FInns det något värde i original förpackning

Permalänk
Avstängd

FInns det något värde i original förpackning

Har alla WoW förpackningar med dvd skivor fram till mists, Alla i fint skick med alla original media och foldrar etc. FInns det något begg värde i dessa idag? Håller på att rensa upp och tänkte slänga dom men tänkte om det kanske finns något lite värde i dessa.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk

Collectors editions går för en hel del men inte de vanliga förpackningarna. Jag slängde mina gamla förpackningar för många år sedan men ångrade mig nyligen och köpte begagnade för ca 50kr styck för att ha i bokhyllan för lite nostalgi. Tror inte man får så mycket mer för dem än så.

Permalänk
Medlem

Finns ju värde i orginalförpackningar för spel om de är sällsynta och i gott skick, kan inte precis tänka mig att något från WoW skulle vara sällsynt annat än då dyrare samlarutgåvor.

Men äldre spel, i ovanliga utgåvor (behöver inte vara dyra när de såldes), i bra skick (gärna oöppnade...), kan vara värda en hel del om man hittar rätt person.

Edit: någon ansåg 2015 att ett oöppnat exemplar av World of Warcraft Collector's Edition från 2004 var värt $4303.

Mer exempel på sidan länkad till, ett oöppnat Zak McKracken and the Alien Mindbenders gick för $3054, osv.