Permalänk
Medlem

Webbhotell

Står nu och väljer mellan följande webbhotell: Inleed, Misshosting, manufrog eller möjligtvis One.
Verkar som man bara kan ha en domän på One dock.

Dessa är de webbhotell som ligger inom det jag tänker betala ca 10-30kr /mån.
Vill ha epost och möjlighet att skapa en enkel hemsida.

Vilken av dessa ska jag välja och varför?
Någon ni kan rekommendera?

Permalänk
Medlem

Personligen kör jag loopia. Något högre kostnad per månad men jag tycker man får ut rätt så bra funktioner.

Permalänk

@Size: Jag kör One.com, och varför tror du att man bara kan ha 1 domän? jag har 2 just nu, och haft 4 som mest.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

@Size: Jag kör One.com, och varför tror du att man bara kan ha 1 domän? jag har 2 just nu, och haft 4 som mest.

Kan man inte bara ha en domän kopplat till webbhotellpaketet? Jag har förstått det så.
Har redan köpt domänerna hos loopia

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Size: näe det tror jag inte, däremot tror jag att man delar utrymmet man får tilldelat.
Nu har jag ingen web på någon av domänerna, bara epost, så jag ska ju inte svära på det, maila deras kundtjänst dom är mycket trevliga.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Jag har ett 10tal hos one, det blir sammanlagda utrymme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyPie:

Jag har ett 10tal hos one, det blir sammanlagda utrymme.

Utveckla gärna vad du menar med sammanlagda utrymme.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Size: du kan ha olika paket men sammanlagda utrymme syns i din kontrollpanel.
Jag har vissa "add on package" (0GB) på vissa domäner där inget utrymme har valts, detta då jag redan har 500GB sammanlagt från övriga domäner och dess paket.
Kolla deras paketutbud så ser du vad som ingår, det som inte "går över" är funktionaliteter som de större paketen har.

Permalänk
Vila i frid

En annan finess med ONE.COM är att de automagiskt scriptar ut LetsEncrypt certifikat till kunders domäner. Aktiveras i kontrollpanelen.

Permalänk
Medlem

Kör numera enbat Space2u. Lite dyrare men de har en helt fantastisk support. Svarar nästan oroväckande snabbt ibland.

Permalänk
Medlem

Skaffade precis konto på Inleed, verkar fungera riktigt bra faktiskt.. Väldigt nöjd ännu så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Size:

Står nu och väljer mellan följande webbhotell: Inleed, Misshosting, manufrog eller möjligtvis One.
Verkar som man bara kan ha en domän på One dock.

Dessa är de webbhotell som ligger inom det jag tänker betala ca 10-30kr /mån.
Vill ha epost och möjlighet att skapa en enkel hemsida.

Vilken av dessa ska jag välja och varför?
Någon ni kan rekommendera?

Har enbart erfarenhet av one.com av dom som du har listat. Använder Binero i dagsläget. Fungerar riktigt bra, men utsätts för DDoS emellanåt.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk

Tycker verkligen Misshosting levererar bra. Snabb, bra kundservice.

Permalänk

Beebyte är ett bra alternativ med

Permalänk
Medlem

Har haft samma webbhotell i 17 år, Binero aka Aleborg numera websupport men ruttnat, Flyttade allt till Inleed med det mesta men hittade webbtown.se som erbjuder gratiskonto och kör det med 2 mindre webbsidor, Enkelt peka domän till webbtown, Regga gratiskonto klart på några minuter funkar klockrent.
Men inleed.se är klart sveriges i särklass bästa webbhotell utan konkurrans.

Permalänk
Medlem

Är du lite mer tekniskt lagd så kör AWS, du får bra kontroll över din webbserver, dock kan det vara lite av ett träsk för nya användare. De erbjuder dock en gratisnivå för helt nya användare.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11