Permalänk
Medlem
Skrivet av Segmonsson:

What! Jag har helt glömt av denna tråden. För dom som kanske finns kvar här på swec kan jag uppdatera. Detta var mitt examensarbete i skolan. Jag har drickakylaren hemma och ja, den blev klar. jag skall dra fram den ikväll och posta bilder på den och någon är nyfiken att se hur den blev

Lite intresserad av hur bra den kyler en riktig dricka, hur lång tar det uppskattningsvis för innehållet i en rumstempererad burk att bli 5-6 grader?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Lite intresserad av hur bra den kyler en riktig dricka, hur lång tar det uppskattningsvis för innehållet i en rumstempererad burk att bli 5-6 grader?

Jag har för mig att drickan kom ner till 13c på en timme. Men grundtanken var nog att man kan ta ut en dricka ur kylen och ställa den på plattan för att hålla kylan. Jag skall se om jag hittar filerna när jag kommer hem

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Problematiken med en burk är ju utformningen av bottenplattan, extremt begränsad kontaktyta mot kalla ytan.
Så, häll upp colan i en plåtmugg med plan botten så kyls det nog betydligt snabbare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Problematiken med en burk är ju utformningen av bottenplattan, extremt begränsad kontaktyta mot kalla ytan.
Så, häll upp colan i en plåtmugg med plan botten så kyls det nog betydligt snabbare

Ja precis. Jag svarvade faktiskt en aluminiummugg som var 5mm tjock runt om och testade då 2013. Men jag hommer inte ihåg var utfallet blev i temp. Det enda jag kommer ihår var att det inte gick att ta i den efter någon minut då den vart så kall haha

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB