VPN och användandet av streamingtjänster?

Permalänk
Medlem

VPN och användandet av streamingtjänster?

Använder för närvarande OVPN med utländska servrar men börjar bli allmänt less på det ständiga problemet att *alla* blockerar mig. Netflix, SVTPlay, TV4- inget fungerar utan att jag stänger av min VPN. Finns det något vettigt sätt att lösa detta på? Å ena sidan är det två skilda problem för i alla fall Netflix och SVT Play. Netflix tillåter mig inte använda VPN alls, medan SVT Play anser att jag är i utlandet och därmed inte får tillgång till deras material.

Går det att kringgå VPN för vissa tjänster eller är det ett meck?

Permalänk
Inaktiv

Byt till ExpressVPN, är nog den enda som allt funkar på, jag är alltid inloggad i Sverige dock så där är de inga problem men jag kan enkelt byta till annat land, senaste tester så är de en av få VPN där allt funkar, Netflix, Hulu, HBO m.m och de är testat från servrar från hela världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Byt till ExpressVPN, är nog den enda som allt funkar på, jag är alltid inloggad i Sverige dock så där är de inga problem men jag kan enkelt byta till annat land, senaste tester så är de en av få VPN där allt funkar, Netflix, Hulu, HBO m.m och de är testat från servrar från hela världen.

Prövade helt enkelt byta till en server i Sverige och nu verkar allt fungera. Kan väl vara en OK kompromiss antar jag, även om jag helst använder utländska servrar så borde det gå an att köra en svensk server om jag nu vill titta på Netflix eller så.