Doom Eternal får ray tracing – uppges bli bästa implementationen hittills

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av nukethenick:

Äntligen, för när jag kutar runt i 200 med 2% hälsa och femhundra demoner bakom röven så stannar jag gärna till och beundrar hur ljuset faller i hörnen.

Varför kritiserar du ny teknik?

ASUS PG348Q | RTX 2080 Ti | 6700K @ 4.6 | 64GB 3000MHz DDR4 | GA-Z170X-UD5-TH | 950 Pro 512 GB | 27TB | AX850 | HD650 | Silverstone Fortress 02 Silver | GNU+Linux Mint 19.1

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Många som gnäller över raytracing. Fattar inte vad problemet är. Inom 3d spel så har nya mindre eller större tekniker sakta kommit och gjort grafiken till vad den är idag.

Annars hade vi fortfarande lirat i 320*200 i 256 färger idag.

"Whether you think you can or you can't, you're right!"

I7 4790K @ 4,8ghz, Corsair 110i GT, Titan Xp, 32 Gb 1600 Mhz RAM, 2 st 256 SSD i RAID0 för spel, 512 gb SSD systemdisk., Tascam US-2000 ljudkort. Skärm: Philips BDM4065UC 40" 4k.

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knivsta
Registrerad
Jun 2003
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Sep 2005
Citat:

Enligt utvecklaren ska det vara den bästa implementationen hittills.

Läser "bästa automatiska impletationen hittills".

Citat:

Varför kritiserar du ny teknik?

För det behövs då så många håller på att tappa greppet om verkligt behov kontra visuellt behov.

I snabba spel så är det i de omöjligt att urskilja en hög med pixel förändring om hela bilden är en enda stor gröt av visuellt mumbo jumbo som rör å förflyttar sig såpass mycket att har du inte ögat spänt på ett område så har du helt tappat fokus på bara några sekunder.

Ja spel ska vara snygga, men inte till bekostnad av funktionen.

Snälla alla ni som skapar å svarar, F A K T A!
Så ingen gissningslek där ni leker, å skapa inte en tråd innan ni vet hur ni ska forma den till nåt konkret.
Du som trådskapare blir irriterad över brist på hjälp å dom som ska hjälpa blir less på att korrigera folk.

Trädvy Permalänk
Teknikorakel 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015
Skrivet av Bloopy:

Läser "bästa automatiska impletationen hittills".

För det behövs då så många håller på att tappa greppet om verkligt behov kontra visuellt behov.

I snabba spel så är det i de omöjligt att urskilja en hög med pixel förändring om hela bilden är en enda stor gröt av visuellt mumbo jumbo som rör å förflyttar sig såpass mycket att har du inte ögat spänt på ett område så har du helt tappat fokus på bara några sekunder.

Ja spel ska vara snygga, men inte till bekostnad av funktionen.

Jag skulle säga att det beror lite på vilken del av spelet man spelar. När jag spelade DOOM 2016 kunde jag ofta njuta av miljöernas design, och även det som använde mörkare färgskalor hade sett mer läckert ut med en bra ray tracing-implementation. Eternal ser ju ut att bli mer färggrant så där kan det nog bli mer spektakulärt också. Multiplayer-lägen är däremot en annan femma, där är det inte så användbart ur visuell synpunkt, och prestandaförlusten det medför blir ju svår att motivera där.

Skickades från m.sweclockers.com

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Okt 2014
Skrivet av FredrikMH:

Ja det låter rimligt

Fast även om jag inte direkt kan komma på något scenario just nu, så kanske det finns spel som hade gynnats mer av bättre ljud än bättre grafiska effekter.

Virtual reality.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2004

Folk prisar ID software och det med rätta men har de samma "känsla för feeling" sedan Carmack lämnade skeppet?

Skickades från m.sweclockers.com

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Asus R9 290X DCU2 4GB | 2*LG W2242PE
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 2TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävleborg
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av Dracc:

Folk prisar ID software och det med rätta men har de samma "känsla för feeling" sedan Carmack lämnade skeppet?

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker de inte haft 'rätt känsla' sedan slutet av 90-talet ärligt talat, tills Doom 2016 det vill säga...

Åbäke mk2: Ryzen 2600, MSI B450 Tomahawk, 16GB Hynix CJR @ 3400/CL14, 2x500GB Samsung 850 Evo, EVGA 1070 FTW, Xonar STX.

Project Subzilla (subwoofer till hemmabion)