Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mizzarrogh:

Har du kontakt med någon riktig läkare angående detta?
Även om det mig veterligen inte går att bota så går det ofta att mildra, eller i allafall kanske minska risken.

(Men detdär är ju olika, beroende på vilken form man har av det)

(Jag har själv ADD så jag vet hur jäkdra svårt det kan vara att få saker och ting att fungera som man önskar ibland...)

Hej! Tack för svar.

Ja ADD är är jädra jobbigt att leva med, Har så svårt att komma igång med saker och allt tar längre tid för fastnar på saker om nått går fel som egentligen bara är onödigt, ja lite svårt att förklara men du som har det själv förstår nog lite hur jag menar även fast det är olika för alla vilka problem man har.

Jo jag har regelbunden kontakt med vården men är rätt svårt att behandla mig för om dom ger mig övningar och sånt att göra så blir det ändå inte att jag gör dom sen oftast, jag klarar typ av att jobba på dagarna sen är jag för psykiskt utmattad för att göra nått annat. Så dom förlitar sig mest på medicinering men efter att prövat dom flesta SSRI och liknande med bara dåliga resultat så vägrar jag sådana mediciner nu, vilket dom inte gillar men accepterar.

Jag har lärt mig rätt bra på att avvärja en attack nu när jag känner att det kommer, Eller jag var det iaf, men som sagt nyligen när jag fick min diagnos och fick börja med nya typen av mediciner så mår jag bättre oftast men har svårt att avvärja attackerna lika bra som förut dom gångerna det händer. Så det är lite att välja att må bättre men att få vara beredd att det kan slå fel ibland och kroppen blir kaos.

Vart sämre efter mitt inägg igår och dom fulla attackerna kom så det var riktigt skit, har dock ganska starka lugnande jag får ta då detta händer så efter ett tag lyckades jag somna, men det är ju inte den bästa lösningen i längden.

Anyway idag känns det bättre och hoppas att det får vara så ett tag nu 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jackss:

Hej! Tack för svar.

Ja ADD är är jädra jobbigt att leva med, Har så svårt att komma igång med saker och allt tar längre tid för fastnar på saker om nått går fel som egentligen bara är onödigt, ja lite svårt att förklara men du som har det själv förstår nog lite hur jag menar även fast det är olika för alla vilka problem man har.

Jo jag har regelbunden kontakt med vården men är rätt svårt att behandla mig för om dom ger mig övningar och sånt att göra så blir det ändå inte att jag gör dom sen oftast, jag klarar typ av att jobba på dagarna sen är jag för psykiskt utmattad för att göra nått annat. Så dom förlitar sig mest på medicinering men efter att prövat dom flesta SSRI och liknande med bara dåliga resultat så vägrar jag sådana mediciner nu, vilket dom inte gillar men accepterar.

Jag har lärt mig rätt bra på att avvärja en attack nu när jag känner att det kommer, Eller jag var det iaf, men som sagt nyligen när jag fick min diagnos och fick börja med nya typen av mediciner så mår jag bättre oftast men har svårt att avvärja attackerna lika bra som förut dom gångerna det händer. Så det är lite att välja att må bättre men att få vara beredd att det kan slå fel ibland och kroppen blir kaos.

Vart sämre efter mitt inägg igår och dom fulla attackerna kom så det var riktigt skit, har dock ganska starka lugnande jag får ta då detta händer så efter ett tag lyckades jag somna, men det är ju inte den bästa lösningen i längden.

Anyway idag känns det bättre och hoppas att det får vara så ett tag nu 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Jag brukar gå ut och gå där man inte gått så ofta förr och där det är skog och natur om det går, då får hjärnan jobba litet med det i stället och symptomen kan åtminstone lindras något.

Idag har jag inte känt av det i egentlig mening på flera år, någonting jag inte trodde var möjligt då, nu har jag inte ens behövt använda mediciner på rätt länge. (men för mig har det hållit sig på sådan nivå att jag kunnat sköta jobb och studier i vuxen ålder, men, även om man inte kan jobba på vanliga arbetsplatser så är det väldigt viktigt med någon form av organiserad sysselsättning så att skallen får jobba med konstruktiva saker, tex riktig praktik eller liknande på något ställe där man trivs och folk vet vad det handlar om)
Så du skall inte misströsta, det brukat åtminstone stabiliseras med tiden.

Stand up and fight!
Det är ju bättre än alternativet, eller hur...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Skulle åka och köpa pizza och åker ut från gården och hinner åka ett par hundra meter så börjar det varna om lite luft i nåt däck och stannar vid vägen och det sitter en skruv helt i däcket. En klen tröst men det är iaf ingen skruv som kommer från mig. Aja det blev till att vända hem och montera reservhjulet och åka vidare. Känner en däckgubbe så fick en tid tidigt imorgon bitti för att sätta i en plugg iaf.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Inaktiv

@john_doe: Hur gick det med pizzan då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

@john_doe: Hur gick det med pizzan då?

Det gick bra den var inte helt kall iaf. Och nu är däcket åtgärdat så åter till vardagen. Dock är jag helt billös i några dagar då bilen är på en rostskyddsbehandling i 3dagar. Så har bunkrat upp mat och ett par påsar fruxo, får se om jag får "cabin fever"

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Skulle åka och köpa pizza och åker ut från gården och hinner åka ett par hundra meter så börjar det varna om lite luft i nåt däck och stannar vid vägen och det sitter en skruv helt i däcket. En klen tröst men det är iaf ingen skruv som kommer från mig. Aja det blev till att vända hem och montera reservhjulet och åka vidare. Känner en däckgubbe så fick en tid tidigt imorgon bitti för att sätta i en plugg iaf.

https://www.jula.se/catalog/bil-och-garage/biltillbehor/dackv...
Finns sådana kit att kunna plugga däcket själv direkt, köp bara till en liten kompressor du kan ha i bilen som drivs via ciggpluggens 12v också, samt en tång som du kan dra ut eventuell skruv eller spik som fastnat där.
Har räddat mig 2ggr iaf, brukar inte finnas reservdäck i bilar längre och detta går smidigare speciellt på framdäck då man slipper plocka av däcken och bara kan vrida på ratten för att komma åt hålet.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Avstängd

Alltås, vad i XXX är det med folk i Sverige egentligen??

När folk bestämt att någon grej skall kosta xxxxxx ultraquids så verkar folk bli som galna när oavsett vad det är dyker upp till salu.

Jag skulle tex ha en maskin till smedjan förut, räknade med att den borde kosta ungefär ekvivalent med min gamla, funderade bara på en annan modell som är mindre attraktiv då den är något svårare att placera än den jag använder, min är en mer exklusiv modell för övrigt, plötsligt är allt skit värt 35 000:- eller 60 000:- oavsett vad det är... vilket fan är mer än jag gav för hela inredningen och halva byggnaden på tiden det begav sig... Blev så jädra less så jag sket i allt här helt och hållet, tradade med en Tysk i stället som jag ansåg vara seriös, där låg de på en tredjedel av priset, men maskinerna var så ohyggligigt mycket bättre, enormt mycket mer välskötta och dessutom nyare och frechare, när jag frågade om detta bland folk som håller på i Sverige blev svaret att det är "ju mycket dyrare tex i Tyskland" lyckligtvis såg de inte när jag spottade ut kaffet över tangentbordet under en våldsam skrattattack...

Frakten, då, 200 eru/pallfrakt, raka linjen, inget krångel, bara å hämta med traktorn.

Edit, jag har själv skruvat isär och ihop de maskiner som anses så värdefulla här så jag nära nog kan dem utantill, de är de facto sämre än de Tyska, går sönder oftare och är riktigt svåra att reparera när (jag säger när, inte om) de totalhavererar på riktigt.
Sedan vägrar folk i Sverige att lyssna på hur man gör när man lagar dem och håller fast vid en massa andra idéer bara för att någon annan har sagt det, sedan rämnar skiten igen för dem, intet utan att man småler då det händer.
(Jag har numera sagt att det kostar 750:- för var påbörjad timma om jag ens kall röra vid skiten så det har varit rätt tomt i kön på sitone man säger så...)

Samma med saker på Tradera och liknande ser jag, oavsett vad det gäller för grejer som är "på modet" i Sverige jag gick in på Tyska och Brittiska ebay och hittade ojämförligt mycket bättre grejer till lägre priser...

Varför är Svenskar så inåt h---e korkade när det gäller sådanthär???

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Alltås, vad i XXX är det med folk i Sverige egentligen??

När folk bestämt att någon grej skall kosta xxxxxx ultraquids så verkar folk bli som galna när oavsett vad det är dyker upp till salu.

Jag skulle tex ha en maskin till smedjan förut, räknade med att den borde kosta ungefär ekvivalent med min gamla, funderade bara på en annan modell som är mindre attraktiv då den är något svårare att placera än den jag använder, min är en mer exklusiv modell för övrigt, plötsligt är allt skit värt 35 000:- eller 60 000:- oavsett vad det är... vilket fan är mer än jag gav för hela inredningen och halva byggnaden på tiden det begav sig... Blev så jädra less så jag sket i allt här helt och hållet, tradade med en Tysk i stället som jag ansåg vara seriös, där låg de på en tredjedel av priset, men maskinerna var så ohyggligigt mycket bättre, enormt mycket mer välskötta och dessutom nyare och frechare, när jag frågade om detta bland folk som håller på i Sverige blev svaret att det är "ju mycket dyrare tex i Tyskland" lyckligtvis såg de inte när jag spottade ut kaffet över tangentbordet under en våldsam skrattattack...

Frakten, då, 200 eru/pallfrakt, raka linjen, inget krångel, bara å hämta med traktorn.

Samma med saker på Tradera och liknande ser jag, oavsett vad det gäller för grejer som är "på modet" i Sverige jag gick in på Tyska och Brittiska ebay och hittade ojämförligt mycket bättre grejer till lägre priser...

Varför är Svenskar så inåt h---e korkade när det gäller sådanthär???

Av ren nyfikenhet, vad är det för typ av maskin?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon193054:

Av ren nyfikenhet, vad är det för typ av maskin?

Verkar vara det mesta som är märkt "hemmasmide"
Allt från kronans gamla fältässjor, som ofta går för mer än de kostar sprillans nya, hela och frecha i Norge här, till gamla hammarmaskiner som för visso kan vara värdefulla om de är av fabrikat som visste hur man gjorde dem, men ingen av de som gjordes eller jag sett här var så bra att jag skulle pröjsa 35K för den, även om den var i "mint condition" gamla lufthammare är inte heller så överlägsna som folk här påstår, det finns fjäderhammare som faktiskt har bättre precision. Det mesta var faktiskt gjort för att vara billigt att göra redan när det kom så att alla bonnreparationsverkstäder och annat skulle ha råd med det, dessutom är det som regel kört i botten och har sugit in koldamm i 60-70 år i alla lager och annat...
Däremot ser jag ibland pressar och annat som faktiskt var värdefulla en gång gå för nästan ingenting.
Riktiga lager platsgjuter man med riktig lagermetall inte något fräst skit av bulkmässing!
Jag skiter i hur andra gör, bara de inte kommer och klagar sedan när skiten de köpt av någon på något forum, i ställetför att lyssna, inte håller.

Är bara så jädra less på all arrogans jag ser när folk som faktiskt kan dykt upp och jag försöker säga till idioterna att de personerna faktiskt har helt rätt.
(var dock mer än ett år sedan jag öht snackade med någon på nätet om tekniska detaljer... Vill man någonting får man numera komma in till lokalen personligen.)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Jag vet, jag borde verkligen inte spy galla över folk jag egentligen borde höja till skyarna, men nu har det inte längre någon betydelse och jag tycker att de saboterar för yngre personer som faktiskt är seriöst intresserade av att börja yrkesjobba, kunskap kommer att dö ut och försvinna om ingen kan föra den vidare, det jag sade tidigare är flyktig och saknar troligen helt betydelse om 50 år, men förlorad kunskap är svår att återskapa.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Jag som trodde att det skulle vara en bagatell att bli av med min hyperkalcemi men nu skriver läkaren att det är fullt möjligt att jag har cancer i en bisköldkörtel hur extremt ovanligt det än är.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Skulle åka och köpa pizza och åker ut från gården och hinner åka ett par hundra meter så börjar det varna om lite luft i nåt däck och stannar vid vägen och det sitter en skruv helt i däcket. En klen tröst men det är iaf ingen skruv som kommer från mig. Aja det blev till att vända hem och montera reservhjulet och åka vidare. Känner en däckgubbe så fick en tid tidigt imorgon bitti för att sätta i en plugg iaf.

Sånt är så jävla sugigt, skönt att det hände nära hemmet iaf. Det är värre om man är långt bort och måste stanna olämpligt.
Därför har jag lagt punkteringskit i bilen,, en elektrisk pump finns ju på alla nya bilar.
https://cdon.se/hushallsapparater/dack-reparationssats-vid-pu...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag som trodde att det skulle vara en bagatell att bli av med min hyperkalcemi men nu skriver läkaren att det är fullt möjligt att jag har cancer i en bisköldkörtel hur extremt ovanligt det än är.

Det brukar dock gå att fixa idag med operation vad jag vet, inte som förr.
En del cancerformer är ju sas stationära och det händer inte så mycket mer när den väl är borta.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Det brukar dock gå att fixa idag med operation vad jag vet, inte som förr.
En del cancerformer är ju sas stationära och det händer inte så mycket mer när den väl är borta.

Ja det blir att hoppas på det bästa. Om det skulle vara cancer så hoppas jag att den inte hunnit sprida sig. Om den inte spridit sig kommer det mesta opereras bort i och med att man avlägsnar den sjuka bisköldkörteln. Sen går det väl att behandla resten med strålning. Läkaren i fråga har stött på över 1000 fall av överproduktion i en bisköldkörtel men inte ännu ett enda fall av bisköldkörtelcancer.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Ja det blir att hoppas på det bästa. Om det skulle vara cancer så hoppas jag att den inte hunnit sprida sig. Om den inte spridit sig kommer det mesta opereras bort i och med att man avlägsnar den sjuka bisköldkörteln. Sen går det väl att behandla resten med strålning. Läkaren i fråga har stött på över 1000 fall av överproduktion i en bisköldkörtel men inte ännu ett enda fall av bisköldkörtelcancer.

Jo, det finns ju många typer av svullnader och förhårdnader som inte är cancer i egentlig mening också.
Vi håller tummarna för dig!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jo, det finns ju många typer av svullnader och förhårdnader som inte är cancer i egentlig mening också.
Vi håller tummarna för dig!

Jo det vanliga är att det är ett adenom (godartad tumör) på en bisköldkörtel. Det som oroar mig är att i mitt fall verkar det vara en oregelbunden svulst vilket kan tydas på cancer. Bisköldkörtelcancer i sig själv är inte så allvarlig utan det är hyperkalcemin cancern ger upphov till som dödar.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Jo det vanliga är att det är ett adenom (godartad tumör) på en bisköldkörtel. Det som oroar mig är att i mitt fall verkar det vara en oregelbunden svulst vilket kan tydas på cancer. Bisköldkörtelcancer i sig själv är inte så allvarlig utan det är hyperkalcemin cancern ger upphov till som dödar.

Svårt att sia om, men det har ju skett väldigt mycket bara de senaste tio åren vad beträffar nya mediciner och behandlingsformer för cancer OM det skulle vara det.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Beställde precis ett grafikkort 2060 för 3290kr.
Börjar redan tänka i tankar "Behöver jag verkligen det här?" "Kanske det räcker med 1060 så spar jag lite pengar."
Sist jag köpte grafikkort var nog vid AMD 6850, sedan fick jag ett 7870 som nu verkar ha gått sönder.

Jag vill inte "maxa" spel. jag vill kunna ha ett grafikkort i flera år och köra mellan medium - high på minst 60 fps.

Jag blir så less att jag inte kan släppa såna här tankar. Kan ej unna mig vardagssaker. Men utomlandsresor går bra och renovera. men inte till spel/nöje i vardagen..... Någon som har något tips...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wizook:

Beställde precis ett grafikkort 2060 för 3290kr.
Börjar redan tänka i tankar "Behöver jag verkligen det här?" "Kanske det räcker med 1060 så spar jag lite pengar."
Sist jag köpte grafikkort var nog vid AMD 6850, sedan fick jag ett 7870 som nu verkar ha gått sönder.

Jag vill inte "maxa" spel. jag vill kunna ha ett grafikkort i flera år och köra mellan medium - high på minst 60 fps.

Jag blir så less att jag inte kan släppa såna här tankar. Kan ej unna mig vardagssaker. Men utomlandsresor går bra och renovera. men inte till spel/nöje i vardagen..... Någon som har något tips...

Tjaa, jag hamnar ofta i samma dilemma, men kan nog bara ge rådet att plöja ner tid med att gå igenom tester och annat här tex så att man är klar med vad man egentligen vill ha och vad som ger bäst bang for the bucks. Drygt som få att göra det, men det är det enda som fungerar...

Jag vill ha ultrasnygg grafik, men behöver egentligen inte topp preformance på FPS längre, som förr, men spel som gör det kan man som regel ställa ned grafiken under matcherna utan att spelkänslan går förlorad...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

På tal om det så blir jag riktigt jädra skit irriterade på alla dräglande snorungar som skriker över preformance issues på i princip alla spel med någorlunda hygglig grafik, har bara lust att trycka in en gammal möglig socka eller något i munnen på dem om man kunnat...
(Ingen som suttit i samma spelsoffa som mig har hitintills vågat nämna det... )

Trist att speltillverkare över huvud taget verkar lyssna på dylikt, det drabbar alla i slutänden.
(Jag menar, hur många här vill vara fast i detdär träsket med "serietidningsgrafik som vi talade om här i en annan tråd?? Troligtvis nästan ingen enligt inläggen där i allafall... )

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Argh, jag hatar vad livet gör med mig. Den tomhet och meningslöshet jag känner i vardagen.
What the frack liksom, varför är det så svårt att finna den känslomässiga balans som jag vet kunnat motivera mig att gå genom helvetes portar om som krävdes.
Till vardags är huvet helt inställd på det logiska, materiella men det är helt meningslöst utan den känslomässiga eller spirituella delen. Jag hatar att alkohol är det enda dom får mig att känna ett skit, jag fantiserar om en närhet och känslor min nyktra skalle är okapabel att ge mig.
Frack autism, det förstör den potential jag hade. Jag hoppas gud eller vem som finns där ute har en plan för mig ack annars är mitt hopp ute..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Myllerman:

Argh, jag hatar vad livet gör med mig. Den tomhet och meningslöshet jag känner i vardagen.
What the frack liksom, varför är det så svårt att finna den känslomässiga balans som jag vet kunnat motivera mig att gå genom helvetes portar om som krävdes.
Till vardags är huvet helt inställd på det logiska, materiella men det är helt meningslöst utan den känslomässiga eller spirituella delen. Jag hatar att alkohol är det enda dom får mig att känna ett skit, jag fantiserar om en närhet och känslor min nyktra skalle är okapabel att ge mig.
Frack autism, det förstör den potential jag hade. Jag hoppas gud eller vem som finns där ute har en plan för mig ack annars är mitt hopp ute..

Lätt att tro det, men sprit och droger kommer bara att sänka dig ännu djupare ner i skit, tro mig, jag har sett det alltför ofta.

Jag tror inte att dendär emotionella drömmen egentligen existerar annat än i fantasins rike.
Tänk inte så mycket på det och hela livet, utan försök att fokusera på vardagen och det du tycker om att göra i stället.
Alla människor är nog inne i någon form av sökande efter vad man egentligen vill och efter dendär emotionella känslan.

Jag är bara glad att jag slipper för mycket känslor, det ger en bara värre problem, inget jag saknar eller egentligen sökt tror jag.
Men tror detdär med emotionellt sökande är en fas i livet alla går igenom.

Jag hatar att jah har ADD och all jädra förbannad skit det för med sig dagligen, saker jag inte kan göra, saker jag inte kommer att kunna uppleva eller känna inombords pga det, osv, har en gammal bild på ett par skogsarbetare tror den är från 30 talet, den ene räcker över en snusdosa och de talar med varandra och verkar ha riktigt roligt, jag kommer inte att kunna göra det, räcka över en jädra snusdosa och snacka avslappnat med kollegan med ett äkta leende på munnen (eller ja kan, men inte automatiskt), känner mig fysiskt i toppform men kan inte plocka upp ett jädra papper från golvet vissa dagar, det går bara inte, men så är det, det är trots allt bättre än att ligga förlamad från nacken och nedåt efter en trafikolycka tex försöker jag intala mig.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Tjaa, jag hamnar ofta i samma dilemma, men kan nog bara ge rådet att plöja ner tid med att gå igenom tester och annat här tex så att man är klar med vad man egentligen vill ha och vad som ger bäst bang for the bucks. Drygt som få att göra det, men det är det enda som fungerar...

Jag vill ha ultrasnygg grafik, men behöver egentligen inte topp preformance på FPS längre, som förr, men spel som gör det kan man som regel ställa ned grafiken under matcherna utan att spelkänslan går förlorad...

Yes! Tyckte mitt Bang for buck 2060 för 3290 kr var helt okej! Kikade på 1660 ti, men då hamnar jag på ca 3k ändå. Hittade ett vega 56 för 2500 kr men insåg att min psu ej hade 3st 6pin.

Egentligen tycker jag att pris för prestanda har blivit fruktansvärd dåligt senaste åren. nästan samma prestanda per peng.. Försöker hitta ett begagnat om jag har tur nog.

har egentligen smärtgräns på 3k men då får man inge super kort hehe

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wizook:

Yes! Tyckte mitt Bang for buck 2060 för 3290 kr var helt okej! Kikade på 1660 ti, men då hamnar jag på ca 3k ändå. Hittade ett vega 56 för 2500 kr men insåg att min psu ej hade 3st 6pin.

Egentligen tycker jag att pris för prestanda har blivit fruktansvärd dåligt senaste åren. nästan samma prestanda per peng.. Försöker hitta ett begagnat om jag har tur nog.

har egentligen smärtgräns på 3k men då får man inge super kort hehe

Jo, AMD brukar ju ha litet bättre ratio än Nvidiakorten i mellanpris segmentet.
Håller helt klart med om att det är riktigt svårt att hitta prisvärda grafikkort idag, även begagnat är allt svindyrt numera.

För ca 5 år sedan fick man ju riktigt bra kort för 2-3K nya.
Har för mig mitt kostade ca 2500:- för 6 år sedan, det klarade i princip allt på max då utan så mycket lagg även om det blev rätt varmt då man lirade fallout NW och liknande med allt maxat...

Idag får man ju nästan ge 8K för motsvarande prestanda, det är man ju högst måttligt sugen på...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

@Mizzarrogh:
Har Add/Asperget enligt diagnoserna.
Problemet är att jag stått still i 20år, det finns inget som driver mig framåt.
Det som verkar driva dom mest lyckade är en viss balans i livet. Jag känner att jag inte kunnat uppnå detta och därför fastnat. Vinner jag 100millar imorn är orelevant . Har ingen egen familj eller egentligen något att bry mig om. Nånting fundamentalt saknas, det går inte att komma ifrån. Det måste finnas en djupare känslomässig koppling till livet. Jag vet inte bara hur jag ska uppnå detta med mina funktondhinder.

Permalänk
Avstängd

...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Ja det blir att hoppas på det bästa. Om det skulle vara cancer så hoppas jag att den inte hunnit sprida sig. Om den inte spridit sig kommer det mesta opereras bort i och med att man avlägsnar den sjuka bisköldkörteln. Sen går det väl att behandla resten med strålning. Läkaren i fråga har stött på över 1000 fall av överproduktion i en bisköldkörtel men inte ännu ett enda fall av bisköldkörtelcancer.

Min bror hade extrem smärta i ena testikeln och åkte till vårdcentral så en doktor kunde klämma och känna lite grann. Visade sig vara testikelcancer. Detta uppdagades i April och idag är han symptomfri(frisk är fel ord då det kan komma tillbaka).
Allt var väl klart i början på Juni men först nu har de kunnat konfirmera med röntgen och diverse prover att så är läget.
Han fick operera samt köra en liten kur med cellgifter för att ta död på ev. spridning.

Om det skulle visa sig vara det "värsta" scenariot i ditt fall(cancer) så kan jag trösta dig med att sjukvården är extremt snabb och kompetent när det kommer till cancer. Jag har tyvärr suttit/sitter som åskådare till 3 nära som gått/går igenom samma skit men något som är gemensamt är att sjukvården verkligen ger järnet och prioriterar dem högt.

Det jag vill få fram är att sjukvården och dess köer är värdelös på många områden men när det hettar till så är min erfarenhet att den är i absolut världsklass.
Sen får vi givetvis hoppas att det inte är cancer, är en psykisk tung resa för både den drabbade och närstående med mycket ovisshet och tankar...

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jo, AMD brukar ju ha litet bättre ratio än Nvidiakorten i mellanpris segmentet.
Håller helt klart med om att det är riktigt svårt att hitta prisvärda grafikkort idag, även begagnat är allt svindyrt numera.

För ca 5 år sedan fick man ju riktigt bra kort för 2-3K nya.
Har för mig mitt kostade ca 2500:- för 6 år sedan, det klarade i princip allt på max då utan så mycket lagg även om det blev rätt varmt då man lirade fallout NW och liknande med allt maxat...

Idag får man ju nästan ge 8K för motsvarande prestanda, det är man ju högst måttligt sugen på...

Ja helt sinnessjukt. jag kan va med om priserna kan få vara dyra om de ger lite mer prestanda också!

Ja ett 1070 verkar gå för runt 2-2,5k begagnat! Det är riktigt mycket pengar för ett gammal kort som har reas ut för 3,4k för ett år sedan! Visst dom som säljer är glada men köper man nytt och har ett 1070 så får man inte nå mer prestanda om man köper ett nytt för samma pris som man köpte 1070, det är trist!!
Ja ett 7970 var inte speciellt dyrt förut hehe.

Men men. Lyx problem egentligen!

funderar extremt mycket nu och 2060 var rätt val. Man kanske ska satsa på ett billigt kort 1060 sedan hoppas det kommer intressanta kort inom 2-3 år.. men de känns trist också. Hatar att besluta i sånt här som man ska hoppas på ska räcka i flera år men kanske de ej gör.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wizook:

Ja helt sinnessjukt. jag kan va med om priserna kan få vara dyra om de ger lite mer prestanda också!

Ja ett 1070 verkar gå för runt 2-2,5k begagnat! Det är riktigt mycket pengar för ett gammal kort som har reas ut för 3,4k för ett år sedan! Visst dom som säljer är glada men köper man nytt och har ett 1070 så får man inte nå mer prestanda om man köper ett nytt för samma pris som man köpte 1070, det är trist!!
Ja ett 7970 var inte speciellt dyrt förut hehe.

Men men. Lyx problem egentligen!

funderar extremt mycket nu och 2060 var rätt val. Man kanske ska satsa på ett billigt kort 1060 sedan hoppas det kommer intressanta kort inom 2-3 år.. men de känns trist också. Hatar att besluta i sånt här som man ska hoppas på ska räcka i flera år men kanske de ej gör.

Kort i mellanklassen brukar räcka betydligt längre än man tänker först, det är i allafall min erfarenhet, om man bara är ute efter skönt flyt i spelen, mitt förra räckte nästan 7 år...

Det finns många bra tester på en del tyska sidor också, innan man stirrar sig blind på klockfrekvenser och statistik bör man titta på vad det faktiskt presterar och prestandakrav på spelen man tänkt köra, ofta är prestandakraven inte alls så höga som man tror då bättre gjorda spel brukar vara gjorda för dynamisk grafik så att du i princip alltid kan maxa ditt kort oavsett.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

@bardbard: Om tre veckor (2 veckor efter operation) borde jag få besked. Det svåra med cancer även om man blivit friskförklarad är nog oron och ovissheten över att den kan komma tillbaka. Lycka till till din bror!

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p