Hej allihopa!
Sitter med en burk sen några år tillbaka och det innehåller ett moderkort från asus p6t se, 12gb ram 1600mhz ddr3, Intel i7 750 3ghz med en be quiet pure rock kylare, zotac GeForce 470 och en SAS corsair force gt 120 GB och några mekaniska diskar.
Mina behov är lite äldre gaming som cs, cs go och wow framförallt. Sen kör jag sc2, diablo osv. Nu har grabben blivit så pass gammal så han lirar fortnite också.
Jag funderar på att bygga en helt ny dator om ca 1-2 år då jag hoppas på nåt nytt från Nvidia, eventuellt har Intel släppt nya processorer eller så får det bli en Ryzen. Detta är iofs irrelevant just nu får jag tänker att jag nu skulle kunna slänga in ett nytt grafikkort i nuvarande burk. Det blir ju ett jävla hopp från 400-serien oavsett vad jag plockar i.
Har ni några förslag? Jag har varit borta från hårdvaruscenen 6-7 år men har försökt läsa på några timmar. Min idé nu är ett kort från 1000-serien ett 1060 kanske? Hoppas jag postade i rätt forumdel. Det behöver ju inte vara ett nytt nvidia.
Tack på förhand!