Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av lalle_aeg:

Anne Pro 2 för ca 200kr (ord pris runt 800kr) inkl frakt. "Add to cart" är gråmarkerad men det går ändå: Välj färg+switch, lägg till bundlen lite längre ned på sidan och ta sedan bort de övriga artiklarna från bundlen i varukorgen. Beställningen gick igenom, pengarna har dragits - återstår att se ifall dom väljer att avbryta men det känns inte så

om jag väljer att beställa från den hemsidan, kommer postnord ta tullavgift + räkna på moms på priset?

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...
Så jag köpte den idag. Men jag får inte igång Wifi, jag fattar noll... Visar ingenting trodde det var drivrutin kanske men jag är noll i tanken nu. Kanske någon som kan hjälpa lite?

Permalänk
Medlem

@Json_81

Lungt, hoppas det går igenom bara

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Skrivet av fredrikkarlsson:

om jag väljer att beställa från den hemsidan, kommer postnord ta tullavgift + räkna på moms på priset?

Har för mig dom skickar via Nederländerna och "packar om" där. Blev ingen avgift när jag beställde senast.

Permalänk
Medlem

Color: Black Switch:Red Beställt!:)
Tack @lalle_aeg

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boskovic:

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...
Så jag köpte den idag. Men jag får inte igång Wifi, jag fattar noll... Visar ingenting trodde det var drivrutin kanske men jag är noll i tanken nu. Kanske någon som kan hjälpa lite?

Det är inte så att wifi är avaktiverat med en knapp någonstans på/vid tangentbordet? Så är det åtminstone på min jobblaptop från HP.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Trodde det var på flygplansläge men när jag sätter på och stänger av samma sak ingen wifi.

Skrivet av Derix:

Det är inte så att wifi är avaktiverat med en knapp någonstans på/vid tangentbordet? Så är det åtminstone på min jobblaptop från HP.

Permalänk
Medlem

Köpte ett vitt anne pro 2 med cherry mx white som ska bli intressant o testa! Tackar @lalle_aeg för tipset!

Permalänk
Medlem

Tack @lalle_aeg för grymt tips! Är inget fan av ANSI, men Anne pro för denna lilla peng är en no brainer! Blev svart med bruna brytare för min del.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av lalle_aeg:

Har för mig dom skickar via Nederländerna och "packar om" där. Blev ingen avgift när jag beställde senast.

Väljer man Priority Direct Mail skickas det via NL och jag har sluppit avgift senaste gångerna jag beställt i alla fall. Väljer man den vanliga flygfrakten (som är standard) åker man dock på den med största sannolikhet.

Tack för tipset förresten, även om jag är tveksam till att de kommer genomföra ordern. Försökte en liknande "fuling" på en Flash Deal en gång och den blev avbruten med hänvisning till "out of stock". Skulle den gå igenom är det dock ett jäkla fynd

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

@segafreaktwo: Vart hittar ni bundlen?

Permalänk
Medlem

Den verkar vara borttagen?! Får se om vi andra som lagt order får något!:)

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joole22:

@segafreaktwo: Vart hittar ni bundlen?

Samma här, ser ingen bundle..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Bundle är borttagen, vi kom försent ;(.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av psicotec:

Bundle är borttagen, vi kom försent ;(.

Skickades från m.sweclockers.com

Tusan också, behöver nytt tangentbord!
Update: Fungerade för mig att lägga till det i wishlist på datorn och sen köpa det därifrån.

Permalänk
Medlem

Beställde ett sådant tangentbord också. Lyckades få in det i min varukorg tidigare under dagen men beställde aldrig. Låg som tur var fortfarande kvar i min varukorg. Räknar dock med att de inte genomför beställningarna. Verkar vara många som gjort samma sak när man googlar på det (ex https://www.reddit.com/r/buildapcsales/comments/bknhgd/keyboa....

Permalänk

Nu verkar bundlen vara uppe igen hehe

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Andreaz1:

Notera att det är Oral-B-kompatibla, alltså inte original.

Skrivet av Voltaire63:

Och en mycket tveksam säljare. Med all sannolikhet skräpprodukter från Kina.

Skrivet av hellmix:

stämmer 24.se och fyndiq kör liknande kampanjer titt som tätt och har testad en gång när de va test-billigt. Gör sitt jobb men inte samma känsla som riktiga Oral-B borstar.

Tyska Amazon säljer originalborstar i storpack och när de har extrapris kan det bli riktigt billigt.
Jag har själv köpt borstar där för ungefär halva priset jämfört med i Sverige.
Ordinariepriserna är ok, men extrapriserna kan vara riktigt bra så det kan löna sig att ha lite tålamod.
Sök efter de förpackningar du är intresserad av, lägg till dem i en önskelista och installera sedan Amazon-appen på din mobil.
När det blir extrapriser (eller tillfälliga "Flash Deals") på varorna på din önskelista får du sedan tips om detta via appen.
(Om du använder en elektrisk rakapparat kan skärhuvudena till dessa också vara riktigt billiga när Amazon har extrapris.)

Tänk på att cirka 5 procent läggs till på det tyska priset om varan säljs av Amazon själva eftersom Amazon måste ta ut svensk moms p.g.a. tvingande EU-regler. Du ser alltid det korrekta slutpriset i det sista steget innan du väljer att betala för beställningen.
Välj dessutom bort Amazons förvalda valutaomvandling till svenska kronor och välj att betala i euro så sparar du ungefär 2 procent eller mer (beroende på vilka avgifter din bank tar ut).
Tyska Amazon har fri frakt till Sverige om du handlar för minst 39 euro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lalle_aeg:

Anne Pro 2 för ca 200kr (ord pris runt 800kr) inkl frakt. "Add to cart" är gråmarkerad men det går ändå: Välj färg+switch, lägg till bundlen lite längre ned på sidan och ta sedan bort de övriga artiklarna från bundlen i varukorgen. Beställningen gick igenom, pengarna har dragits - återstår att se ifall dom väljer att avbryta men det känns inte så

Fan, var för sent ute. Såg inte detta förrän nu och de är slut. =(

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Vega 56 för 229 euro:

https://www.mindfactory.de/product_info.php/8GB-Asus-Radeon-R...

Tre spel med på köpet också, så löjligt bra pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Skrivet av Sando:

Vega 56 för 229 euro:

https://www.mindfactory.de/product_info.php/8GB-Asus-Radeon-R...

Tre spel med på köpet också, så löjligt bra pris.

Skickades från m.sweclockers.com

För mig ser det ut som 290 euro. Men jag har inte riktigt varit in på den sidan förut, så jag gör väl nåt fel ...

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

För mig ser det ut som 290 euro. Men jag har inte riktigt varit in på den sidan förut, så jag gör väl nåt fel ...

290 euro för mig med. Fel prissättning kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

För mig ser det ut som 290 euro. Men jag har inte riktigt varit in på den sidan förut, så jag gör väl nåt fel ...

Skrivet av anon259415:

290 euro för mig med. Fel prissättning kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Gå in på https://www.mindfactory.de/Highlights/MindStar för att se rea priset.

Priset har dock ändrats till €269

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Gå in på https://www.mindfactory.de/Highlights/MindStar för att se rea priset.

Priset har dock ändrats till €269

Det var synd. Känns inte lika värt för det priset när det hamnar på runt 3000-3100 kr om man räknar med frakttjänsten som behövs för att få den skickad till Sverige.

PowerColor Red Dragon Vega 56 för 3390 kr ProShop känns som ett bättre köp Tror PowerColor är det bättre kortet av dem två, men någon mer kunnig får gärna inflika. Asus hade väl problem med VRM-kylningen på sina kort, men "AREZ" kanske är annorlunda?

Borde inte AREZ-kortet komma med The Division 2 och World War Z också med tanke på AMDs 50-års jubileum? Ser inget om det på Mindfactorys hemsida. Man får ju dock tre andra spel som verkar vara någon promotion som är unikt för Asus.

Permalänk
Medlem

@Kallamamran: Anar att det kortet lämnats tillbaka för att en eller flera av fläktarna lät lite mycket. Tror en av dem är lite ojämn för den har ett litet tickande ljud när den spinner upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Covetous:

@Kallamamran: Anar att det kortet lämnats tillbaka för att en eller flera av fläktarna lät lite mycket. Tror en av dem är lite ojämn för den har ett litet tickande ljud när den spinner upp.

Aj fan. Inte bra eller så lite att det inte stör?
Köpte själv ett 2080 Ti som var fyndvara också. Kunde inte hålla mig. Har inte hittat något fel på kortet annat än att det blir varmt, men det kan ju bero på att det sitter monterat i ett Fractal Design Nano S 😋 Inget som inte 6 fläktar kunde råda bot på 😁
Funderar på att custom vattenkyla, men är sjukt skeptisk till att peta i vatten i datorn 🤪

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem

@Kallamamran: än så länge inte så det stör. Men ska nog våga mig på vatten i datorn och köpa lite vattenkylning till CPU och grafikkort. Kom igen, det blir roligt! Inge minns en fegis...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

Aj fan. Inte bra eller så lite att det inte stör?
Köpte själv ett 2080 Ti som var fyndvara också. Kunde inte hålla mig. Har inte hittat något fel på kortet annat än att det blir varmt, men det kan ju bero på att det sitter monterat i ett Fractal Design Nano S 😋 Inget som inte 6 fläktar kunde råda bot på 😁
Funderar på att custom vattenkyla, men är sjukt skeptisk till att peta i vatten i datorn 🤪

Skickades från m.sweclockers.com

Det är knappast fel på alla fyndvaror. Köpte ett MSI GTX 1070 Gaming X för några år sedan på komplett som fungerat klockrent så länge jag haft det och som nu sitter i en kompis dator. Kortet var i princip i nyskick vad jag kunde se och hade också Samsung-minnen, lagom när folk började identifiera problem med korten som hade Micron-minnen (vilket senare fixades).

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

har bara positiva upplevelser av fyndvaror, skiten funkar ju först & främst, sen är det billigare & allt ska finnas i lådan

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Covetous:

@Kallamamran: än så länge inte så det stör. Men ska nog våga mig på vatten i datorn och köpa lite vattenkylning till CPU och grafikkort. Kom igen, det blir roligt! Inge minns en fegis...

Åh, jag är helt säker på att det vore roligt, men det är också en ha ska så stor investering. Speciellt när man har en fungerande dator och inte obegränsad budget 😋
Vi får se... Kan nog hända att det går den vägen ändå om jag får tänka på det ett tag och vela ett par månader först, som jag gjorde med 2080 Ti 😁
Problemet är ju att jag vill upp till 9900K med på något sätt och det kostar ju det också. Framförallt moderkortet kostar ju skjortan om man vill ha ASUS och M-ITX.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***