EVGA Geforce RTX 2080 Ti FTW3 Ultra – påkostat grafikkort som inte övertygar

Permalänk
Melding Plague

EVGA Geforce RTX 2080 Ti FTW3 Ultra – påkostat grafikkort som inte övertygar

Svulstiga yttermått, maffig kylare och gott om strömförsörjning står på menyn när EVGA äntrar SweClockers testlabb. Häng med när vi testar EVGA Geforce RTX 2080 Ti FTW3 Ultra!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Master of Overkill

Har ni kört kortet i lägsta fan mode för kortet är tystaste på marknaden enligt andra sidor.
Anledning det låter är ju för 60c temp target sätter man low fan mode så är helt knäpptyst typ.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Så som Turing verikar fungera så trivs GPU-core bäst ju svalare den är så det är klart att det är självklart att man då förväntar sig en kyllösning som inte låter jävel, särskillt till det priset. Är det grymt dyrt ska det också vara grymt bra, både prestandamässigt men inte mindre för det ljudmässigt.

Ställer man ner fläktkurvan så blir ju core varmare och då boostar inte kortet lika högt och blir ännu mer ovärt ett köp.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Ozzed:

Så som Turing verikar fungera så trivs GPU-core bäst ju svalare den är så det är klart att det är självklart att man då förväntar sig en kyllösning som inte låter jävel, särskillt till det priset. Är det grymt dyrt ska det också vara grymt bra, både prestandamässigt men inte mindre för det ljudmässigt.

Ställer man ner fläktkurvan så blir ju core varmare och då boostar inte kortet lika högt och blir ännu mer ovärt ett köp.

Klarar utan problem 85c med låg fläktkurva och still hög core clock.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

18.000kr alltså. Förväntade mig nåt i stil med "Vansinnigt pris" under Nackdelar.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av tvelander:

Har ni kört kortet i lägsta fan mode för kortet är tystaste på marknaden enligt andra sidor.
Anledning det låter är ju för 60c temp target sätter man low fan mode så är helt knäpptyst typ.

Det finns två lägen, Normal och OC. Vi har kört alla tester i Normal, samma som är förvalt direkt ur kartong.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Klarar utan problem 85c med låg fläktkurva och still hög core clock.

Så som GPU-boost fungerat sen pascal så tappar den frekvens när du går över 60 grader om jag inte minns fel, vid 85 kommer kortet ligga långt under sin maximala klock

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av emilakered:

Det finns två lägen, Normal och OC. Vi har kört alla tester i Normal, samma som är förvalt direkt ur kartong.

Skickades från m.sweclockers.com

Kartong is very bad

Vet att stock är det man testar på review men 1x custom fläkt profil med temp target så är allt löst

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av sweisdapro:

Så som GPU-boost fungerat sen pascal så tappar den frekvens när du går över 60 grader om jag inte minns fel, vid 85 kommer kortet ligga långt under sin maximala klock

Nej du tvingar den, är inga som helst problem.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Antar att bananen är för referens(?). Men alla bananer är ju inte skapta lika. Min banan kanske är en smula mindre?

Permalänk
Medlem

@tvelander: nej, du kan inte tvinga till det, med temp-target 85 kommer kortet ändå lägga sig på (tar mitt som exempel) 2032MHz istället för 2050 när det passerar 60 grader (vilket givetvis kommer minska mer när kortet blir varmare)

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Nej du tvingar den, är inga som helst problem.

Tvinga?
Spelar ingen roll vad du gör med Pascal eller Turing. Över en viss grad så boostar det inte längre.
Så för att summera, du kan tvinga på en klock som ger samma resultat som boost. Men vad är poängen med det?
Varmare, låter mer, drar mer ström och ger inte mer prestanda.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Läste att Turing ursprungligen skulle ha byggts på Samsungs 10nm process men att den inte var redo i tid, så de fick bråttom att ställa om till 12nm hos TSMC. 20XX serien var troligen ursprungligen planerad att vara lite snabbare och svalare än vad den är idag.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av sweisdapro:

@tvelander: nej, du kan inte tvinga till det, med temp-target 85 kommer kortet ändå lägga sig på (tar mitt som exempel) 2032MHz istället för 2050 när det passerar 60 grader (vilket givetvis kommer minska mer när kortet blir varmare)

Skrivet av SCORPIUS:

Tvinga?
Spelar ingen roll vad du gör med Pascal eller Turing. Över en viss grad så boostar det inte längre.
Så för att summera, du kan tvinga på en klock som ger samma resultat som boost. Men vad är poängen med det?
Varmare, låter mer, drar mer ström och ger inte mer prestanda.

Beror bara på BIOS inget annat.
HOF BIOS runt 2120-2150.
Men det går tvinga coreclock kurva ja speciellt på vatten.

Turing är extremt blockat i vissa korts BIOS.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

nVidia referens "Från 5 690 kronor".

Var hittar man det nånstans?

Visa signatur

Intel i7-4790K | Palit GeForce GTX 1080 Super Jetstream | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance Low Profile 32GB DDR3 PC3-12800 | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Asus Z97-A

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Klarar utan problem 85c med låg fläktkurva och still hög core clock.

Utan custom BIOS? Vad hårdvaran i sig kanske klarar är inte så särskillt relevant alls när allt är mjukvarulåst. De kort jag haft förmånen att få leka med droppar frekvens rätt jävla stensuperduperhårt om core går över 60c så det är klart att det är självklart stt man då gör allt som står i ens makt för att hålla core så sval det går.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Antar att bananen är för referens(?). Men alla bananer är ju inte skapta lika. Min banan kanske är en smula mindre?

Och min är en smula större!

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh|p:

Och min är en smula större!

Skål för det!

Permalänk
Medlem

18 000:- för ett högljutt kort som överklockat presterar ungefär lika bra som de flesta RTX 2080 Ti gör? Imponerande...
Vad sysslar EVGA med i denna generationen egentligen?

Kylaren på deras Black-kort är medioker.
Kylaren på deras XC-kort är medioker.
Kylaren på deras FTW3-kort är medioker, direkt dålig med tanke på priset.

Verkar än så länge som att deras enda vettiga kylarlösning är XC Ultra.

Skrivet av MP-Jan:

Antar att bananen är för referens(?). Men alla bananer är ju inte skapta lika. Min banan kanske är en smula mindre?

Den är inte lång, men den är smal?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Den är inte lång, men den är smal?

Hm, hade en lumparpolare som stirrade mig intensivt i ögonen en gång och sa menande: "Den är inte lång, men den är smal...!"

Du kallades inte Billy i lumpen va?

Permalänk
Medlem

~15.000... Jag älskar teknik. Jag har följt teknik och läst på om kommande datorer, CPU:er, moderkort, GPU:er osv sedan slutet på 80-talet. Men jag börjar nästan på riktigt känna att det bör sluta att skrivas om denna typ av produkter på siter vars primära publik är konsumenter. Detta skall inte ses som normalt och vi bör inte recensera dessa kort som att det på något sätt skulle vara det.
Detta är som att någon som recenserar konsument CPU:er helt plötsligt börjar se CPU:er i det segmentet som går för 100.000kr. Det enda man bör säga om det egentligen är, "något har blivit helt galen gor företag X".

Men vi gör allt vi kan för att normalisera. Från att ha gett kanske 10-15.000 för en ritkigt kompetent dator så skall vi nu inte rynka ögonbrynen åt 7-8000 för en CPU och 15.000 för en GPU... Nej, vi konsumenter bör sluta rycka på axlarna och försöka hitta förklaringar åt företagen och säga saker som "självklart kostar det pengar, det är ju..." när företagens egna ekonomiska rapporter tydligt visar att det inte är så att de går på knäna. Vi måste börja se till oss först. Jag lovar att företagen själva har fullt upp med att se till sitt eget bästa.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Nackdelar:

Hög ljudnivå
Jämförelsevis hög effektåtgång
Oklar tillgänglighet i Sverige

Inga tillägg där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

~15.000... Jag älskar teknik. Jag har följt teknik och läst på om kommande datorer, CPU:er, moderkort, GPU:er osv sedan slutet på 80-talet. Men jag börjar nästan på riktigt känna att det bör sluta att skrivas om denna typ av produkter på siter vars primära publik är konsumenter. Detta skall inte ses som normalt och vi bör inte recensera dessa kort som att det på något sätt skulle vara det.
Detta är som att någon som recenserar konsument CPU:er helt plötsligt börjar se CPU:er i det segmentet som går för 100.000kr. Det enda man bör säga om det egentligen är, "något har blivit helt galen gor företag X".

Men vi gör allt vi kan för att normalisera. Från att ha gett kanske 10-15.000 för en ritkigt kompetent dator så skall vi nu inte rynka ögonbrynen åt 7-8000 för en CPU och 15.000 för en GPU... Nej, vi konsumenter bör sluta rycka på axlarna och försöka hitta förklaringar åt företagen och säga saker som "självklart kostar det pengar, det är ju..." när företagens egna ekonomiska rapporter tydligt visar att det inte är så att de går på knäna. Vi måste börja se till oss först. Jag lovar att företagen själva har fullt upp med att se till sitt eget bästa.

Men det är en stor målgrupp som är JUST intresserade av denna typ av kort också..
Vi som inte vill ha budget/midrange kort då? Ska vi uteslutas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Antar att bananen är för referens(?). Men alla bananer är ju inte skapta lika. Min banan kanske är en smula mindre?

Banana for scale Internet måttet för allt ^^

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Hm, hade en lumparpolare som stirrade mig intensivt i ögonen en gång och sa menande: "Den är inte lång, men den är smal...!"

Du kallades inte Billy i lumpen va?

What happened in lumpen, stays in lumpen.

Skrivet av Margarin:

Nackdelar:

Hög ljudnivå
Jämförelsevis hög effektåtgång
Oklar tillgänglighet i Sverige

Inga tillägg där?

Citat:

Nackdelar:

Hög ljudnivå
Jämförelsevis hög effektåtgång
Oklar tillgänglighet i Sverige
Dollarelefanten i rummet

There, fixed it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekorrism:

Men det är en stor målgrupp som är JUST intresserade av denna typ av kort också..
Vi som inte vill ha budget/midrange kort då? Ska vi uteslutas?

Jag skulle säga två saker, det är absolut ingen majoritet och en site som försöker att vända sig till "vanligt" folk och "extrema" användare på samma gång får det svårt. inte omöjligt, men svårt. Precis som ett bilprogram som primärt recenserar svenssonbilar inte friktionsfritt börjar recensera supersportbilar sammtidigt.

För det andra, försäljningen av dessa kort visar o det tydligaste att det även för oss som köper high-performance (jag köpte ett 1080Ti när det var vad som fanns) har börjat få nog och att dessa kort ligger utanför den ram som även denna typ av konsumenter känner är ok.

Sedan finns det alltid en liten del som ALDRIG kommer ry sig om pris. En del för att de har hur mycket pengar som helt och andra för att de, av någon anledning, måste ha det "snabbaste" av allt (och ofta knappt vet hur det fungerar). Men detta är återigen en skara som en site som riktar sig till den "vanliga" konsumenten per definition i så fall egentligen inte riktar sig till.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

@Inquam
Förstår inte alls poängen med ditt inlägg. Du menar att sajter som fokuserar på "vanligt" folk och "extrema" användare på samma gång får det svårt, men du kvalificerar inte påståendet. Människor i allmänhet tycker om att konsumera innehåll om saker de inte har råd med, varför t.ex Top Gear även inkluderar de senaste sportbilarna och modetrender ofta följer de mest exklusiva märkena. Sweclockers likt alla andra hårdvarusajter jag stött på har inga problem att rikta sig till både entusiaster och budgetmedvetna konsumenter. Faktum är att de flesta komponenter och tillbehör som släpps är riktade mot "vanliga" konsumenter, vilket gör att den tid en redaktion behöver spendera på recensioner/nyhetsartiklar nödvändigtvis reflekterar detta.

Jag har inte stött på någon annan än kanske de mest inbitna fanboysen som påstår att 15 000kr för ett grafikkort och 8000 för en CPU riktat mot konsumenter är på något sätt rimligt, men som tur är har den fria marknaden gett oss många alternativ. En " riktigt kompetent" dator som du uttrycker det är idag billigare än någonsin tidigare, sedan Ryzen lanserades och avtagandet av mining-boomen är det bara minnespriserna som kan vara ett irritationsmoment för den som vill ha mycket dator för lite pengar.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

Aldrig varit ett fan av 3-fläktade kort, hellre två större än tre små :/ blir ett lugnare ljud då

Permalänk
Medlem

Alltså allt man läser om 20xx korten får en att rycka på axlarna. Vilket jag inte vill göra! Då jag var så sjukt sugen att uppgradera från min 980ti till just 2080ti /2080, vad nu skulle vara "top of the line" när de kom. Känner att jag vill ha lite mer prestanda när jag spelar med en 1440p 144hz gsync skärm.

Men med alla artiklar och saker man läser om korten och tillråga med priset (pengarna finns, det är inte problemet) Så finns inte motivationen där. Men jag vill inte vänta till nästa generation heller riktigt för det kan ju dröja länge.. Var det inte ganska precis 2år mellan Pascal och Turing? eller ja, 1080ti kom väl ca 6-12mån efter release av pascal.

Och i och med att jag har en Gsync skärm vill man ju ta del av den tekniken också, så AMD känns mindre lockande, men det visar sig väl vad de kan visa upp härnäst! Annars struntar jag i vad det är för märke liksom.

Permalänk
Skrivet av obbeluff:

Alltså allt man läser om 20xx korten får en att rycka på axlarna. Vilket jag inte vill göra! Då jag var så sjukt sugen att uppgradera från min 980ti till just 2080ti /2080, vad nu skulle vara "top of the line" när de kom. Känner att jag vill ha lite mer prestanda när jag spelar med en 1440p 144hz gsync skärm.

Men med alla artiklar och saker man läser om korten och tillråga med priset (pengarna finns, det är inte problemet) Så finns inte motivationen där. Men jag vill inte vänta till nästa generation heller riktigt för det kan ju dröja länge.. Var det inte ganska precis 2år mellan Pascal och Turing? eller ja, 1080ti kom väl ca 6-12mån efter release av pascal.

Och i och med att jag har en Gsync skärm vill man ju ta del av den tekniken också, så AMD känns mindre lockande, men det visar sig väl vad de kan visa upp härnäst! Annars struntar jag i vad det är för märke liksom.

Jag som sitter på ett sunkigt R9 280 skulle uppgradera till 2070 eller 2080 men så som priserna ser ut just nu så tror jag inte det. Jag kommer förmodligen köpa ett begagnat 1070 eller något med liknande prestanda och vänta på att denna galenskap som vi ser just nu får ett slut.

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB