Permalänk

Windows 0xc00000e

Skaffat ny dator. Allt funkar fint fram till att jag ska installera drivrutinerna till mitt grafikkort. Kan inte ladda ner nya version av drivrutinerna pga gammalt windows. När jag försöker uppdatera till nyare verison av windows får jag denna felkoden: 0xc00000e. Vad är problemet och hur löser jag det?

Detta är min dator:
Intel Core i7 9700K 3.6 GHz 12MB
ASUS GeForce RTX 2070 8GB ROG STRIX GAMING OC
Spelkupong - ASUS Far Cry New Dawn - VGA
Spelkupong - Anthem/BFV/Metro Exodus -
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING
Corsair AX1000 1000W 80+ Titanium be quiet! Dark Rock Pro 4
Crucial DDR4 2400MHz 8GB 2x4GB 2400MHz (PC4-19200) DDR4 CL17 SR x8 Unbuffered DIMM, 288pin
Corsair Force MP300 120GB
Chieftec Scorpion II
Corsair LL Series LL120 RGB Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av supersneel:

Skaffat ny dator. Allt funkar fint fram till att jag ska installera drivrutinerna till mitt grafikkort. Kan inte ladda ner nya version av drivrutinerna pga gammalt windows. När jag försöker uppdatera till nyare verison av windows får jag denna felkoden: 0xc00000e. Vad är problemet och hur löser jag det?

Detta är min dator:
Intel Core i7 9700K 3.6 GHz 12MB
ASUS GeForce RTX 2070 8GB ROG STRIX GAMING OC
Spelkupong - ASUS Far Cry New Dawn - VGA
Spelkupong - Anthem/BFV/Metro Exodus -
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING
Corsair AX1000 1000W 80+ Titanium be quiet! Dark Rock Pro 4
Crucial DDR4 2400MHz 8GB 2x4GB 2400MHz (PC4-19200) DDR4 CL17 SR x8 Unbuffered DIMM, 288pin
Corsair Force MP300 120GB
Chieftec Scorpion II
Corsair LL Series LL120 RGB Svart

Det verkar ha något med korrupt systemfil att göra, men det är en vild chansning ifrån vad jag hittade om andras problem med samma sak. Windows är tyvärr riktigt jäkligt med att inte ge användbar information ibland.

Har du inget speciellt på datorn, så installera uppdateringen som en ren installation istället för att uppdatera.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Här hittar du massvis med svar

Formatera med nyaste Windows om burken ändå är "ny"?
Skapa Windows 10 USB

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Skrivet av HoboCop:

Det verkar ha något med korrupt systemfil att göra, men det är en vild chansning ifrån vad jag hittade om andras problem med samma sak. Windows är tyvärr riktigt jäkligt med att inte ge användbar information ibland.

Har du inget speciellt på datorn, så installera uppdateringen som en ren installation istället för att uppdatera.

Skrivet av Holmgren3n:

Här hittar du massvis med svar

Formatera med nyaste Windows om burken ändå är "ny"?
Skapa Windows 10 USB

Ibland får vi även felkoden: 0xc0000225. Är helt väck med datorer så alla svar hjälper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av supersneel:

Ibland får vi även felkoden: 0xc0000225. Är helt väck med datorer så alla svar hjälper.

Det är alltför diffusa felmeddelanden för att det ska säga mig något direkt användbart, eller sålla bland dom alla möjliga lösningar som finns ute på nätet.

Ladda ner programmet "Microsoft Media Creation Tool", och ha en USB pinne med minst 8GB tillgängligt. Sätt i pinnen och kör programmet under administratörskontot och låt det skapa en bootbar pinne. Det är microsofts officiella program för att ladda ner Windows 10, med alla uppdateringar inbakade. Installera sedan om Windows.

Se bara till att du har backup på dina viktiga saker, då det ger en nyinstallation av Windows och allt gammalt som råkar ligga på den volym där Windows installeras försvinner.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova