Permalänk
Medlem

Phanteks Neon RGB <FEL HEADER>

Hej alla glada Sweclockers!
Nyligen såg jag en smaskig A-rgb strip från phanteks (http://www.phanteks.com/Neon.html). Jag väntade tills den kom till inet, beställde den och den kom nu idag.
Något jag missat är att RGB-slingan använder en 3pin 5v kontakt medan mitt moderkort använder 12v 4pin vilket i mitt huvud inte fungerar.

Finns det en adapter mellan dessa kontakter? (länk?)

Om inte, Kan jag lösa det på något annat sätt?

Detta råkar (enligt mig) vara den trevligaste rgbn på marknaden, så det vore trevligt att kunna använda den.

Tacksam för svar
Mvh Ronin64

Permalänk
Expertgissare

Vad har du för moderkort (tillverkare) slingan stödjer Asus, MSI, Gigabyte och Asrock, plus Ryzer så borde fungera om du har någon av dessa tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Vad har du för moderkort (tillverkare) slingan stödjer Asus, MSI, Gigabyte och Asrock, plus Ryzer så borde fungera om du har någon av dessa tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Har ett Asus ROG B450-f Strix.
Där finns två headers med 12v RGB. Ingen 5v dock.

Permalänk
Medlem

Löste du problemet? Samma problem här.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Ronin64:

Har ett Asus ROG B450-f Strix.
Där finns två headers med 12v RGB. Ingen 5v dock.

Ursäkta sent svar, se nedan.

Skrivet av Ronnie60:

Löste du problemet? Samma problem här.

Jag skulle kontakta tillverkaren, framgår på dess hemsida att det ska fungera med de flesta moderkorts RGB, de borde kunna ge de bästa svaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Det är väl något sånt här som gäller.