring på innehållet som jag har för mig gäller innehåll för upp till 10000 kronor, samma gäller om du skickar med Skicka Lätt.

Jag har själv varit med om en mobil som skickades in för att baksidan var sprucken men när den kom fram till verkstaden såg det ut som att någon gått loss med ett baseballträ på skärmen men då gick det via Tele2 och personalen i butiken kunde intyga att telefonen inte ens nästan var så skadad när de skickade in den.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

@ZaInT: "Om du fick en returfraktsedel har PostNord en försäkring på innehållet som jag har för mig gäller innehåll för upp till 10000 kronor, samma gäller om du skickar med Skicka Lätt."

Det blir ett problem gällande deras "försäkring" såvida dem inte har ändrat det nyligen så täcker den inte begagnade varor som skickas med posten vilket även står i det finstilta, endast nya varor täcks av deras försäkring..

Har under åren haft många mindre trevliga upplevelser med postnord bla en lg oled tv som jag köpte på netonnet då den ej fanns i butik och den inköp till postlagret här nere sen gick den plötsligt upp i rök ingen visste var den hade tagit vägen och ingen kunde förklara hur en stor tv i en ännu större kartong fastbunden på en pall plötsligt var borta men postnord gjorde inte mycket mer än så och man fick intrycket att man får förvänta sig en sådan sak, tog kontakt med netonnet som var på dem direkt och det gick några dagar och jag blev mer irriterad så kontaktade netonnet igen som tydligen läxade upp postnord för helt plötsligt fanns nu tvn, så totalt en veckas väntetid tog hela skiten och det som var intressant var att pallen var borta så man har sina misstankar om vad som skett, har även fått en laptop förstörd utav postnord men hade foto på den vid inlämning så det "räddade" väl mig, så förtroendet för postnord är lika med noll..

Visa signatur

CPU AMD R9 3900X MB Gigabyte X570 Aorus Pro
RAM Corsair Vengeance 16GB GPU Saphirre 5700XT Nitro+ SE
SSD NVMe WD Black SN750 x2 SSD Samsung 840Pro, Samsung 850Pro, Kingston A400
HDD HGST Deskstar 6TB, WD Green 2TB
Chassi Fractal Design Define R6 PSU Be Quiet Dark Power Pro 850w

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsiG70:

hur ska jag bevisa det, ? säg hur så gör jag det direkt..
jag har inte fått några mail överhuvudtaget om mitt ärende trots att tjejen jag pratade med på kundservice skulle skicka det och hon fick min vanliga mail plus min gmail plus min tjejs mail men inga mail kom..
hon skulle dela upp mailen men inga mail kom..

jag har inget att dölja, jag e bara trött på hur dom behandlade mitt ärende..

dock så borde dom ha detta registrerat i deras system, säg hur så kan jag hämta ut det.

Det vet inte jag. Det är som du läst ovan upp till dig att ha några bevis.
Vad har dom för bevis på att det var som du beskriver? Det kanske du kan få reda på om du pratar med dom igen?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V8Dragster:

@ZaInT: "Om du fick en returfraktsedel har PostNord en försäkring på innehållet som jag har för mig gäller innehåll för upp till 10000 kronor, samma gäller om du skickar med Skicka Lätt."

Det blir ett problem gällande deras "försäkring" såvida dem inte har ändrat det nyligen så täcker den inte begagnade varor som skickas med posten vilket även står i det finstilta, endast nya varor täcks av deras försäkring..

Har under åren haft många mindre trevliga upplevelser med postnord bla en lg oled tv som jag köpte på netonnet då den ej fanns i butik och den inköp till postlagret här nere sen gick den plötsligt upp i rök ingen visste var den hade tagit vägen och ingen kunde förklara hur en stor tv i en ännu större kartong fastbunden på en pall plötsligt var borta men postnord gjorde inte mycket mer än så och man fick intrycket att man får förvänta sig en sådan sak, tog kontakt med netonnet som var på dem direkt och det gick några dagar och jag blev mer irriterad så kontaktade netonnet igen som tydligen läxade upp postnord för helt plötsligt fanns nu tvn, så totalt en veckas väntetid tog hela skiten och det som var intressant var att pallen var borta så man har sina misstankar om vad som skett, har även fått en laptop förstörd utav postnord men hade foto på den vid inlämning så det "räddade" väl mig, så förtroendet för postnord är lika med noll..

Ja förtroendet är på minus sedan länge. Hade ingen aning om det där med begagnade varor så tack för den infon, då är försäkringen totalt värdelös för all Tradera-/eBay-handel i princip...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Att få smashade paket är tyvärr vanligare än vad ni tror. Har tidigare i mitt långa liv jobbat för ett åkeri som körde för en av de stora aktörerna, personalen som lastade och hanterade burar och pallar med varar fick lära sig att köra truckar i "skarpt" läge. Även om det var ett krav att ha truckkort så betyder inte det att man kan hantera truckar. Jag har sett en del paket som misshandlats beyond recognition sällan med flit utan av lathet och okunskap.

Personligen har jag aldrig fått något så skadat att jag behövt reklamera eller skicka tillbaka, men har sagt åt alla i min vänskapskrets/familj att aldrig skicka något som inte går att ersätta. Och det här gäller alla stora jättar som sysslar med paket.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.