Celeste och Inside gratis i Epic Store

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Celeste och Inside gratis i Epic Store

Epic Store har nu fått två nya gratisspel, och det här är utan tvekan den bästa rundan gratisspel jag någonsin sett tror jag. Celeste är en helt fantastisk plattformare från 2018 som skulle platsa in på de flesta årets-spel listor, alla år. Utmaningarna är sinnrikt utformade så att man blir förbannad över att misslyckas med dem, men inte på en frustrerande nivå som leder till att man ger upp.

Inte nog med det, danska Playdeads suveräna skräckpussel-titel Inside är också gratis denna månad. Navigeringen genom dunkla miljöer i takt med att en subtil men gripande berättelse vecklar ut sig är bland det bästa som släppts på många år, och den som ännu inte upplevt spelet kan ju göra detta helt kostnadsfritt och se om det passar ens personliga smak.

Den som av någon anledning ogillar Epic Store kan med fördel köpa båda spelen i valfri annan affär. De är väl värda varenda krona (som man denna månad alltså inte behöver spendera i Epic Store).

Länk: Celeste och Inside gratis på Epic Store

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Om man efter laddat ner spelen lägger till dom i sitt steam bibliotek så kan man väll spela dom gratis för alltid!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huwz:

Om man efter laddat ner spelen lägger till dom i sitt steam bibliotek så kan man väll spela dom gratis för alltid!?

Det är Epic, och det är gratis ja.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Proffsmobbare
Permalänk
Medlem

@frong Jaha, så det är gratis på epic för alltid? Trodde de var typ 1 vecka eftersom 15 euro stog stryket

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Huwz: Nej spelen kommer inte vara gratisspel på Epic Store för evigt, det blir nya spel varje månad, men den som nappar den månad när de är gratis kommer äga spelen för alltid (eller så länge Epic Store existerar i alla fall). Det är därför vi tipsar om månadens gratistitlar i de olika butikerna!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Var själv emot epic-store från början men blivit allt mer positiv på senare tid. Gillar Epic mer än Origin iaf. Det var trevligt med Mutant förra gången, ska definitivt liras. Får se om månadens är i min smak, ska kika närmare på dom !

Permalänk
Medlem

Definitivt inga spel för mig iaf.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk

Wow, helt missat inside! Tankade ned på Steam för en tvåhunka, kändes värt. : )
Får kanske ta och börja läsa fler reviewers än bara zero punctuation.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Var själv emot epic-store från början men blivit allt mer positiv på senare tid. Gillar Epic mer än Origin iaf. Det var trevligt med Mutant förra gången, ska definitivt liras. Får se om månadens är i min smak, ska kika närmare på dom !

Tänk ifall att Epic hade börjat med sånt här istället. Hade nog gått mycket bättre än att begå PR självmord med exklusivitet kontrakten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tänker inte röra nåt som inte distribueras via Steam, den saken är säker.....

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Jag tänker inte röra nåt som inte distribueras via Steam, den saken är säker.....

Okej då vet vi.

Här drog jag just in dessa spel, tack Epic.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Jag tänker inte röra nåt som inte distribueras via Steam, den saken är säker.....

intressant.....

grymma spel, grymt med gratis

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bitfenix Prodigy = Asus Maximus VI impact = Asus 760 DC2 = Samsung 840 Evo 240GB = WD RE 3 TB

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Har kört Inside flera gånger om på PS4, finns även där.. nån portning från typ, ja... vet ej men helt jäkla underbart spel!

Får ge mig hän på Celeste, ser helt klart ut att vara nåt i min smak

Tack för tipsen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tubby:

intressant.....

grymma spel, grymt med gratis

Skickades från m.sweclockers.com

Sorry, var på lite halvspydigt humör!
Tycker det är komiskt hur folk spårar ur ifall det inte råkar vara Steam, som om det spelar roll om det är Steam, GOG, Epic eller fan och hans moster. Man behöver ju inte köra launchern hela tiden, och det finns ju bl.a. 2-300 Windows-processer i bakgrunden som man inte ser som potentiellt äter resurser, plus allt annat som folk installerar. Men det är ju "annorlunda".

Åter till verkligheten.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Epic fortsätter imponera. Har fixat konton till alla tre barn och fyller dem med gratisspel så har de lite att spela om ett par år när de får datorer.

Jag kunde inte bry mig mindre vilken launcher spel ligger i.

/hulle.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Sorry, var på lite halvspydigt humör!
Tycker det är komiskt hur folk spårar ur ifall det inte råkar vara Steam, som om det spelar roll om det är Steam, GOG, Epic eller fan och hans moster. Man behöver ju inte köra launchern hela tiden, och det finns ju bl.a. 2-300 Windows-processer i bakgrunden som man inte ser som potentiellt äter resurser, plus allt annat som folk installerar. Men det är ju "annorlunda".

Åter till verkligheten.

Du måste visst köra launchern hela tiden, hur annars skall kinesiska staten veta vad du gör?

Permalänk
Medlem

Not my cup of tea, men trevlig med indie titlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Var själv emot epic-store från början men blivit allt mer positiv på senare tid. Gillar Epic mer än Origin iaf. Det var trevligt med Mutant förra gången, ska definitivt liras. Får se om månadens är i min smak, ska kika närmare på dom !

Vad finns det att gilla i epic-storen? Dom ger ut gratis spel, vad har dom annars som ingen annan launcher har?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Fantastiska spel... och gratis är trevligt, men så trist att se folk bli helt förblindade av det.

Epic skapar en monopol situation genom sina exklusivitetsavtal, och deras butik är under all kritik. Sättet de tvingar sig in på marknaden genom att slänga runt pengar höger och vänster är inte något positivt. Visst får vi kunder några gratis spel - men i längden blir kommer vi betala för det. Den saken är säker.

Permalänk
Medlem

@93Clocker:
Svårt att sätta fingret på men Orgin har känts bloated, dåligt designad. Speciellt på 4K skärm.
Epic mer modern ren design. Att dom dessutom ger bort spel och gör förbättringar är inte fel
Dock är Steam fortfarande nr UNO.

Permalänk
Medlem

Precis som uplay är gratis inte gott nog. För mycket jobb för gratis, det är inte ens värt att försöka få ingång skräpet för att få det gratis (oavsett om det är origin, uplay eller epic). origin och uplay har kqv mn använder det sällan, det är så att jag väljer bort att spela BF3 (som jag älskar) för att då måste man bråka med origin, de andra är inte bättre, tvärt om skulle jag säga.
Det är en anledning jag valde bort min frihet för steam och kan de inte lyckas skapa något som bara är helt ur vägen och låter mig spela then what is the point. Steam har inte utvecklats nämnvärt sedan 2009 men ändå så lyckas de andra inte bättre, det är rätt sjukt

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Du måste visst köra launchern hela tiden, hur annars skall kinesiska staten veta vad du gör?

Om du bara visste hur många Windows-services jag optimerat bort på Windows 8 och bakåt... för att inte tala om att tighta ner brandväggar.

Installerade faktiskt Epic-launchern igår eftermiddag för att norpa Celeste, spelade en trekvart sen stängde av den, fungerade utan konstigheter, och har gjort så på alla tre burkar. Ibland går jag ur Steam också, även det fungerar, samt GOG-launchern. Ingen av dom är satta på att starta upp vid boot/login, jag menar det tar bara några få sekunder att kicka igång dom vid behov.

Skulle nåt katastrofalt göras av nåt av dom så blir det avinstallation helt enkelt, men det känns osannolikt.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Nej tack, jag har principer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Rätt sjukt att de kan ge bort bra spel bara sådär. Snart ger de väl ut witcher 3 eller liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Nej tack, jag har principer.

Skickades från m.sweclockers.com

Coolt.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

@seraj5:

Helt klart smart sätt att också få nya kunder att prova/installera Epic-launchern som annars inte skulle göra det. Blir som en morot.

Permalänk
Medlem

Free.. but what's the catch?.. Inside har jag redan spelat, på Steam. Kul men ingenting jag skulle rekommendera folk att ladda ner Epic för att testa.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11