Permalänk

Träffa NYA VÄNNER-tråden

Hej, jag tittade runt lite på forumet och insåg att det verkar saknas en samlingstråd för sådana personer som av olika anledning vill få nya vänner. Antingen Online vänner eller vänner i det riktiga livet.

Finns många anledningar till att lära känna nya vänner så som, flytt till ny stad, specifika hobbys osv.
Ibland kan det vara svårt att få nya vänner efter en viss ålder då de flesta redan har sin stabila umgängeskrets och tiden helt enkelt inte räcker till. Men samtidigt finns det många som mer än gärna skulle vilja ha nya vänner.

Tänkte att alla kan skriva lite kort om sig för att underlätta för andra att hitta någon som de tror de skulle passa relativt bra med. Något i stil med:

Ålder - Inget måste men kan vara bra att skriva hur gammal man är ifall någon söker en vän i ungefär samma ålder.

Stad - Berätta i vilken stad man bor, vilket underlättar för de som vill ha vänner att umgås med IRL och inte enbart Online

Online / IRL- Berätta ifall ni söker Vänner för Online eller i det verkliga livet.

Intressen / Hobbys - Berätta på ett ungefär vad ni tycker är intressant vilket underlätta att hitta någon där båda kan göra något de tycker är roligt. Exempel. Fotografering, Astronomi, Datorer, Tv spel, Rollspel, Sport osv.

Ifall någon har tips på ändringar i detta inlägg så hör av er.
mvh

Permalänk
Medlem

En eloge till dig att dra igång en sån här tråd, jag tror många lider mår dåligt mer eller mindre om man inte har några vänner.
Tråden är inte aktuell för mig inte för tillfället men bra initiativ

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

En eloge till dig att dra igång en sån här tråd, jag tror många lider mår dåligt mer eller mindre om man inte har några vänner.
Tråden är inte aktuell för mig inte för tillfället men bra initiativ

Skickades från m.sweclockers.com

Kan vara så att man redan har många eller ett par goda vänner, däremot så kanske man saknar vänner som delar ens sweclockers-intressen och vill ha nya sådana vänner.

Permalänk
Medlem

Kul! fler sånt här skulle egentligen behövas!
Får la börja då

Är en ganska lat person på ( snart) 30 år ( 20 i huvet o man frågar mig xD )
och Jag bor i den trevliga hamnstaden Göteborg ( born and raised! )

Skulle vara kul med lite Online/IRL personer! Dock så e jag rätt trökig i det att jag i princip bara lirar Runescape atm
( och PoE, tyckte dock denna ligan var lite för jobbig )
Men det kan självklart ändras! Är en gammal Diablo2 lirare, och har fortfarande kvar mina gubbar!
WoW/CS:GO har man la lagt på hyllan sen ett tag tillbaka... Och Battle Royal (with cheese ) är inget jag ser positivt på ( rent av mega avskyr den genren) men jag bryr mig inte så mycket, så länge jag slipper spela det

Då kommer vi till den roliga delen! Hobbys! förutom det självklara Datorintresset så har jag precis påbörjat denna säsongen av frisbeegolf! har rätt många diskar så vill någon prova på så ska det säkert kunna lösas!
Och sen har vi den dyraste hobbyn... Bilbyggandet... ni som trodde ett grafikkort för 15 lax var mycket pengar ska aldrig börja med att bygga bilar xD ( därav dator i sign, haha )

Väl möt, ha d gött!
// Erik Glenn Glennsson ( i wish... // Erik )

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk

Ålder: 32

Stad : Stockholm

Träffar både IRL och Online

Intressen: Tv spel, Böcker, Rollspel ( Penna och papper så som Dungeons and Dragons)

Jag är på för att träffa folk och ha Spelkvällar / Filmkvällar. Brukar hållas ibland och då är vi ett par stycken så ifall någon känner att den tycker Tv spel, Rollspel eller Film kvällar låter trevligt i Sthlmsområdet så får den höra av sig.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad* (off topic)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Tjena! Provar väl jag med då

Är 19 år och bor strax utanför Nässjö.

Alltid trevligt med nytt folk oavsett om det är "irl" eller online.
Sitter väl för det mesta framför datorn, där det bland annat spelas PoE, Rust, diverse simulatorer och mycket bilspel.

När jag inte sitter framför datorn går jag i gymnasiet på en industri linje eller jobbar. Blir även en del tid spenderad i garaget och hos polare

Permalänk
Medlem
Skrivet av dontmakeme:

Ålder: 32

Stad : Stockholm

Träffar både IRL och Online

Intressen: Tv spel, Böcker, Rollspel ( Penna och papper så som Dungeons and Dragons)

Jag är på för att träffa folk och ha Spelkvällar / Filmkvällar. Brukar hållas ibland och då är vi ett par stycken så ifall någon känner att den tycker Tv spel, Rollspel eller Film kvällar låter trevligt i Sthlmsområdet så får den höra av sig.

Bra initiativ!

Jag har nyss fyllt 30 och har varit bra på att behålla mina gamla vänner från skoltiden, men desto sämre på att stifta nya bekantskaper. I vår ålder är folk så sjukt upptagna, att hinna träffa vänner mer än nån gång i veckan är för mig som att vinna på bingo när alla har sitt eget schema att gå efter som krockar med mitt.

Jag har väl ingen ursäkt att tacka nej eftersom att jag bor norr om stan och är intresserad av de där sakerna och mer därtill Kommer att hålla ett öga på tråden ifall det spikas tid och datum. Ska även förmedla till en vän som är i synnerhet intresserad av D&D, han hinner inte spela ofta pga förpliktelser så ju fler möjligheter desto bättre för hans del också. Själv har jag bara testat en gång och det gick väl sådär.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Ger detta en chans och ser om det leder någonstans

Ålder: 21

Stad: Kinna (pluggar i Göteborg)

IRL

Intressen: Fotografera och gymma är vad jag kan komma på just nu

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Bra initiativ! Skickar PM

Ålder - 27 år

Stad - Stockholm

Online / IRL - Helst IRL

Intressen / Hobbys - Brädspel, promenader, springa, gymma, TV-spel, datorspel, böcker, CCGs. Testar gärna nya intressanta saker och försöker ha ett öppet sinne!

Visa signatur

Hem/Main: i9 13900KF @ Stock | ASUS RTX 4090 TUF Gaming OC | Corsair RM1200w Shift x | Kingston Fury Renegade 32GB DDR5 CL32 6400mhz | Phanteks G500A | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS Rog Strix Z790 Gaming-F | 2st Kingston Fury Renegade M2 Gen4 Heatsink 2TB | Acer 27" Predator XB271HU G-sync IPS 165Hz 1440P | Acer Gsync 24" XB240HA | Logitech G Pro X 2 lightspeed | Razer Adder Pro 3 | Corsair K70 RGB
Telefon: Iphone 13 Pro Max Konsol: Playstation 5 w/2TB SSD, Nintendo Switch, Wii U, Xbox One X w/500GB SSD Laptop: Acer Aspire 7 717-71G

Permalänk
Medlem

Pessimist som jag är vet jag inte om detta kommer funka då jag tänker att folk är för blyga eller stolta men ger det ett försök iaf, bara att PM:a

Ålder - 32 (bryr mig inte om din ålder)

Stad - Lund

Online / IRL - Verkliga livet

Intressen / Hobbys - Sporter (utöva själv, inte titta på) som Bollsport och Kampsport, Astronomi, Raggning (alltid bra med wingman lol), Producera musik, Vandring, m.m.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Fint Initiativ detta.

Ålder: 31

Stad: Stockholm

Online/IRL: IRL vore väldigt trevligt. Vänner kan man aldrig få för många av.

Hobbies: Datorer, böcker, filmer, Brädspel (Har inte haft någon att spela med på bra många år nu dock) Datorspel, Katter (har två stycken)

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk
Medlem

Ålder: 26

Stad: Östersund

Online/Irl: Både och, roligast vore väl dock irl i kombination med online.

Hobbies: Competetive gamer som lirar shooters eller RTS. Gillar gym/löpning. Har ett allmänt stort intresse inom data/teknik och programmering. Studerar just nu programmering på universitetet.

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

Ålder - 24

Stad - Halmstad, IRL eller Online kvittar för mig :>

Hobbies: Gaming, Esport, Streaming, Drivande av gaming/esport organisation

Skicka iväg ett PM om du vill ha discord eller liknande.

Permalänk
Medlem

Bra tråd!

Ålder - 49

Stad - Skara

Online / IRL- Helst IRL men det vore kul att köra LoL eller Overwatch med någon likasinnad. Brukar även fara på DHW.

Intressen / Hobbys - Utöver datorer och familjen så är det ganska spretigt: fiske, R/C, bygga grejer, film/böcker med stark tonvikt på sci-fi men håller också på dans (bugg) och sjunger i kör (ej kyrkokör). Skulle gärna lära känna någon man kan ta en öl och tjöta med eller bara gå på bio.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Avstängd

Bra initiativ

Då jag är ”nyinflyttad” sen 5år i Västerås så skulle det vara trevligt med lite kompisar. Gärna liknande ålder.

Man
Ålder: 45
Bor: Västerås
Hobby: Spelar lite dator men mest för avslappning. Tar hand om hus, umgås med sambo och fixar lite smått och gott här hemma. Blir lätt att man blir sittande i soffan eller annat så skulle vara trevligt att fylla upp livet med några vänner till. Alla mina vänner bor några timmar bort där jag bott tidigare. Då mitt arbete inte direkt ligger i stan så är det också svårt att träffa folk att umgås med men kräver inte något ”varje kväll kompis” utan gärna bara gå och ta en öl eller snacka skit en kväll, även utan öl.
Har sambo och hund men inga barn.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Kille

Ålder: 33

Stad: Norrköping

Online/IRL: IRL

Hobbies: Sport, fiske, löpning, datorspel, film och serier.

Permalänk
Medlem

Kille

Ålder: 22

Stad: Gävle

Online/IRL: IRL

Hobbies: Framförallt spel mest xbox men kör även på Switch och lite PC. Gillar brädspel, men kört endast sällskapspel med familj/vänner så är sugen på att testa på något lite mer invecklat och med en story som t.ex. D&D eller kortspel. Lite sugen på att testa på något TCG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Bra initiativ

Då jag är ”nyinflyttad” sen 5år i Västerås så skulle det vara trevligt med lite kompisar. Gärna liknande ålder.

Man
Ålder: 45
Bor: Västerås
Hobby: Spelar lite dator men mest för avslappning. Tar hand om hus, umgås med sambo och fixar lite smått och gott här hemma. Blir lätt att man blir sittande i soffan eller annat så skulle vara trevligt att fylla upp livet med några vänner till. Alla mina vänner bor några timmar bort där jag bott tidigare. Då mitt arbete inte direkt ligger i stan så är det också svårt att träffa folk att umgås med men kräver inte något ”varje kväll kompis” utan gärna bara gå och ta en öl eller snacka skit en kväll, även utan öl.
Har sambo och hund men inga barn.

Halloj, är en man på 34 år, nyseparerad och har en son på 4 år. Har bott här i Västerås ca 5 år jag med.
Mina intressen är att nörda spel på pc och hemmabio. Skulle gärna vilja lira någon idrott såsom badminton/padel.
Går gärna ut och tar en öl någon kväll

Visa signatur

| Ryzen 7 2700x | MSI X470 Gaming Pro Carbon | 16GB HyperX Fury 2933MHz | Noctua NH-D15 SE-AM4 | ASUS Rog Strix 1080Ti | 256GB 850EVO, 525GB MX300 | Corsair RM850x | Fractal Design R6 | ASUS ROG Swift PG279Q (IPS 1440p) | Acer Predator XB271H (TN 1080p) | Glorious Model O & Asus Rog Strix Flare | Bowers&Wilkins P7 | Marantz HD-DAC1 | Svive Hydra Mikrofon Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goong:

Halloj, är en man på 34 år, nyseparerad och har en son på 4 år. Har bott här i Västerås ca 5 år jag med.
Mina intressen är att nörda spel på pc och hemmabio. Skulle gärna vilja lira någon idrott såsom badminton/padel.
Går gärna ut och tar en öl någon kväll

Spelat lite badminton för ca 12 år sen på kul med kompisar och har ett ok rack hängandes, eller det var ok då iallafall och sist jag kände på det så ska det nog klara av att dra ett par bollar.
Padel har jag aldrig testat. Har ruskigt dålig kondis men man mår väl inte dåligt av lite träning ändå.
Öl kan absolut funka också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Kille

Ålder: Snart 31

Stad: Ljungbyhed / Skåne

Online/IRL: IRL/online

Hobbies: Fiske är väldigt stort för mig, dator/Teknik, spel, va ute i naturen, odla, bushcraft, tillverka saker i trä m.m

Har en del väldigt nära vänner, vi umgås och pratar mkt, de är allt från sportfiske till motorcyklar, vapen/skytte!
Sen familj med barn snart ytterligare ett barn, men sociala biten är viktigt för mig.
Men om man vill fiska, hänga, bara ut i naturen o gå eller leta svamp, spåra djur, vaska guld m.m så är de bara att ta kontakt! Tar gärna med folk alltid roligt med nya ansikten

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem

Kille

Ålder: 21 och tiden går för fort.

Stad: Göteborg sedan 2 år tillbaka.

Sommaren är kort har någon sagt. Så vad gör man nu när det snart är vinter och tråk? Jo man spelar världens roligaste sport innebandy. Men det är ju svårt att göra utan ett lag! Visst är Sweclockers ett teknikforum men jag tror allt det gömmer sig några sportiga sportkillar här. Jag tänker framförallt i min ålder men att snurra upp det 45-åriga gubbgänget på läktaren har även det sin charm. Så tveka inte att slänga iväg ett PM om just ditt lag behöver en stabil vänsterback till kommande säsong.

Permalänk
Medlem

Tycker den här tråden förtjänar ett uppsving. Hoppas det okej att jag "bumpar" den

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elektroman:

Tycker den här tråden förtjänar ett uppsving. Hoppas det okej att jag "bumpar" den

Tycker jag absolut...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att lära känna någon som liksom jag hobbyfotograferar. Bor i Stockholm och jobbar mer än jag bör, men om söndagarna drar jag gärna ut med buss/tåg till skärgården med kamera och lite objektiv. Lite trist att alltid uggla omkring själv. Har inget specialintresse såsom fåglar eller något specifikt, utan kanske mest för att komma ifrån en stund ut i lite mer natur än Stockholm City.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Man, 31 år, bor i Solna i Stockholm och vill gärna lära känna någon IRL. Jag tror att jag skulle ha mest gemensamt med någon som är mellan 25-35 år gammal.
Intressen idag: Gym, fotboll, internationell politik, och teknologi (fast utbildad inom och jobbar med ekonomi).
Jag lär gärna känna någon som är intresserad av vandring, enduro, MTB, jakt, vattensport (de få dagar då det är möjligt) och/eller arduino/Raspberry Pi då jag länge velat börja med dessa men tycker att det är lite svårt själv

PMa gärna om det stämmer väl med dig

Permalänk

Skadar inte att ge det en chans.

Kille

Ålder: 23 år inser att man är nu

Stad: Göteborg sedan hösten

Online/IRL: Online och IRL men lite mer åt IRL

Intressen/hobbies: Älskar först och främst datorer/teknik och spel i all den slags. Spelar på allt från NES till Switch. Annars tycker jag det är riktigt trevligt att gymma och jogga. Kul att resa, vara i naturen och upptäcka nya saker. Eller vad sägs om att snacka bort en timme om vilken SSD man ska köpa?

Skulle vara trevligt att få umgås med någon som kanske möjligtvis vill testa på nya saker, resa eller bara slappa och spela tv/brädspel.

Skicka gärna ett PM, bits inte som sagt

Permalänk
Medlem

Ensam e stark!

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Tänkte bara flika in att om någon vill dra ihop en liten SweC-träff någon gång så är det väldigt välkommet. Gör i så fall en tråd om det och peta på oss (mest @jacob) om det så kan vi slänga ut den på framsidan!

Alltid trevligt med en get-together (Geeks-together? )

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Kenneth:

Tänkte bara flika in att om någon vill dra ihop en liten SweC-träff någon gång så är det väldigt välkommet. Gör i så fall en tråd om det och peta på oss (mest @jacob) om det så kan vi slänga ut den på framsidan!

Alltid trevligt med en get-together (Geeks-together? )

I approve this message! Självklart är jag till förfogande om någon vill ha hjälp att dra ihop något mer ambitiöst än en kompisdejt.

Bra tråd!!!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner