Iphone 17 - Blir det uppgradering för dig?

Permalänk

iPhone 17 blå 256gb, beställd 27/9 från tre, packas just nu. Ankommer om 2-3 arbetsdagar

Kommatering
Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Nu vet jag inte inte om det är till Pro eller Pro Max du ska ha till eller vilken färg. Men finns ju i lager lite här och var när man tittar? Typ Elgiganten, Power osv
Antar att du kikar direkt från deras sida. Sen hur det kan vara deras fel och att du kan bli så arg av att det är hög efterfrågan och att du är sen på bollen 😅 Medans du velat så har ju antagligen datumet flyttats för att fler beställt.

Det är bara svarta som eventuellt går att hitta, eftersom det är det tråkigaste alternativet (jag är förstås ute efter sienna).
Sen är det väl självklart deras fel. De klantar till lanseringen av telefonerna så de blir över en månad försenade. Därefter kan de inte se till att tillbehören finns att köpa. Hur stor efterfrågan blir bör de ha haft hyffsad koll på innan lansering, och efter lansering har de haft gott om tid att justera siffrorna. Alltså, antingen har Apple blivit amatörer eller så är det en medveten taktik där de vill framstå som mer exklusiva. Oavsett vilket tänker jag inte lägga mer av min tid och mina pengar på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det är bara svarta som eventuellt går att hitta, eftersom det är det tråkigaste alternativet (jag är förstås ute efter sienna).
Sen är det väl självklart deras fel. De klantar till lanseringen av telefonerna så de blir över en månad försenade. Därefter kan de inte se till att tillbehören finns att köpa. Hur stor efterfrågan blir bör de ha haft hyffsad koll på innan lansering, och efter lansering har de haft gott om tid att justera siffrorna. Alltså, antingen har Apple blivit amatörer eller så är det en medveten taktik där de vill framstå som mer exklusiva. Oavsett vilket tänker jag inte lägga mer av min tid och mina pengar på det.

Sienna finns både till Pro och Pro max på Elgiganten att beställa, så skynda. Känns ju inte som du ens försökt leta var de finns i lager?
Klantat till det vid lanseringen? Förbokade man direkt när man kunde så hade man ju den till release. Var man sen på bollen får man vänta. Så har det varit i över 10 år. Sen kan man diskutera om det borde finnas ännu större lager vid release osv. Där säger jag inte emot. Men gäller ju inte heller bara iPhone. Gäller ju spelkonsoler och tillbehör, grafikkort osv också. Låter ju tyvärr bara som du är bitter för ingenting. Tokförbannad att du inte kan köpa ett skall i en viss färg. Och så finns det på första sidan en annan kollar på. 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Sienna finns både till Pro och Pro max på Elgiganten att beställa, så skynda. Känns ju inte som du ens försökt leta var de finns i lager?
Klantat till det vid lanseringen? Förbokade man direkt när man kunde så hade man ju den till release. Var man sen på bollen får man vänta. Så har det varit i över 10 år. Sen kan man diskutera om det borde finnas ännu större lager vid release osv. Där säger jag inte emot. Men gäller ju inte heller bara iPhone. Gäller ju spelkonsoler och tillbehör, grafikkort osv också. Låter ju tyvärr bara som du är bitter för ingenting. Tokförbannad att du inte kan köpa ett skall i en viss färg. Och så finns det på första sidan en annan kollar på. 😅

Nej, det finns inte att beställa (i lager). Elgiganten ljuger. Leverans tidigast 5;e november när man tittar närmare, vilket betyder inte i lager och de lär knappast få in det tidigare än Apple själva (dvs. preliminärt 18;e november).
Och nej, så har det inte varit senaste 10 åren. Det är ett skitbeteende företagen lagt sig till med för att generera FOMO och en artificiell känsla av exklusivitet. Det är inte mer än deras version av krogköer.

Permalänk
Moderator

@DasIch
Svart finns i alla fall till både 17 pro/max.
Tillgänglig i 115 respektive 124 butiker, online? 100+ i lager 🙂
Edit. Såg att det var sienna du var ute efter, my bad.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🍎 Macbook Air 13" (2025) - M4 10C CPU 8C GPU 16GB/256GB
🍏 iPhone 16 PRO 128GB Natural titanium
🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X