Samsung S4 mini är helt död

Permalänk

Samsung S4 mini är helt död

Tjena.

Använde telefonen på kvällen och la den på laddning som jag alltid brukar göra.
När jag vaknade på morgonen var telefonen helt sten död. Alltså helt svart och ville inte reagera på något.

Vad jag har gjort :
- Bytt batteri
- Testat 3knappsmetoden (volymknapp, startknapp och hemknappen intrycka samtidigt i 30sek)
- Bytt laddare

Gjort detta och telefonen är fortfarande helt sten död. Reagerar inte på någonting..

MOBIL : Samsung S4 mini

Någon som haft detta problem?

//Adamskii13

Permalänk
Medlem

Var den andra batteriet fulladdat när du satte i den? Jag tänkte ifall din telefon har börjat glappa i landkontakten så att den inte laddar batteri längre.

Permalänk

@Elektron: Telefon var inte död innan jag gick och la mig. Den hade omkring 40% så.. Jag tror den inte dog av batteritorsk.

Permalänk
Avstängd

Samma sak hände min gamla HTC One X, testade med nya batterier, 3-knapp tricket..ladda i 2 dagar via datorn, sedan 2 dagar laddning via originalladdare...även haft mobilen i frysen i 5 timmar som sista utväg..telefonen är brickad..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk

@Fisken1986: Okej, men vad menas med ''Brickad''?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Adamskii13:

@Fisken1986: Okej, men vad menas med ''Brickad''?

Död, en tegelsten

Vill du komma undan billigt med en nyare och bättre mobil finns denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3711524

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adamskii13:

@Jimemy: Telefon var inte död innan jag gick och la mig. Den hade omkring 40% så.. Jag tror den inte dog av batteritorsk.

Det kostar inte att prova om du har någon som du känner som har en likadan telefon så kan du låna deras batteri (med laddning i) och prova.

Permalänk
Medlem

Sambon hade samma problem med sin S4 mini nyligen. Ska prova med batteri från annan S4 mini nästa vecka och se om man iaf kan kopiera sakerna från den. I övrigt har den nog gjort sitt...

Permalänk
Skrivet av Fisken1986:

Död, en tegelsten

Vill du komma undan billigt med en nyare och bättre mobil finns denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3711524

Haha, min var bra slut så de blir en stor uppdatering till typ s6an

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Elektron:

Det kostar inte att prova om du har någon som du känner som har en likadan telefon så kan du låna deras batteri (med laddning i) och prova.

Inte många som har en s4 mini nu för tiden..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av cezium:

Sambon hade samma problem med sin S4 mini nyligen. Ska prova med batteri från annan S4 mini nästa vecka och se om man iaf kan kopiera sakerna från den. I övrigt har den nog gjort sitt...

Samma för min.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min S4 Mini dog på samma sätt i somras. Hade funkat kanon, men en dag medan jag använde den blev skärmen svart och sen gick den inte att få igång. Inte ett pip gick det att få ur den.

Jag lyckades efter en väldig massa pillrande med flash-program och olika boot-images på SD-kort osv få den att starta upp, men den kommer aldrig förbi bootloggan utan startar om. Det verkar därför som att något flashminne på själva telefonen har gett upp så den är körd.

Som tur var tyckte sambon att det var dags för en uppgradering så vi köpte en S7 till henne så fick jag hennes gamla fullstora S4. Den har funkat hyfsat även om batteriet börjar bli dåligt nu, men jag saknar storleken på S4 Mini en del fortfarande.

Suger att det är så få mobiler runt 4,5-4,8". 5+ är lite stort för mina stackars händer och jeansfickor, men för tillfället löser jag det genom att ha den i jackfickor och liknande istället XD

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Samsung S4 och S4 mini - dödad av batteri?

@Adamskii13: Hej. Såg din döda S4 mini. Detta hände mig idag, 23 aug 2019, efter att mitt batteri börjat bli exremt dåligt. Köpte ett nytt originalbatteri som jag satte i och laddade. Efter det hände INGENTING. Ingen laddning i syne på 2 tim. Bytte tillbaka till mitt gamla batteri som var uppladdat. Satte i ett powerpack just in case. Satte igång den, men innan den hann fram till startbilden började den uppgradera App 3-9 i ett litet fält i mitten på det svarta. När den hunnit till app 7 dog den helt. Tar inte emot laddning alls.

Alla som varit med om liknande med Samsung S4 och S4 mini - hör av er så vi får kontrollera detta med Samsung/Google.
Lark Rice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lark Rice:

@Adamskii13: Hej. Såg din döda S4 mini. Detta hände mig idag, 23 aug 2019, efter att mitt batteri börjat bli exremt dåligt. Köpte ett nytt originalbatteri som jag satte i och laddade. Efter det hände INGENTING. Ingen laddning i syne på 2 tim. Bytte tillbaka till mitt gamla batteri som var uppladdat. Satte i ett powerpack just in case. Satte igång den, men innan den hann fram till startbilden började den uppgradera App 3-9 i ett litet fält i mitten på det svarta. När den hunnit till app 7 dog den helt. Tar inte emot laddning alls.

Alla som varit med om liknande med Samsung S4 och S4 mini - hör av er så vi får kontrollera detta med Samsung/Google.
Lark Rice

För det första så är tråden 3 år gammal, och för det andra, vad exakt tror du att Samsung hade gjort om du och ditt gäng kommer och gnäller över 6 år gamla telefoner som inte funkar som dom ska längre?

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lark Rice:

@Adamskii13: Hej. Såg din döda S4 mini. Detta hände mig idag, 23 aug 2019, efter att mitt batteri börjat bli exremt dåligt. Köpte ett nytt originalbatteri som jag satte i och laddade. Efter det hände INGENTING. Ingen laddning i syne på 2 tim. Bytte tillbaka till mitt gamla batteri som var uppladdat. Satte i ett powerpack just in case. Satte igång den, men innan den hann fram till startbilden började den uppgradera App 3-9 i ett litet fält i mitten på det svarta. När den hunnit till app 7 dog den helt. Tar inte emot laddning alls.

Alla som varit med om liknande med Samsung S4 och S4 mini - hör av er så vi får kontrollera detta med Samsung/Google.
Lark Rice

Vad hade du tänkt att dem ska kontrollera på en 5 år gammal modell?

Shit happens, Elektronik dör, händer varje dag

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

@Jerban: Tja - Ta upp det lugnt o stilla i butiken att efter batteribytet dog mobilen, så andra kunder hör. Har en massa i den som jag måste kopiera.
Moderkortet är 7 mån gammalt. Tat lugnt.

Permalänk
Medlem

Telefonen är från tidiga medeltiden. Elektronik, speciellt sådant som används hela tiden, håller inte för evigt.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lark Rice:

@Jerban: Tja - Ta upp det lugnt o stilla i butiken att efter batteribytet dog mobilen, så andra kunder hör. Har en massa i den som jag måste kopiera.
Moderkortet är 7 mån gammalt. Tat lugnt.

Att du inte har fixat backup på en så pass gammal telefon kan du ju inte skylla Samsung för? Elektronik håller inte för evigt, speciellt inte telefoner, och att du inte har tagit backup på dina semesterbilder eller vad det nu är kan tyvärr endast skyllas på dig själv.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Intressant video, jag har en s3 som är död. Laddkontakten har givit upp. 9volt känns dock läskigt högt. Kommer inte ihåg men har för mig att batteriet i telefonen är på ca 4,7 volt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Intressant video, jag har en s3 som är död. Laddkontakten har givit upp. 9volt känns dock läskigt högt. Kommer inte ihåg men har för mig att batteriet i telefonen är på ca 4,7 volt.

Skickades från m.sweclockers.com

3.7 tror jag va?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Hedersmedlem

*Vänligen håll en trevlig ton*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...