Steam drar igång årets höstrea inför Black Friday

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Steam drar igång årets höstrea inför Black Friday

Det vankas reatider och Steam med Valve i ryggen vill inte vara sämre. Nu drar speldistributören därför igång en av årets största reor, med tusentals spel till nedsatta priser.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sälen
Registrerad
Maj 2004

Lovade mig själv tidigare att jag inte skulle köpa något mer spel på ett tag, tog väl tio minuter in i denna rea innan det var kört... Jaja, Fallout 4 GOTY kändes värt 24€

3DMark | R7 1800x | Asrock X370 Prof. Gaming | Corsair 16GB LPX 3733 c17 (sr-bdie@ 3466c14) | Corsair h150i Pro | MSI GTX1080 Gaming X | 500GB 970EVO, 1050GB MX300, 2x 120GB 510, 3TB 7200rpm | RM750x | Xonar Phoebus | Phanteks Enthoo Evolv Atx | Acer Z35 | Logitech G810 & SS Rival 500 | Xbox One | Elite Controller | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ronneby
Registrerad
Feb 2002

Någon som har problem med awardsen? Har röstat på alla awards men får ändå inte "Nominera ett spel i varje kategori"

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 8700K | Asus Prime z370-a | 32GB | Asus 2080ti OC | Samsung 970 m.2 250 + 1000 | Asus 27´ 1440p 165hz
NAS1 Synology DiskStation DS216j 2x8TB WDred / NAS2 Synology DiskStation DS216j 2x8TB Ironwolf

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007

Även GOG har dragit igång sin rea.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sälen
Registrerad
Maj 2004
Skrivet av Darkie:

Någon som har problem med awardsen? Har röstat på alla awards men får ändå inte "Nominera ett spel i varje kategori"

Mina val verkar inte "sparas" alls.

3DMark | R7 1800x | Asrock X370 Prof. Gaming | Corsair 16GB LPX 3733 c17 (sr-bdie@ 3466c14) | Corsair h150i Pro | MSI GTX1080 Gaming X | 500GB 970EVO, 1050GB MX300, 2x 120GB 510, 3TB 7200rpm | RM750x | Xonar Phoebus | Phanteks Enthoo Evolv Atx | Acer Z35 | Logitech G810 & SS Rival 500 | Xbox One | Elite Controller | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Darkie:

Skrivet av tellus82:

Mina val verkar inte "sparas" alls.

Verkar som att man inte kan rösta på samma spel i flera kategorier..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge
Registrerad
Mar 2012

Pyre och Heat Signature, najsss

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sälen
Registrerad
Maj 2004
Skrivet av m4gnify:

Verkar som att man inte kan rösta på samma spel i flera kategorier..

Bra tips men tyvärr hade jag inga dupletter i listan, men trots det så försvann valen utan anledning och sist jag kikade i listan var den tom, tror att det är lite högt tryck på steams servrar just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

No Mans Sky har halva priset, 27,49€!

Givet köp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norden
Registrerad
Okt 2008

Battlefield 1 för 50 kronor på Origin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Apr 2002

Nu har inets black friday börjat.

Live for fun, Loyal to none

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015
Skrivet av tellus82:

Lovade mig själv tidigare att jag inte skulle köpa något mer spel på ett tag, tog väl tio minuter in i denna rea innan det var kört... Jaja, Fallout 4 GOTY kändes värt 24€

Själv fick jag bita mig riktigt hårt i köpfingret. Jag har ett tiotal spel i biblioteket jag måste spela innan jag köper nytt. Det är inget fynd om man köper spel som bara blir liggandes...

Skrivet av perost:

Även GOG har dragit igång sin rea.

Tror de flesta större spelbutikers black friday har börjat, lite konstigt att de bara nämer steams rea.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2015
Skrivet av Tdoll:

Själv fick jag bita mig riktigt hårt i köpfingret. Jag har ett tiotal spel i biblioteket jag måste spela innan jag köper nytt. Det är inget fynd om man köper spel som bara blir liggandes...

Tror de flesta större spelbutikers black friday har börjat, lite konstigt att de bara nämer steams rea.

Hehe, tror jag har 200 spel på olika plattformar som jag aldrig spelat.

Apropå det sistnämnda så har även humblebundle.com rea och det är ju oftast också nycklar till steam plus en variant utan drm. Även blizzard och ubisoft har rea. Förmodligen också övriga.

Jag håller med om att redaktionen kunde välja att påpeka och länka till fler alternativ. Steam är ju oftast inte billigast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Mar 2012

Alltid så tilltalande bilder.

Do good. Be good. Repeat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Månen
Registrerad
Jun 2005

Slutat med att köpa på sådana här sommar/vinter/höstreor. Det enda som händer är att Steam biblioteket växer, 99% av spelen förblir ospelade, några % testar man i 5-15 minuter innan man lämnar dom för gott. Trots det blir det svårt psykologiskt sett att lämna Steam när biblioteket har växt sig och man gjort så "självklara klipp".

Ny usch och fy. Spelar hellre spelen jag köper.

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Mirialia:

Slutat med att köpa på sådana här sommar/vinter/höstreor. Det enda som händer är att Steam biblioteket växer, 99% av spelen förblir ospelade, några % testar man i 5-15 minuter innan man lämnar dom för gott. Trots det blir det svårt psykologiskt sett att lämna Steam när biblioteket har växt sig och man gjort så "självklara klipp".

Ny usch och fy. Spelar hellre spelen jag köper.

Har inte lyckats helt men nu köper jag bara om jag har det på wishlist sen tidigare.

Blir nog nyårslöfte för 2019 att ha spelat alla spel jag äger på Steam och GOG.

"Applikation är ett textilt handarbete. Tygbitar sys eller limmas fast på ett underlag i syfte att bli en bild eller ett mönster"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Inga storfynd direkt, det är ju i princip samma spel och priser på varenda rea men det fick iallafall bli Snowfall- och Green cities-expansionerna till Cities: Skylines för halva priset bara för att få tillgång till spårvagnar och IT-kluster.

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av mikgus:

Blir nog nyårslöfte för 2019 att ha spelat alla spel jag äger på Steam och GOG.

Då får de nog banne mig göra ett sabla långt skottår på typ 600-800 dagar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2013

Life is Strange: Before the storm för 5,09€ då det har linux support.

Har lovat mig själv i år att inte köpa några nya spel om jag redan har pengar insatta på platformen.

mITX <3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Apr 2007

Shadow of the Tomb Raider PC för 29,99€

Tjo & tjim
Fractal Design Define S || MSI H370 GAMING PRO CARBON || ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING || I5-8600K || Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 32GB || be quiet! Pure Rock || Samsung 970 EVO 500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009

Skulle rekommendera folk att kolla på greenmangaming också.

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2018

Det blev några DLC till Euro Truck Simulator 2 som jag installerade igen för några dagar sedan. Tänkte prova det på min PC jag byggde i somras, har redan tappat intresset. Bortkastad femtiolapp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

25% på Deep Rock Galactic, verkar ha hänt en del och betygen har gått upp till overwhelmingly positive. 17,24€ känns taget! Varit sugen på detta spel ett tag nu :>

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2006

Som tur är har jag inget kreditkort, och Steam giftcards går ju inte att hitta i vanliga butiker där såna finns, så jag fortsätter att spara pengar på att inte köpa spel

Inte för att min "grafikkortslösa" dator skulle klara av så mycket, men kanske ett gammalt Civ eller nån plattformare eller point & click hade inhandlats annars...

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av ASBR:

Som tur är har jag inget kreditkort, och Steam giftcards går ju inte att hitta i vanliga butiker där såna finns, så jag fortsätter att spara pengar på att inte köpa spel

Inte för att min "grafikkortslösa" dator skulle klara av så mycket, men kanske ett gammalt Civ eller nån plattformare eller point & click hade inhandlats annars...

Age of Empires 2 är en klassiker som säljs billigt just nu på Steam. Går utmärkt att spela på äldre datorer.

P67A-UD4-B3 λ i5 2500K λ Freezer 7 Pro Rev. 2 λ Gigabyte GeForce GTX 670 OC 2GB λ Corsair 4GB XMS3+HyperX 8GB x2 λ Samsung 750GB λ Maxtor 250GB λ Intel 330 180GB λ Asus Xonar DS λ Fractal Design R2 λ LG 23" W2363D 120HZ λ Logitech G500 λ Steelseries 6Gv2 λ Qpad QH-90 Pro λ Steelseries QcK+ SK Gaming Limited Edition Mouspad