Problem med min Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Problem med min Asus ROG Swift PG279Q

Så jag har haft min skärm i ca 5 månader och har haft en del problem med den sedan dess. I början när skärmen hade varit igång i många timmar fick jag vertikala linjer längsmed som åkte från höger till vänster över skärmen vilket löstes sig genom att starta om datorn.
( detta slutade hända efter ett par ggr )

Sedan nu senaste veckan började den tappa kontakten till datorn och jag fick upp en *Displayport not found* Efter jag har börjat använda en till skärm med DP. Det konstiga är att så fort jag tar ur DP kablen i min andra skärm så kommer signalen tillbacks till PG279Q. Så jag har börjat använda en HDMI istället till min andra skärm och då funkar allt.

Samt har jag märkt att jag inte längre kan få igång turbo till 165hz utan den sitter på 144hz.
Jag har testat flera DP kablar men inget verkar hjälpa. Samt undrar jag vad det är mest troligast fel på om det är min skärm eller grafikort?
(Jag har alla senaste uppdateringar)

Specs
Msi RTX 2080
I7 8700k
Rog strix Z370-E
RM 850x
16GB ram @3200

Permalänk

Har liknande setup med samma skärm.
Har inte märkt något problem alls med min skärm.
Vertikala streck vet jag att min vän hade innan hans grafikkort gick sönder.
Kan du stressa grafikkortet för att se om det inträffar då?
Annars hade jag rekommenderat att kolla garantin på skärmen, alternativt testa med en annan skärm och se om strecken uppstår då också

Permalänk
Medlem

Jag använder samma skärm och har inte råkat ut för de problemen du beskriver. Känns ju spontant som något har pajat för dig.