Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bilder på ditt senaste inköp (2018) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Efter fem dagars relax på PostNord Toftanäs så dök den äntligen upp.

En Harman Kardon Citation One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Efter fem dagars relax på PostNord Toftanäs så dök den äntligen upp.
https://i.imgur.com/mLPpIGM.jpg
En Harman Kardon Citation One.

Har du hunnit testa något?
Är lite sugen på att köpa en själv, men blev lite tveksam när jag såg vad de större högtalarna i Citiation serien kostade!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Det tyckte jag också Bulova 96A187

Vad i? Det hade jag inte ens tänkt på förrän du skrev det! Hahaha Nu kommer jag gå och undra varför dom gjort så.

Skrivet av Starric:

Varför? Klocktradition. För att man vill ha fyra timmar med I, V resp X så det ser mer symmetriskt ut. Men för mig ser set som sagt fel ut iom att IIII inte är en romersk siffra som de andra, kanske bara är jag dock

Skickades från m.sweclockers.com

IIII är inte fel utan originalformen innan additiv och substraktiv annotering började användas, och en "rätt" eller vedertagen form dessa två stilar emellan har aldrig formaliserats. Romerska siffror har generellt sett inte använts för räkning utan annotering. Tittar ni på t.ex. Colliseum är portar och läktare annoterade med IIII och inte IV, liksom de flesta solur använt IIII. Räknar man med den sortens siffror skriver man till exempel ut åtta som "IIII V III" då "V"s ursprung motsvarar våra "gärdsgårds-tal", alltså när man drar ett diagonalt streck över samlade fyra streck för att markera fem (svårt att beskriva i ord, men för att visualisera: i film och serietidningar räknar till exempel fångar sina dagar på detta sätt genom att rista på cellväggen).

Men tillbaka till urtavlan, en ofta angiven motivation och/eller spekulation till varför man ofta använder det klassiska IIII istället för IV på en rund urtavla är för att ge estetisk balans till motsatt sidas VIII, alltså visuell "tyngd" och symmetri.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackee22:

Har du hunnit testa något?
Är lite sugen på att köpa en själv, men blev lite tveksam när jag såg vad de större högtalarna i Citiation serien kostade!

Bara lite kort igår. Första intrycken är positiva - fylligt ljud, kan spela högt.
Jag kommer ersätta min Sonos Play 5 (gamla modellen) i köket med denna då smidigheten i röstkontroll trumfar Sonos annars bra App, på volymen jag normalt spelar i köket så känns den ganska likvärdig. Spelar man högre så fortplantar den ganska mycket vibrationer till ytan den står på, så jag fick en del grejer på köksbänken som vibrerade med lite tråkiga missljud när jag testade.

Permalänk
Skrivet av SID 6.7:

Det tyckte jag också Bulova 96A187

Vad i? Det hade jag inte ens tänkt på förrän du skrev det! Hahaha Nu kommer jag gå och undra varför dom gjort så.

Du köpte den på amazon uk va? Funderar på att köpa en själv nu, är det en bra klocka? Minns att när jag var inne på stjärnurmakarna, så sa dom att inget är bra under 7000-8000 kr om man ska ha automatisk och att man inte får löpträna med billigare modeller då uret kan ta skada...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Du köpte den på amazon uk va? Funderar på att köpa en själv nu, är det en bra klocka? Minns att när jag var inne på stjärnurmakarna, så sa dom att inget är bra under 7000-8000 kr om man ska ha automatisk och att man inte får löpträna med billigare modeller då uret kan ta skada...

Bra och bra, det beror ju på definitionen av bra. Seiko och Orient m.fl. gör ju kvalitativa automat-ur som man kan få för under 2000kr, sen kanske de inte håller tiden riktigt lika bra som ett dyrare Schweiziskt ur, men ta skada av att man rör på sig? Knappast

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

XTZ Edge A2-300 till front left/right kanalerna och Nvidia Shield till ja.. att titta på grejer i guess
https://i.imgur.com/Sn214ji.jpg
Receiver and Xbox controller for size comparison :^)

Nice, men använder du alltså XTZn endast för att förstärka left/right, och den andra receivern för att driva resterande högtalare?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

@blue eyed devil: Amazon.com, nästan halva priset jämfört med Sverige.
Har haft den på jobbet och dragit/lossat skruvar med luftdragare (vibrerar ganska kraftigt när den drar åt eller lossar) utan att den påverkats, håller tiden perfekt så här långt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluppblupp:

Nice, men använder du alltså XTZn endast för att förstärka left/right, och den andra receivern för att driva resterande högtalare?

Ja, det är ett stereoslutsteg.
Center, Surround Left, Surround Right, Surround Back Left, och Surround Back Right drivs av Marantz receivern
Front Left och Front Right drivs av XTZn som är kopplad till Marantz receiverns pre-out för Front Left och Front Right

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Haha välkommen i klubben!
Den är sagolikt god!

Skickades från m.sweclockers.com

Är det som vanlig julmust? Eller är det mer som svagdricka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Ja, det är ett stereoslutsteg.
Center, Surround Left, Surround Right, Surround Back Left, och Surround Back Right drivs av Marantz receivern
Front Left och Front Right drivs av XTZn som är kopplad till Marantz receiverns pre-out för Front Left och Front Right

Cool! Blir det stor skillnad? Vad har du för högtalare?

Sorry för off-topic

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Skrivet av SID 6.7:

@blue eyed devil: Amazon.com, nästan halva priset jämfört med Sverige.
Har haft den på jobbet och dragit/lossat skruvar med luftdragare (vibrerar ganska kraftigt när den drar åt eller lossar) utan att den påverkats, håller tiden perfekt så här långt.

Varför amazon.com och inte uk? Nästan samma pris och man slipper tulla om man har otur.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilH:

Är det som vanlig julmust? Eller är det mer som svagdricka?

Är som vanlig julmust, men med mer karaktär eller hur man ska säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

@blue eyed devil: Det bara blev så ärligt talat, och jag tror att tull och liknande räknades in i frakten.
Men kan man beställa från .uk så är ju det bra.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Nu blir det popcorn-prov!

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Fick hem en ny Johnny Petraglia från en Proshop i Fort Worth, Texas.
Originalet från 1979 till vänster som jag använde fram till mitten av 90-talet

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Det nya klotet, ser ut att vara signerat eller nåt?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Det nya klotet, ser ut att vara signerat eller nåt?

Han satte sin signatur på den gamla bollen oxå, fast det syns dåligt. Det är en gravyr som är en del av tillverkningen

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Är som vanlig julmust, men med mer karaktär eller hur man ska säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Då skall jag prova det om jag hittar det i någon butik. 👍

Permalänk
Medlem

Kommer nog göra sig fint i vardagsrummet!

Och lite lagring till datorn fick det bli med.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Sigma 14mm F1,8 ART. Blir ingen slitvarg i studion direkt men när det vankas spexiga vinklar, arkitektur eller astrofoto så kommer den bli värd sin vikt i guld.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Inaktiv

Asus z390m tuf, i7 9700K och 32Gb 3200MHz
Grejerna kom idag så helgen räddad

Permalänk
Avstängd

Idag blev det en lampa och bekväm stol designad mitt födelseår.

Permalänk
Medlem

Stor skärm, stor stol. Gammalt djungelordspråk. Nä, men jag sitter alltid med fötterna uppe i stolen i typ munk-position när jag kör långbänkar framför datorn och jobbar. Så idag köpte jag en stol herrar med dubbla min kroppsvikt, Swive Phoenix Tier 3 XXL!

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikitalord:

Jag måste ha en sådan! Var hittade du fåtöljen?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av Masyve:

Stor skärm, stor stol. Gammalt djungelordspråk. Nä, men jag sitter alltid med fötterna uppe i stolen i typ munk-position när jag kör långbänkar framför datorn och jobbar. Så idag köpte jag en stol herrar med dubbla min kroppsvikt, Swive Phoenix Tier 3 XXL!

https://i.imgur.com/FqqRMnT.jpg

Nice!
Hur är stolen kvalitetsmässigt?Kikat lite online men alltid bättre med någon som har en
Och vad är det för en skärm?

Tack på förhand och trevlig helg.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shooto Great:

Nice!
Hur är stolen kvalitetsmässigt?Kikat lite online men alltid bättre med någon som har en
Och vad är det för en skärm?

Tack på förhand och trevlig helg.

Extremt positivt överraskad, faktiskt. Väntade mig bullshit för att det heter "gaming", men kände att det var värt att testa. Den väger typ 35kg och är i princip bara metall överallt, skummet du sitter på är fast och skönt, känns inte som att det kommer bli risigt snabbt. Det enda som är plastigt är två skyddskåpor som sitter på varsin sida av ryggstödet men allt annat känns påkostad och rejält. Jag kan ingenting om stolar så jag vet inte om 2800kr är rimligt men det här var det mest rejäla jag har suttit i iaf så jag är nöjd.

LG 43'' IPS, 4K/60Hz och ingen HDR.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

@Masyve: var köpte du ifrån?
Känns som om Komplett har en rejäl rea nu
EDIT: vad är dina "mått", har kikat lite smått på stol och den såg ju väldigt skön ut
EDIT2: Såg att jag länkat M/L

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

@Masyve: var köpte du ifrån?
Känns som om Komplett har en rejäl rea nu
EDIT: vad är dina "mått", har kikat lite smått på stol och den såg ju väldigt skön ut
EDIT2: Såg att jag länkat M/L

Jag är smal/normalbyggd, vill bara ha en stor stol för att det är bekvämt att kunna härja runt i den. 185cm/80kg. Tror stolen var specificerad på deras size chart till 110-150kg eller något, så jag får käka upp mig om det ska bli trångt haha.

Ja, de små storlekarna är på rea titt som tätt. Taskigt nog om man behöver en sån här större.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

@Masyve: då kanske jag klarar mig med en M/L (177/65kg) XD

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P