Red Dead Redemption 2 kommer till PC

Permalänk
Medlem

Bra spel, men redan spelat igenom det på ps4 pro! Ville bara att det skulle ta slut, så man får se hur man gör

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Efter att hur 2K behandlat sina kunder så kommer jag aldrig att köpa något spel from dem igen.
Det är sjukt vidrigt att det ens är tillåtet.

Om man säger A så får man säga B. M.a.o., hur har de behandlat sina kunder?

Permalänk
Medlem

Ska man skaffa det en gång till? Nej... om det inte har något extra att erbjuda förstås, vilket jag tvivlar på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Drasteroid:

I7 6700K & GTX 1080..

Suck.. systemkraven släpps 9/10 så får se om det blir en uppgradering.
Vad tror ni?

"Check back to the Rockstar Newswire on October 9th for the first screenshots, system specifications and additional details."

Källa: https://www.rockstargames.com/newswire/article/61153/Red-Dead...

Sitter på nästan samma bygge som dig så bara hålla tummarna👍

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Först ska jag läsa sweclockers test av spelet. Sen ska jag ringa min bror och skratta åt honom för han får spela det på PS4.
Sen ska jag läsa testen igen. SEN jag spela det i 3D på min tv i vardagsrummet <3

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Ohfan. Då ska mitt R9 290X få sträcka lite på benen.

Haha, samma här!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus GeForce2GTS@250/440MHz, AMD Thunderbird 1200@1240MHz. Samsung 900p 19" crt

Permalänk
Medlem

God god god. My waiting has payed off....Detta kommer köpas och spelas som fan!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Hade det släppts i bundle med ettan till PC så hade jag gjort en volt. Har ettan till ps3 men inte lyckats komma till skott att spela det mer än några timmar, jag och handkontroll passar inte ihop.

Underbart att iallafall tvåan nu äntligen släpps. Tack Rockstar även om jag gärna sett att släppet skett samtidigt som till konsol.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Äntligen släpps det till en plattform där spel alltid gör sig bäst.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

Halleluja, här kommer handkontrollsbefrielsen!

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Den jädra jakten på bara lite bättre upplevelse. Min burk med Core i7-8700K och GTX 1080 kan driva RDR 2 så att det ser fantastiskt fint ut, men den kommer inte driva det i 4K med vettiga grafiska inställningar och 30+ fps. Men det är inte heller riktigt läge att byta ut mitt 1080 än. Tack, och samtidigt hytta med näven åt er Rockstar 😖

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Sitter på nästan samma bygge som dig så bara hålla tummarna👍

ni driver eller ? ni kommer kunna köra spelet utan problem. om det är nåt som är säkert så är det att rockstar gör nästintill perfek fungerande spel till PC.

Permalänk
Medlem

Vill verkligen spela det här spelet men eftersom man har sett/spelat 1:an och vet hur storyn kommer att sluta som jag inte gillade så är man riktigt kluven.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@hellmix: Kanske inte hänger med nu i din mening. Men vad jag förstår det så utspelar sig RDR2 innan RDR1. Så det ska vara en prequel. Var riktigt besviken på slutet i RDR.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om mina specs?
Kommer jag kunna lira med Ultra preset och få minst 60fps?
Min monitor har stöd för 1080p och 144hz, så högre fps gör ju inget.

Är det värt att uppgradera ett GTX 1080 till ett RTX 2070 Super?
Och kommer det göra skillnad?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Vad tror ni om mina specs?
Kommer jag kunna lira med Ultra preset och få minst 60fps?
Min monitor har stöd för 1080p och 144hz, så högre fps gör ju inget.

Är det värt att uppgradera ett GTX 1080 till ett RTX 2070 Super?
Och kommer det göra skillnad?

Så vitt jag vet, så har det inte kommit några requirement, så det är ju helt omöjligt för oss att svara på. Men det rullar väl på samma motor som GTA V, så det lär ju inte vara omöjligt att du presterar bra.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freffo:

@hellmix: Kanske inte hänger med nu i din mening. Men vad jag förstår det så utspelar sig RDR2 innan RDR1. Så det ska vara en prequel. Var riktigt besviken på slutet i RDR.

Aha när jag läste om RDR2 så tog jag det som att det utspelade sig innan ettan så man skulle få ett djupare förståelse för ettan. Så att 2:an är egentligen 1:an och 1:an är 2:an. Och då tog jag det som att i 2:an bygger man upp allt som finns i 1:an för att sedan få allt förstört i slutet av 1:an

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

3930k och 2 x 1080 här, undrar hur bra det kommer att flyta?!
SLI lär väll inte fungera alls kan jag tänka mig.

Inväntar inköp av nya datorn: AMD 3950X, Threadripper eller Intel 10980XE. Grafikkort får vänta tills nästa år, möjligen toppmodellen av Ampere.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Vad tror ni om mina specs?
Kommer jag kunna lira med Ultra preset och få minst 60fps?
Min monitor har stöd för 1080p och 144hz, så högre fps gör ju inget.

Är det värt att uppgradera ett GTX 1080 till ett RTX 2070 Super?
Och kommer det göra skillnad?

Utan att veta överhuvudtaget så borde det gå att snurra runt i 60+ fps @ 1080p med ett förinställt preset satt på ultra. Sen finns det kanske vissa reglage som inte är helt maxinställda i ultra för så är det väl i GTA V?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jösses, alla borde ta det lite lugnt nu. Det finns inga specs, håll i er, andas igenom näsan och sitt ner i båten. Helt omöjligt att veta just nu.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ska jag var helt ärlig så när det gäller grafiken så är jag nöjd bara jag kan få det att flyta på bra i 1080p i medium ca.
Det blir snygg nog så och detta är iallafall inte ett spel jag spelar för grafikens skull.

Jag har spelat ettan lite på pc i emulator och det är stor, verkligen stor skillnad att köra det i 1080p mot konsolversionens 720p. (Xbox 360)
I 1080p är det snyggt för texturerna är skarpare. Det var det som fattades på konsol.

Så allt över medium kommer jag se som en bonus.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Jösses, alla borde ta det lite lugnt nu. Det finns inga specs, håll i er, andas igenom näsan och sitt ner i båten. Helt omöjligt att veta just nu.

Nä, allt beror ju på hur bra porten blir, och där efter pimpar dom nog upp spelet lite för PC (belysning, texturer och trianglar). Man vill ju njuta av spelet på max, men tänker man tillbaka på GTA så kanske det inte ser lika positivt ut. I vilket fall så hoppas jag att dom har upplåsta inställningar så man får det så snyggt som möjligt på sin maskin.

Datoruppgraderingen brukar komma strax efter ett bra spel kommer. Nu vet jag inte vad jag kommer att tycka om detta spel men det märker man väll. Nu var det ett tag sedan man uppgraderade datorn, den har klarat sig rätt bra, men sen kommer det några nya spel så som detta och Cyberpunk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Ja stackars lilla multi-biljon företaget take two. Nu kommer dem klara sig tack vare dig!

Pratade inte specifikt om Take two, även om jag hellre skulle supporta dem direkt snarare än via Steam. Tanken var mer riktad åt andra mindre företag som släpper sina spel utanför Steam.

Permalänk
Inaktiv

@AplAy: Finns det inga specs någonstans? Jag googlade och fick fram det här, men vet inte om det stämmer.

https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/red-d...

Permalänk
Avstängd

Känns rimligt att minimikraven kommer att vara låga för de vill väl att så många som möjligt skall köpa porten?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Ska jag var helt ärlig så när det gäller grafiken så är jag nöjd bara jag kan få det att flyta på bra i 1080p i medium ca.
Det blir snygg nog så och detta är iallafall inte ett spel jag spelar för grafikens skull.

1080p Medium-High motsvarar kanske PS4-settings och eftersom den hårdvaran kirrar 30 fps så borde en PC med GTX 1080 klara detsamma i 60 fps, kan man tycka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood:

Köpte ett PS3 för att få spela igenom det och några andra spel som bara kom till konsol. Jag tror inte att du missade någonting. Spelade ut ettan nyligen och Red Dead Redemption 2 är nog versionen man ska börja med, ettan är redan ganska daterad och ja... lite långtråkigt. Kanske zombieversionen av ettan är roligare.

Permalänk
Inaktiv

Tror någon att RDR 1 är ute på PC inom 1 år?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dalton Sleeper:

3930k och 2 x 1080 här, undrar hur bra det kommer att flyta?!
SLI lär väll inte fungera alls kan jag tänka mig.

Inväntar inköp av nya datorn: AMD 3950X, Threadripper eller Intel 10980XE. Grafikkort får vänta tills nästa år, möjligen toppmodellen av Ampere.

Asså, dagens konsoler är typ i klass med en budgetdator från 2011..

~som en 8'a trådad FX-4100 med lägre klock och ett HD7750-HD7850.

PS4 pro eller Xbox X är som en 8'a trådad FX-4100 med lägre klock och RX570..

Om de inte misslyckas helt med kodningen så ska det inte vara några problem för någon dator från 2011 att driva spelet.

Förutsatt att datorn ej är en kontorsdator eller en notepad.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.