Permalänk
Medlem

Black gold Evolv

Hej

Varit sugen på att bygga ett system igen med hardpipes en längre tid så tillslut bestämde jag mig för att sätta igång och började bygga och här har vi resultatet. Ber om ursäkt för dåliga bilder men mobilkameran var det bästa jag hade till mitt förfogande.

System

CPU: AMD Ryzen 1700@4GHZ
MB: MSI X370 Gaming pro carbon
GPU: MSI RX Vega 64 8GB
RAM: G.skill FlareX @ 3466MHZ CL14
PSU: Corsair AX1200i custom cables
SSD 1: Samsung 960 EVO 500GB
SSD 2: Samsung 860 EVO 500GB
SSD 3: Samsung 860 EVO 500GB
HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB
Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV Aningen modiferat för att få upp topp radiatorn mera.
Chassifläktar: Corsair Premium ML120/140 Pro

Vattenkylning custom loop

Vätska: Mayhems Pastel Black
RAD: Bykski B-RD360-TK
RAD: Bykski B-RD240-TK
GPU: Bykski A-VEGA-FE-X
CPU: Bykski XPR-A
RAM: Bykski B-RAM-X
Pump: EKWB DDC 3.2 PWM Elite
RES: Barrow BTB3180
Fittings: Byski gold

Besök galleriet här

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt bygge! Hade jag kört på vattenkylning hade jag försökt mig på något liknande.

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Frida 🥐

Snyggt bygge! Jag tror dock att du hade gjort den mer rättvisa om du tog bort klisterlappen på nätagget och fixar bilder i bättre ljus.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Zoyadog: Själv tycker jag klistermärket för en gångs skull matchade resten av bygget

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerUtanZ:

Riktigt trevligt bygge! Hade jag kört på vattenkylning hade jag försökt mig på något liknande.

Skrivet av Zoyadog:

Snyggt bygge! Jag tror dock att du hade gjort den mer rättvisa om du tog bort klisterlappen på nätagget och fixar bilder i bättre ljus.

Roligt att ni gillar det.

Ta bort klisterlappen funderade jag på men bestämde att den får sitta kvar. Sen angående kvaliteten som är på bilderna är dom under all kritik och kommer att bytas ut då det blir ljusare och med en bättre fotograf.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.