Permalänk
Medlem

Ny dator, dålig fps i CS:go och LoL

Hej, jag har nyss köpt en nya dator och jag har följande komponenter: gtx 2080 DUAL EVO, i7 9700K, 16Gb ram 3200hz, Asus rog strix Z390 f-gaming. Har också vattenkylning mm. Min fråga är följande: varför har jag så låg fps på leauge of legends och cs go?? Har bara i mellan 120-280 fps på båda spel. Jag tycker att jag borde ha minst i mellan 200-500 fps. Tack på förhand Mvh H.H

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Stöllen: *tråd flyttad, rubrik förtydligad*

Välkommen till SweClockers!
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med ditt problem men jag har flyttat tråden då den råkat hamna i ”feedback”-delen samt förtydligat din rubrik så att fler hittar hit

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Är det bara i CS:GO som prestandaproblem yttrar sig?
Om du inte har kollat, kör en test-suite, så som 3DMark Fire Strike/Time Spy eller Unigine Superposition/Valley/Heaven

Här är 3DMark på rea på Steam: 3DMark Fire Strike/Time Spy

Här är hemsidan för att ladda ner Unigine: Unigine Superposition/Valley/Heaven

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icecrystal:

Är det bara i CS:GO som prestandaproblem yttrar sig?
Om du inte har kollat, kör en test-suite, så som 3DMark Fire Strike/Time Spy eller Unigine Superposition/Valley/Heaven

Här är 3DMark på rea på Steam: 3DMark Fire Strike/Time Spy

Här är hemsidan för att ladda ner Unigine: Unigine Superposition/Valley/Heaven

Okej, ska köpa 3DMark och kolla om det hjälper👍🏽

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icecrystal:

Är det bara i CS:GO som prestandaproblem yttrar sig?
Om du inte har kollat, kör en test-suite, så som 3DMark Fire Strike/Time Spy eller Unigine Superposition/Valley/Heaven

Här är 3DMark på rea på Steam: 3DMark Fire Strike/Time Spy

Här är hemsidan för att ladda ner Unigine: Unigine Superposition/Valley/Heaven

Hej igen, resultatet på 3DMark visade att det inte var något fel på min prestanda vilket jag tycker är konstigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du något annat spel att testa med? Ju mer du kan testa, desto mer har du att dra slutsatser ifrån. Du kan dock redan nu testa och se om det hjälper att installera om/uppdatera grafikkortsdrivrutinen och CS:GO. Googla på problemet och se om du hittar några tips för just CS:GO, kan vara specifika inställningar som bråkar.