Dirt Rally 2.0 släpps snart

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Jag testade och Assetto Corsa: Competizione blev precis omsprungna när det gäller kass prestanda i VR..

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag testade och Assetto Corsa: Competizione blev precis omsprungna när det gäller kass prestanda i VR..

jag gissar att du har steam-versionen?

De har fuckat upp den.

Oculus versionen ska vara bra.

Jag sitter tyvärr med steam versionen och har inte orkat bry mig att köra mer...

🖥 i7-8700K@5.0GHz | Asus RTX 2080Ti Strix | Asus Maximus X Hero | G.Skill 16GB | F. Design Celsius S24 | Seasonic 850W | 3x27" ASUS 144/165Hz | Synology Diskstation DS412+ 16TB
DAC: Pro-Ject Head Box S USB
🎧 V-Moda Crossfade M-100 | Beyerdynamic PRO 770 | Sennheiser HD555 | Sony 1000XM2 | Bose QC35 | Beats Studio 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Har spelat ett par timmar nu och främst kört Porsche GT i karriären.

+ Det är bra känsla i VR, allt känns riktigt bra i cockpiten. I dirt rally 1 kunde jag endast köra så jag såg ratten och fick ta bort föraren.
+ FFB är okej utan att behöva tweaka något
+ Mycket roligare att köra på asfalt

- Prestandan i VR är värdelös och spelet flyter sämre och ser sämre ut än 1an.
- När man kommer utanför vägen på t.ex ett lätt sluttande berg så kan det blitvärstopp ungefär som att det är en osynlig vägg man kör in i
- Man borde kunna höja svårighetsgraden åtminstone ett snäpp i början av karriären
- Större vattenpölar efter regn är endast grafiska och det händer inte ett skit när man kör i dom
- Krockar man emot t.ex ett stängsel så dyker prestandan när man kör därifrån men kommer tillbaka efter ~10 sek
- Då och då känns det som att bilen drar sig utanför vägen. Det skulle kunna förklaras att det är hjulspår man kör i men det är liksom en gummibandskänsla.

Det är riktigt kul dom ögonblicken problemen inte dyker upp. Det är väl det jag kommer på efter några timmar.

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Något jag glömde är att noterna känns helt osyncade. Ibland är han för tidig och ibland för sen så det går inte att ställa in heller. Tydligen kommer det en patch på tisdag eller onsdag och releasenotes ska släppas imorgon.

Edit:
Jag testade det här igår
https://gitlab.com/znixian/OpenOVR/blob/master/README.md
Det ska kringå steamvr men det blev ingen skillnad i prestanda för mig. Någon annan kanske har bättre tur?

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.