Permalänk
Medlem

Alla moderkort standoffs?

Tjena.
Flyttar just nu över alla mina komponenter till mitt nya chassi (Evolv X). Men jag märkte att mitt moderkort är mATX istället för ATX. Jag har alltså standoffs monterade på fel platser i chassit.
6 av 8 standoffs passar, tror ni jag kan skruva i det såhär och komma undan tills jag köper ett nytt moderkort (Runt Ryzen 3000 launchen)?

Gul = Där standoffs saknas (där jag i sådana fall inte fäster kortet)
Röd = Under denna linjen kommer inga komponenter fästas. Ovanför den finns alla standoffs.

Permalänk
Medlem

Ska väl vara lugnt

Permalänk
Medlem

Varför sätter du inte bara distanserna på rätt sätt istället? Om du bara trycker ner moderkortet med distanser på fel plats är det inte omöjligt att du kortsluter något.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Varför sätter du inte bara distanserna på rätt sätt istället? Om du bara trycker ner moderkortet med distanser på fel plats är det inte omöjligt att du kortsluter något.

Förlåt, förtydligar. Kortet kommer inte komma i kontakt med något som hade kunnat skada det och anledningen till varför jag inte byter plats på dem är för att jag inte har ett sånt verktyg/ adapter för att skruva ut standoffs.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Att det saknas distanser är ingen större katastrof, men man måste vara aktsam när man trycker i kontakter etc i kortet så man inte knäcker moderkortet pga dåligt stöd under.

Att ha distanser på fel ställe under kortet kan leda till ren katastrof, kortslutning och trasiga prylar.

Du har inte hålbild för att flytta dem? Brukar ju många chassin ha...

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Krille02:

Förlåt, förtydligar. Kortet kommer inte komma i kontakt med något som hade kunnat skada det och anledningen till varför jag inte byter plats på dem är för att jag inte har ett sånt verktyg/ adapter för att skruva ut standoffs.

Du har inte ens en tång?
Brukar gå med en sådan typ plattång.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krille02:

Hur ser dina distanser ut egentligen? Är det inte vanliga skruvade?

Ta dem med tång eller skiftnyckel, de ska ju inte sitta så hårt ändå..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Du har inte ens en tång?
Brukar gå med en sådan typ plattång.

Skrivet av Karaff:

Hur ser dina distanser ut egentligen? Är det inte vanliga skruvade?

Ta dem med tång eller skiftnyckel, de ska ju inte sitta så hårt ändå..

De är helt vanliga. tror jag försöker med en tång