Permalänk

Prisvärd eller överprisad ?

Hej

Grabben har fått för sig att börja spela igen. Han behöver allt, dator skärm + tillbehör.
Hittade denna annons på Blocket, vet att priserna där är lite i överkant, så frågar er.
Det som jag själv ser är ju att grafikkortet inte är en värsting idag, men kanske duger så länge ?
Men vad säger ni om dom andra delarna. Vet ej vilka spel han spelar men är väll dom vanliga skjuta spelen.

// Anders

https://www.blocket.se/angelholm/Superfynd_pa_Gamingdator_All...

Permalänk
Medlem

@andersgog: Skulle inte säga att det är speciellt prisvärt. Skulle lägga max 6 lök för den burken

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair Vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | Intel 510 120GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Sen kan man fråga sig hur bra det fungerar med en Intel-processor på en moderbräda med AMD AM4-socket?

Visa signatur

.:Ryzen 7 5800X3D ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 7900 GRE 16GB Nitro+ ♠ Asus TUF 850W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Skrivet av LupX:

Sen kan man fråga sig hur bra det fungerar med en Intel-processor på en moderbräda med AMD AM4-socket?

Ja, det kan man ju undra

Permalänk
Skrivet av Seziuo:

@andersgog: Skulle inte säga att det är speciellt prisvärt. Skulle lägga max 6 lök för den burken

Max 6000 för rubbet ?

Permalänk
Medlem

Med tanke på att han listat intel processor till ett amd moderkort skulle jag nog ta resten med en nypa salt också.
Skulle inte köpa det utan att ha sett det fungera först.

Permalänk
Medlem

Intressant, moderkort för AMD och en Intel CPU
i7-6700K + Asus Prime B450-Plus
undrar vad det egentligen är man får...

OK tvåa på den visst

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av Ldarax:

Med tanke på att han listat intel processor till ett amd moderkort skulle jag nog ta resten med en nypa salt också.
Skulle inte köpa det utan att ha sett det fungera först.

Han har troligen skrivit fel, men så klart inget köp innan man sett att allt fungerar.
Men 9000kr är för mycket för rubbet ?

Permalänk
Medlem

Burken för sig kanske inte är värd 9k, men jag tror att hela paketet är värt det om du vill ha allt.

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Burken för sig kanske inte är värd 9k, men jag tror att hela paketet är värt det om du vill ha allt.

Ja, han ska köpa allt som finns i annonsen. Tyckte att ett komplett paket vore lättast.
Sen om han väljer detta paket vet jag ej ännu. Ville först veta om det var prisvärt innan jag visar han annonsen.

Permalänk
Medlem

Det är en kompetent CPU, krafset runt omkring är ju inga värstinggrejer direkt så de har inget enormt värde.

Jag skulle tänka 6-7K för allt förutsatt att jag tilltalades av kringutrustningen. Som det är nu hade jag bjudit 5K med erbjudandet om att han kunde behålla lull-lullet.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Får du allting för 9k är det väl okej. Skulle försöka pruta och säga 8k så blir alla glada.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Skrivet av r0ad:

Får du allting för 9k är det väl okej. Skulle försöka pruta och säga 8k så blir alla glada.

Får se om man kan pruta lite, om grabben vill ha delarna. Annars får man leta vidare

Permalänk
Hedersmedlem

Intressant att bordet och stolen ingår.
Skulle också säga att det är lite högt, särskilt om man faktiskt inte vill ha precis allt som är med.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Grabben ville inte ha hans tillbehör, så då blir det ingen affär.