Quiz: Spelbossar från förr och nu

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Precis. Har aldrig hört något on någon Al'Diabalos i varken ettan eller tvåan, så var kommer det påhittet ifrån?

Dessutom verkar det bara vara ett alternativt namn, så två av svarsalternativen borde vara rätt.

håller med på denne.

det enda jag minns är från diablo 2 där han är kallad Diablo lord of terror.

"Al'Diabalos" har jag aldrig hört förut.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

håller med på denne.

det enda jag minns är från diablo 2 där han är kallad Diablo lord of terror.

"Al'Diabalos" har jag aldrig hört förut.

Namnet dök upp när jag googlade på trivia om Diablo, därav frågan. Möjligt att jag formulerat den lite konstigt dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Jag var helt övertygad om att det skulle handla om gamla spelbossar. Inte bokstavligen spelbossar. Blev lite förvånad när fråga 1 kom :).

Fick 4/10 och då klickade jag vilt 7/10 gånger och kvalificerad gissningar 2/10.

Permalänk
Medlem

8/10, En av de första gångerna som det känns som jag hade bättre koll än de flesta här på Swec.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem

8/10 här. kunde det mesta, chansade på Diablo-frågan men fick rätt som tur var. Så kunde åtminstone 7/10

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

9/10. Kunde inte frågan om Dark Souls eftersom jag spelat väldigt få moderna spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Va? Ingen fråga om bossen i Wolfenstein som på bilden? Vilken clickbait! Skandal! 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

vilken sidequest måste man klara av för att kunna attakera ozuma i final fantasy 9 i närstrid??...

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

5/10. Inte en enda boss har jag mött förutom den i Super Mario Bros. Kunde inte Nemesis i Resident evil eller någon i min typ av spelgenre kommit upp? 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad 17 händer med Quiz'en ?
En massa konsoll saker =(

Permalänk
Medlem

Al'Diabalos har jag aldrig hört eller läst om och då har man spelat diablo 1, 2 + expansion för mycket under tonåren och även massa Diablo 3. Då vet man!

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

3/10. Deppigt.

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem

8/10. Hade ingen aning om vad Final Fantasy bossen gjorde och tänkte att Lord of Terror är nog bara en titel och har inget minne av Al'Diabalos, så trodde det svaret var en Jebaited.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk

3/10 och alla var gissningar. Borde dock ha vetat när Bowser först dök upp, då jag har spelat de tre spelen.

//Freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Avstängd

Al´Diabolos wtf????

Spelat Diablo sen release både ettan o tvåan.
Har haft för mig att han endast heter Diablo, Lord of Terror.

Var har sweclockers hittat denna informationen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Ett solitt resultat på 1/10.

Ha ha. Då slog jag dig. Fick 2/10.
Var många spel som jag aldrig har spelat förut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Al´Diabolos wtf????

Spelat Diablo sen release både ettan o tvåan.
Har haft för mig att han endast heter Diablo, Lord of Terror.

Var har sweclockers hittat denna informationen?

samma här vet att han ofta refererats till lord of terror men aldrig Al´Diabolos.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Kan inte för mitt liv minnas att det faktiskt förekommer i spelet utan endast på wiki sidorna som folk skapat?

Permalänk
Medlem

Vafalls? Ingen DukeNukem fråga!?

(4/10)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

4/10 "...inga kunskaper att skryta med"...så då låter jag bli det då.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tumvanten:

Al´Diabolos wtf????

Spelat Diablo sen release både ettan o tvåan.
Har haft för mig att han endast heter Diablo, Lord of Terror.

Var har sweclockers hittat denna informationen?

Skrivet av Aka_The_Barf:

samma här vet att han ofta refererats till lord of terror men aldrig Al´Diabolos.

Eftersom det är jag som gjorde fel och många har påpekat så får jag försöka förklara. Som @spiffman säger är det något jag hittade på wiki-sidan och eftersom jag inte är insatt i spelserien blev det lite konstigt formulerat. Ber om ursäkt och hoppas att quizen i övrigt var rolig.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Vafalls? Ingen DukeNukem fråga!?

De borde åtminstone haft med en fråga om vad Duke gör med slutbossen i episod 3 av Duke Nukem 3d efter man vunnit

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Får inte upp quizen oavsett webbläsare jag kör med? :s
(har alltid funkat i chrome förut)

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

De borde åtminstone haft med en fråga om vad Duke gör med slutbossen i episod 3 av Duke Nukem 3d efter man vunnit

Du räddade min dag där... ha ha!

Kommer fortfarande ihåg när lirade mot polaren när vi var yngre och hur hårt man garvade åt rätt många saker när spelet var nytt, särskilt i multiplayer...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

5/10, och då har jag inte spelat ett enda av spelen frågorna gällde...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Får inte upp quizen oavsett webbläsare jag kör med? :s
(har alltid funkat i chrome förut)

Nu fick jag till det, det var NordVPN som filtrerade bort quizen från sidan :s

5/10, rätt besviken på mig själv att jag inte satte alla. Och diablo-frågan wtf?!

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Eftersom det är jag som gjorde fel och många har påpekat så får jag försöka förklara. Som @spiffman säger är det något jag hittade på wiki-sidan och eftersom jag inte är insatt i spelserien blev det lite konstigt formulerat. Ber om ursäkt och hoppas att quizen i övrigt var rolig.

Nu ska jag ge dig lite upprättelse

I Manualen till första Diablo finns nämligen denna bild

Så obskyr fråga men helt korrekt

Visa signatur

Case: Phanteks Enthoo Luxe PSU: EVGA SuperNova G2 750W MoBo: ASUS X99 Deluxe CPU: Intel Core i7 5820K RAM: Crucial Ballistix Sport 32GB DDR4 2400 Mhz GPU: 2x MSI GTX970 Gaming 4GB Cooling: Noctua NH-D15 SSD: Samsung 950 pro 512GB & Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

3 av 10....inte standard bossar direkt.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

5/10 och då chansade jag rätt på två...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

2/10 Gissningar korrekt!

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.