Permalänk

Uppgradering, synpunkter?

Hej!

Komplett erbjöd det enda kanske (i mina ögon) mest prisvärda black friday erbjudande på ett uppgraderingspaket innehållande Ryzen 5 2600x + moderkort + minne.

Dum som man är avvaktade man till själva black friday (idag) och inser att detta erbjudande tagits bort och alla andra hemsidor erbjöd enligt mig väldigt dåligt utbud av rabatterade produkter..

Nu har jag hittat en Ryzen 7 1700 för 1699kr som jag blivit intresserad av.
Till den hade jag tänkt nedan produkter som även dom var nedsatta:

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/moderkort/amdsoc...

https://www.komplett.se/product/851538/datorutrustning/datork... Eller eventuellt:
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/ram-minne/ddr4/b...

Vad tror ni om detta? Vad bör jag tänka på när det kommer till moderkortet och RAM?

Ha en trevlig fredag!

mvh,
Johan

Permalänk

Har gjort samma misstag... De tog bort rean och sen hela paketet vid 01:00. Så nu sitter man här...

Visa signatur

CPU: i5-9600k + Cooler Master H411R || GPU: MSI RTX 2070 ARMOR OC.
MoBo: Asus Rog Strix B360-F Gaming || RAM 16 GB Corsair Vengeance 2666 MHz.
PSU: Corsair rm550x || Chassi: Fractal Design R5
Lagring: Seagate Barracuda 5400rpm (3TB), Samsung 850(256 GB)

Permalänk
Skrivet av Teddy98Teddy:

Har gjort samma misstag... De tog bort rean och sen hela paketet vid 01:00. Så nu sitter man här...

Så j*vla värdelöst... Det var ett ruggigt bra pris.
Stod dessutom att erbjudandet skulle vara till 25/11. Senast igår kväll fanns det flertalet i lager dessutom.

Edit. Produkterna som paketet innehöll finns till och med på lager haha...

Permalänk
Medlem

Samma här
Velade länge om vad jag tänkte uppgradera till och när jag väl bestämt mig så var det för sent.
EDIT: Och nu verkar det ju inte finnas ett enda erbjudande på en lös 2600X, så då kan jag ju lika gärna ta det lugnt med att köpa nån uppgradering... (Komplett: HINT HINT)

Permalänk
Skrivet av Robin_M:

Samma här
Velade länge om vad jag tänkte uppgradera till och när jag väl bestämt mig så var det för sent.
EDIT: Och nu verkar det ju inte finnas ett enda erbjudande på en lös 2600X, så då kan jag ju lika gärna ta det lugnt med att köpa nån uppgradering... (Komplett: HINT HINT)

Tråkigt... reagerade över att dom skrev att erbjudandet skulle gälla fram till 25/11 eller så länge lagret räckte. Finns lixom 100+ i saldo (det högsta lagersaldot vi kunder kan se) på vardera produkt som paketet innehöll...
Långrast på lagret! (?)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustavss0n.:

Tråkigt... reagerade över att dom skrev att erbjudandet skulle gälla fram till 25/11 eller så länge lagret räckte. Finns lixom 100+ i saldo (det högsta lagersaldot vi kunder kan se) på vardera produkt som paketet innehöll...
Långrast på lagret! (?)

Skickades från m.sweclockers.com

elgiganten hade 2600x för 1990 billigaste nu 2200

Om ni inte måste göra uppgradering nu så vänta tills mellandagarna, då kanske dem har blivit av med ryzen serie 1 och rear ut 2, men vem vet..

Visa signatur

2600x 1070 Evga sc

Permalänk
Medlem

Ingen av de där är "X"-modeller.

Sen så såg jag nu att Kompletts paket är tillbaka till försäljning, fast rabatten är borta. Kanske hade varit snyggare att vänta med det tills efter att Black Friday är över?