Permalänk

Värdering

Hej! Har ny dator och skärm så tänkte sälja iväg det jag har eller kan sälja. Men vad tror ni att jag kan få?

Fractal Design r4
MSI 87 Moderkort
Geforce 970
i5, 4670k
16 GB ddr3 RAM,
128GB SSD + 1Tb HDD(kanske sparar själv)
Ett Guld agg 650w, BeQuite (Kommer inte ihåg namn)

Har även en Benq XL 2411 skärm att kasta med köparen för en billig peng. 144hz skärm som har funkat väldigt bra hela tiden (vet att den har dålig färg etc men aldrig strulat något med den iaf)

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

3500-4000 till rätt köpare. Räknat grovt på de indiviuella delarna.

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk
Hedersmedlem

Runt 4000 kronor tror jag är skäligt för själva datorn.

Bildskärmen tror jag inte du får supermycket för. Ett problem med Benq XL 2411 är att den endast fungerar med grafikkort med DVI-kontakt om man ska köra hög uppdateringsfrekvens, något som är svårt att få tag på idag på nya grafikkort. Några hundringar får du väl för den i alla fall.

Permalänk
Medlem

@Hyperhorn
Inte mer än 3500kr.
970 är sämre än ett 1060, dock bättre än 1050ti, men även x antal år äldre.
I övrigt var det inget som direkt drog upp priset. DDR3 minne, gammal i5a. Liten SSD. Inget fancy moderkort. Gammalt chassi som kommit i flera nyare versioner.

Jag hade tyvärr inte gett mer än 3000kr. Utan 1tb HDD skulle jag iaf inte gett mer än 2500kr, även om den inte är värd 500kr så måste man ju ha lite utrymme på datorn iaf, så annars måste man ju köpa en ny.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Tack för snabba svar. Jag hade en gissning på runt 4,5 om man skulle kasta in skärmen! Kan jag få ut mer via blocket/tradera tror ni?

Permalänk
Medlem

@Hyperhorn: Du får alltid mer via blocket pga okunskap hos köparna. Får du 4500kr för båda hade jag varit nöjd, men du kan säkert få 5000kr på blocket om du hittar "rätt" person.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.