Klubben för ägare av Vega

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Haha! I samma stund fick jag svar från dom att de inte har artikeln längre, så jag kan inte byta ut mitt kort med coilwhine. Känns som att de väntade på att sälja slut på korten innan de svarade på mitt ärende.
Berätta gärna hur ditt exemplar beter sig 😁.

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr fick jag Hynix minnen. Men jag behåller nog kortet ändå då det inte går att köpa för vettiga pengar längre. Inget coilwhine vad jag märkt ännu i alla fall.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lmann:

Jag har själv ett Vega56 Pulse från Sapphire och hade en del prolem i början med coilwhine, men bara i World of Warcraft. I andra spel så var det inget problem trots att lasten på grafikkortet var mycket tyngre. Nu efter ca 2 månader så ha coilwhinet i princip försvunnit helt, det är endast märkbart då jag får ut 144 fps eller högre (vilket löste sig med framerate cap på 143 fps).

Jag kör 940 Mhz på HBM (Samsung) och med P6&P7 på 1050 mV får jag stabilt 1570+ Mhz på gpun då jag har en powerlimit på +50%. Enligt HWmonitor så ligger förbrukningen för kortet på som max 220W

Ok, då ska jag testa lite fler spel än bara WoW. Kanske är något speciellt med den spelmotorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Någon här som vet hur de olika grafikinställningar för AND kort fungerar? Har förstått och upplevt att tex de olika Anti-Aliasing metoder som är från nvidia äter FPS som fan när man kör de med AMD-kort. Tex så får jag nästan 30-50% mindre FPS i Overwatch med mitt Vega64 som när jag kör det med min bärbara GTX1070. Samma grafikinställningar i 1440p.

https://www.amd.com/en/support/kb/faq/dh-012

Har kollat in denna guide lite men vet inte riktigt vad som vore optimallt. Är tex Tessellation Mode i x64 något att lägga kraft på?

Permalänk
Medlem

Har lite coil whine, men bara under väldigt låg belastning. Vid spel och liknande så märker jag väldigt lite oljud öht.

Är nöjd med mitt kort hittills. Tystgående och svalt, med mer än nog prestanda för vad jag behöver. (Kör 1080p. Overkill is the only real kill.)

Vega 64 LC, bytte ifrån ett 290 OC från MSI, ifall någon undrar.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Avstängd
Skrivet av employed:

Någon här som vet hur de olika grafikinställningar för AND kort fungerar? Har förstått och upplevt att tex de olika Anti-Aliasing metoder som är från nvidia äter FPS som fan när man kör de med AMD-kort. Tex så får jag nästan 30-50% mindre FPS i Overwatch med mitt Vega64 som när jag kör det med min bärbara GTX1070. Samma grafikinställningar i 1440p.

https://www.amd.com/en/support/kb/faq/dh-012

Har kollat in denna guide lite men vet inte riktigt vad som vore optimallt. Är tex Tessellation Mode i x64 något att lägga kraft på?

tessellation x64 är som att lägga extra socker i tanken det går bara segt utan förbättring.
mssa som AA metod bör undvikas.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Någon här som vet hur de olika grafikinställningar för AND kort fungerar? Har förstått och upplevt att tex de olika Anti-Aliasing metoder som är från nvidia äter FPS som fan när man kör de med AMD-kort. Tex så får jag nästan 30-50% mindre FPS i Overwatch med mitt Vega64 som när jag kör det med min bärbara GTX1070. Samma grafikinställningar i 1440p.

https://www.amd.com/en/support/kb/faq/dh-012

Har kollat in denna guide lite men vet inte riktigt vad som vore optimallt. Är tex Tessellation Mode i x64 något att lägga kraft på?

Vad gäller AA så skall man undvika alla former av MSAA och SSAA, eftersom Vega har lite knapert med ROPparna och man kan börja flaska på dem. Problemet är mest att folk ibland hittar på sina egna AA med nya namn, och då blir det svårt att säga om de innehåller någon MSAA även om det är ett annat namn.

Det där med tesseleringen är en grej som lever kvar sen NVidia Hairworks användes som vapen mot 290 och 390. Sätter man ett max på tesselering till något rimligt, typ x16 eller tom x8, så går prestandan upp utan man ser skillnad. En del kör det i dag med, men jag tror inte att det gör så stor skillnad med Vega.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

haha kollade precis en omgång i csgo 1080p high och 2x msaa benchmark och där dippar det till 75fps i smoke sen tog jag å provade lite olika baner med bottar och kastade smoke va aldrig lägre än 250fps inne i smoken med vega 64nitro+ och ryzen 2700x allt i stock speed tog bort klockningen den gjorde så lite men mycket i ljudnivå. sen med vsync på battlefield 4 inne på övningsfältet 1440p allt ultra ca 130fps

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Tjenare grabbar! Mitt 980ti börjar kännas lite trögt nu, framförallt när jag går i uppgraderingstankar vad det gäller 1440P-gaming inom en snar framtid.

Därför har jag kikat lite på Vega64, då särskilt Sapphires Nitro+, som verkar vara ett riktigt gediget kort. Det ligger just nu på 5000kr på Netonnet, och jag förväntar mig få i alla fall runt 2300-2500kr för mitt Evga 980ti SC+, vilket gör att hoppet till Vega64 inte blir så stort.

Är det en värd uppgradering enligt er? Jag kan ju redan lira det mesta maxat på 1080p, men målet är en gedigen 1440P-upplevelse, och jag vill helst inte stötta Nvidia med pengar längre. Jag har redan bytt till det röda lägret vad det gäller processor, så det är dags att gå hela vägen :).

EDIT: Fick bli Nitro+, det kortet låg verkligen på ett riktigt bra pris just nu!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonnice:

Tjenare grabbar! Mitt 980ti börjar kännas lite trögt nu, framförallt när jag går i uppgraderingstankar vad det gäller 1440P-gaming inom en snar framtid.

Därför har jag kikat lite på Vega64, då särskilt Sapphires Nitro+, som verkar vara ett riktigt gediget kort. Det ligger just nu på 5000kr på Netonnet, och jag förväntar mig få i alla fall runt 2300-2500kr för mitt Evga 980ti SC+, vilket gör att hoppet till Vega64 inte blir så stort.

Är det en värd uppgradering enligt er? Jag kan ju redan lira det mesta maxat på 1080p, men målet är en gedigen 1440P-upplevelse, och jag vill helst inte stötta Nvidia med pengar längre. Jag har redan bytt till det röda lägret vad det gäller processor, så det är dags att gå hela vägen :).

EDIT: Fick bli Nitro+, det kortet låg verkligen på ett riktigt bra pris just nu!

Gratulerar!
Jag köpte själv mitt Vega64 Nitro+ under Black Friday förra året, för 5500:- och tyckte det var ett fynd.
Nu har priset gått ner ytterligare.
Dessa kort skall klara 1440 med glans, lite i svagaste laget för 4k
Däremot är jag övertygad att beräkningskraften i Vega kommer att göra att de räcker till i många år.
Vem vet, kanske rent av att de orkar med lite DXR

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Däremot är jag övertygad att beräkningskraften i Vega kommer att göra att de räcker till i många år.

De blir definitivt bättre med tiden vad jag märkt, särskilt i DX12 titlar så ligger det närmare den prestanda jag fick med 1080Ti än ett 1080. Säljer just mitt Vega 64 för att testa lite RTX (samt att jag behövde en DVI Dual Link) i väntan på att se vad nästa high-end kort blir när VII/Navi/Potentiellt nya GTX dykt upp, men baserat på min erfarenhet med det har jag hopp för VII- har testat ett antal nvidiakort ur pascalserien och nu ett 2060, och Vega 64 har haft bästa pris/prestanda by far för mig.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Era erfarenheter bådar gott för mig :). Jag är verkligen inte i behov av något som kan hantera 4K, då jag faktiskt varit grymt nöjd med 1080P i alla dessa år. 1440P gör dock ändå märkbar skillnad, och nu när priserna sänkts så tänkte jag att jag hoppar Nvidia. Freesync-skärmar är ju mycket bättre prismässigt dessutom.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonnice:

Freesync-skärmar är ju mycket bättre prismässigt dessutom.

Då är det nog helt rätt val med Vega- hade aldrig något särskilt strul med freesync på min Samsung C32HG70QQ utöver att den kunde vara lite kinkig med att alt-tabba i vissa spel (fallout 76 definitivt) - men nu med ett RTX2060 är det riktigt dåligt, vissa spel står med svart skärm i en minut innan de vill hoppa igång och krånglar mycket om man alt-tabbar eller något, samt att vissa saker bara flimrar utan någon tydlig anledning- även på menyer. Nvidia varnar visserligen för icke-certifierade skärmar men det faktum att det funkar perfekt på Vega är ju lite irriterande, känns som att Nvidia släppt något slags half-assed stöd. Blir bättre med tiden säkert, men då kanske jag redan bytt igen å andra sidan.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Tänkte bara droppa lite info.

Monterade Morpheus 2 på Vega64 reference igår. Lite meckigt att få det rätt då man får vara försiktig med hur man placerar kylflänsarna. Har ni frågor på det kan ni höra av er.

Slutsumman blev en drop på 30c (80 -> 50) i full load. Hot spot maxade på 90 (tidigare peak på 105) med en PL på +50% och fläktarna på 800 rpm.

Galet nöjd.

EDIT: sitter i ett fractal design mini c chassi - fick plats utan problem

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av piffster:

Tänkte bara droppa lite info.

Monterade Morpheus 2 på Vega64 reference igår. Lite meckigt att få det rätt då man får vara försiktig med hur man placerar kylflänsarna. Har ni frågor på det kan ni höra av er.

Slutsumman blev en drop på 30c (80 -> 50) i full load. Hot spot maxade på 90 (tidigare peak på 105) med en PL på +50% och fläktarna på 800 rpm.

Galet nöjd.

EDIT: sitter i ett fractal design mini c chassi - fick plats utan problem

Hur gick tempen på VRM:rna?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

@Ratatosk: Får kolla när jag kommer hem, noterade inte dem ens igår

Update:

15 min Heaven Bench - gav följande

Bör noteras, har ej ändrat någon undervolt eller dylikt här, bara power limit +50%

Permalänk
Medlem

Verkar tyvärr som att Radeon kommer ha samma misslyckade launch som RX vega hade. Dvs. extremt begränsat med kort vid launch. Enligt en kille som jobbar på overclockers.co.uk fick Storbritanien 200 kort, varav overclockers.co.uk fick 44 st av dem.

Så de som funderar på ett Radeon VII får sitta med fingret på köpknappen klockan 15 på Torsdag.

https://www.overclock3d.net/news/gpu_displays/ocuk_s_gibbo_cl...

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av piffster:

@Ratatosk: Får kolla när jag kommer hem, noterade inte dem ens igår

Update:

15 min Heaven Bench - gav följande

Bör noteras, har ej ändrat någon undervolt eller dylikt här, bara power limit +50%
https://i.imgur.com/5aH9GX0.png

Max mem clock 800?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Max mem clock 800?

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm, ligger på 1000 i Wattman - får kolla mer ikväll vad den pysslar med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Verkar tyvärr som att Radeon kommer ha samma misslyckade launch som RX vega hade. Dvs. extremt begränsat med kort vid launch. Enligt en kille som jobbar på overclockers.co.uk fick Storbritanien 200 kort, varav overclockers.co.uk fick 44 st av dem.

Så de som funderar på ett Radeon VII får sitta med fingret på köpknappen klockan 15 på Torsdag.

https://www.overclock3d.net/news/gpu_displays/ocuk_s_gibbo_cl...

Jag misstänker att Radeon7-korten är "misslyckade" Instinct-kort.
Istället för att kassera dem byggs de som går om till Radeon7-kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av piffster:

Hmm, ligger på 1000 i Wattman - får kolla mer ikväll vad den pysslar med.

På mitt kort spelar det ingen roll vad jag försöker göra med mem clock. Rör jag den överhuvudtaget åt något håll fastnar kortet på 800 Mhz.

Moral of the story: Var aldrig den som klickar på Köp 1 minut efter release...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

På mitt kort spelar det ingen roll vad jag försöker göra med mem clock. Rör jag den överhuvudtaget åt något håll fastnar kortet på 800 Mhz.

Moral of the story: Var aldrig den som klickar på Köp 1 minut efter release...

Samma på båda vbios? Provat att flasha om bios på ena?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av piffster:

Tänkte bara droppa lite info.

Monterade Morpheus 2 på Vega64 reference igår. Lite meckigt att få det rätt då man får vara försiktig med hur man placerar kylflänsarna. Har ni frågor på det kan ni höra av er.

Slutsumman blev en drop på 30c (80 -> 50) i full load. Hot spot maxade på 90 (tidigare peak på 105) med en PL på +50% och fläktarna på 800 rpm.

Galet nöjd.

EDIT: sitter i ett fractal design mini c chassi - fick plats utan problem

Var fick du tag i kylaren? Funderar själv på motsvarande ändring nu när kortet börjar komma lite till åren:)

Skrivet av Gambit_2K:

Verkar tyvärr som att Radeon kommer ha samma misslyckade launch som RX vega hade. Dvs. extremt begränsat med kort vid launch. Enligt en kille som jobbar på overclockers.co.uk fick Storbritanien 200 kort, varav overclockers.co.uk fick 44 st av dem.

Så de som funderar på ett Radeon VII får sitta med fingret på köpknappen klockan 15 på Torsdag.

https://www.overclock3d.net/news/gpu_displays/ocuk_s_gibbo_cl...

Nu säger ju Gibbo ingenting om vilken tillverkare det handlar om, eller några andra detaljer. Vill minnas att han var rätt aktiv innan Vega släpptes också och allt var inte helt rätt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av piffster:

Tänkte bara droppa lite info.

Monterade Morpheus 2 på Vega64 reference igår. Lite meckigt att få det rätt då man får vara försiktig med hur man placerar kylflänsarna. Har ni frågor på det kan ni höra av er.

Slutsumman blev en drop på 30c (80 -> 50) i full load. Hot spot maxade på 90 (tidigare peak på 105) med en PL på +50% och fläktarna på 800 rpm.

Galet nöjd.

EDIT: sitter i ett fractal design mini c chassi - fick plats utan problem

FYI- jag var lite orolig över hotspot temp, kanske i onödan, så jag tog loss min Morpheus igen och var extra noga med att få i pasta i den lilla skarven mellan ytorna på kärnan, då fick jag ner hotspot en bra bit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

På mitt kort spelar det ingen roll vad jag försöker göra med mem clock. Rör jag den överhuvudtaget åt något håll fastnar kortet på 800 Mhz.

Moral of the story: Var aldrig den som klickar på Köp 1 minut efter release...

Tror det är driver beroende, vet att det inte varit problem i tidigare releaser så får eventuellt rollbacka till 18.12.1.

Skrivet av Gruarn:

Var fick du tag i kylaren? Funderar själv på motsvarande ändring nu när kortet börjar komma lite till åren:)

Inet säljer den. Sen köpte jag lite extra kylflänsar från https://www.electrokit.com för att få mer kylning utan att morpheus gick emot dom.

Skrivet av Shiprat:

FYI- jag var lite orolig över hotspot temp, kanske i onödan, så jag tog loss min Morpheus igen och var extra noga med att få i pasta i den lilla skarven mellan ytorna på kärnan, då fick jag ner hotspot en bra bit.

Skickades från m.sweclockers.com

Har en flat die på min GPU, så inga skarvar. Är nöjd med en hotspot på 80-90 då den annars låg runt 100-105 för närvarande - ökar det monterar jag om den. Tack för infon dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Samma på båda vbios? Provat att flasha om bios på ena?

Skickades från m.sweclockers.com

Yes, samma på båda. Även testat byta kylare men det ändrade inget. Inte testat flasha BIOS ännu, 945 "duger ju", men man kanske skulle prova, finns ju en livlina inbyggd :).

Skrivet av Gruarn:

Var fick du tag i kylaren? Funderar själv på motsvarande ändring nu när kortet börjar komma lite till åren:)

Nu säger ju Gibbo ingenting om vilken tillverkare det handlar om, eller några andra detaljer. Vill minnas att han var rätt aktiv innan Vega släpptes också och allt var inte helt rätt...

Jag har en sådan kylare som bara ligger. Skicka ett PM om du går i funderingarna på att köpa en?

Skrivet av piffster:

Tror det är driver beroende, vet att det inte varit problem i tidigare releaser så får eventuellt rollbacka till 18.12.1.

Inet säljer den. Sen köpte jag lite extra kylflänsar från https://www.electrokit.com för att få mer kylning utan att morpheus gick emot dom.

Har en flat die på min GPU, så inga skarvar. Är nöjd med en hotspot på 80-90 då den annars låg runt 100-105 för närvarande - ökar det monterar jag om den. Tack för infon dock

Spelar ingen skillnad vilken version på driver jag kör med, tyvärr, men tack för tipset :).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Verkar tyvärr som att Radeon kommer ha samma misslyckade launch som RX vega hade. Dvs. extremt begränsat med kort vid launch. Enligt en kille som jobbar på overclockers.co.uk fick Storbritanien 200 kort, varav overclockers.co.uk fick 44 st av dem.

Så de som funderar på ett Radeon VII får sitta med fingret på köpknappen klockan 15 på Torsdag.

https://www.overclock3d.net/news/gpu_displays/ocuk_s_gibbo_cl...

Var kan man klicka hem dem?

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Var kan man klicka hem dem?

Gissar på komplett.se precis som med RX Vega lanseringen, men du kommer inte kunna förboka dem en sekund innan klockan 15 på Torsdag (förutsatt att det är en liknande lansering).

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gruarn:

Var fick du tag i kylaren? Funderar själv på motsvarande ändring nu när kortet börjar komma lite till åren:)

Nu säger ju Gibbo ingenting om vilken tillverkare det handlar om, eller några andra detaljer. Vill minnas att han var rätt aktiv innan Vega släpptes också och allt var inte helt rätt...

Jo det är sant, men i slutändan så fick ju Norden 3000 kort (kan bara varit Sverige, Norge, Danmark) vid förra lanseringen, och de kort komplett fick (vilka var de enda som hade kort vid lanseringen i Sverige) såldes slut på 8 minuter (dock ej de vattenkylda versionerna eller de bundles som släpptes med freesync monitoer). 4 dagar senare kom ytterliggare några 100 kort osv.

Jag tror tyvärr inte det är nån skillnad denna gång heller, kanske tom. mindre kort denna gång eftersom om man ska tro på Gibbo så får faktiskt Storbritannien mindre kort nu än sist ser det ut som.

Men jag håller tummarna, jag kommer iaf köpa ett Radeon 7 i morgon klockan 15, läsa recensionen och se om det blir en avbeställning eller inte.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Hjälpsam

@Gambit_2K: Skillnaden nu är ju att miningboomen har gått över.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Gissar på komplett.se precis som med RX Vega lanseringen, men du kommer inte kunna förboka dem en sekund innan klockan 15 på Torsdag (förutsatt att det är en liknande lansering).

Pratade med komplett, de visste inget.
Undrar om ens den släpps i Sverige.

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew