Fixa internet utan att starta om datorn

Permalänk
Medlem

Fixa internet utan att starta om datorn

Krypterar en 8tb hårddisk på den stationära, 37h kvar och Internet balla ur, standard ip problem som löser sig me ipconfig commands, problemet är att jag får meddelande "an error occured while releasing interface Ethernet:..."
Alla lösningar på detta inkluderar att starta om datorn vilket jag inte kan göra innan krypteringen är klar.
Någon som har nåt förslag på hur jag ska lösa så jag har internet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celahir:

Krypterar en 8tb hårddisk på den stationära, 37h kvar och Internet balla ur, standard ip problem som löser sig me ipconfig commands, problemet är att jag får meddelande "an error occured while releasing interface Ethernet:..."
Alla lösningar på detta inkluderar att starta om datorn vilket jag inte kan göra innan krypteringen är klar.
Någon som har nåt förslag på hur jag ska lösa så jag har internet?

Gå in på aktiva adaptrar och dra en disable på nätverkskortet för att sedan aktivera det igen?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk

cmd
ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns
Inaktivera nätverkskort i enhetshanteraren
Återaktivera nätverskortet i enhetshanterare

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Hjälper inte att disable och activate nätverkskortet

Ipconfig commands hjälper inte, som jag skrev så får jag ett error

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celahir:

Hjälper inte att disable och activate nätverkskortet
Ipconfig commands hjälper inte, som jag skrev så får jag ett error

Kan du kanske ge oss lite mer information om vad det är för problem som du får från början?
Du nämner bara att det är sånt som "löser sig" med lite kommandon för IP-config.
Får du en IP-krock eller vad sker?

Matar du in en specifik IP eller kör du med DHCP?
Provat att rycka ur kabeln medan du har disablat kortet osv?

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av 50Spaenn:

Kan du kanske ge oss lite mer information om vad det är för problem som du får från början?
Du nämner bara att det är sånt som "löser sig" med lite kommandon för IP-config.
Får du en IP-krock eller vad sker?

Matar du in en specifik IP eller kör du med DHCP?
Provat att rycka ur kabeln medan du har disablat kortet osv?

"Ethernet Doesn't Have a Valid IP Configuration"

Aldrig manuellt ändrat IP, inte behövt

Inte testat att öppna datorn och rycka kabeln till nätverkskortet, får de samma effekt som att starta om datorn?

Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celahir:

"Ethernet Doesn't Have a Valid IP Configuration"

Aldrig manuellt ändrat IP, inte behövt

Inte testat att öppna datorn och rycka kabeln till nätverkskortet, får de samma effekt som att starta om datorn?

Tack för svar!

Vadå öppna datorn?
Om det finns en kabel till nätverket så är den utanför datorn som man kan rycka ut. Vissa datorer har inte ens nån kabel för de är kopplad till internet trådlöst via wifi.

Hur får du internet?
Om det är i en bostad så bruka det finnas ett internet modem som man kan stänga av en stund. När man startar den igen kan det ta några minuter. Din internet leverantör bruka mer exakt tid, info mm.

Edit:
Vet inte om dom här 2 förslagen hjälper men det finns inte så mycket annat du kan göra som andra inte redan tagit upp tills datorn är klar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celahir:

"Ethernet Doesn't Have a Valid IP Configuration"

Aldrig manuellt ändrat IP, inte behövt

Inte testat att öppna datorn och rycka kabeln till nätverkskortet, får de samma effekt som att starta om datorn?

Tack för svar!

Har du kopplat in ny enhet på nätverket?
kommer du åt router dvs. 192.198.x.x ofta?
testa att stänga av routern och låt den vara av en stund, sen koppla in igen

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Vadå öppna datorn?
Om det finns en kabel till nätverket så är den utanför datorn som man kan rycka ut. Vissa datorer har inte ens nån kabel för de är kopplad till internet trådlöst via wifi.

Hur får du internet?
Om det är i en bostad så bruka det finnas ett internet modem som man kan stänga av en stund. När man startar den igen kan det ta några minuter. Din internet leverantör bruka mer exakt tid, info mm.

Edit:
Vet inte om dom här 2 förslagen hjälper men det finns inte så mycket annat du kan göra som andra inte redan tagit upp tills datorn är klar.

Haha, jaha, trodde de syftades till kabel till närverkskortet i datorn, trodde inte nätverkskabeln var de som menades ^^ Jag har självklart startat om routern etc, jag kör över wifi just nu men vill helst sitta på sladd..