Soundbar till TV på möbel, hur har ni gjort så de inte blockar nedre delen av tv?

Permalänk
Medlem

Soundbar till TV på möbel, hur har ni gjort så de inte blockar nedre delen av tv?

Funderar på köpa en billig soundbar.

Har annars förstärkare och bara 2 stora tower högtalare bredvid normalt sett. Men massa extra för halvdant mög. (inga hifi saker direkt)
Så tänkte soundbar.

Men mitt problem är att jag har tv på en möbel, och det finns ingen plats för en soundbar framför då den täcker nedre delen utav tvn. Speciellt då jag tittar lite uppåt då tvn står på en malm byrå.

Det är 7.5cm från möbel -> tvns bildyta i höjd.
Som synes är där inte mycket val att hänga något då det inte är en vägg där

Det går ju att köpa ex denna:
https://www.komplett.se/product/1136809/tv-ljud-bild/hemmabio...

Verkar vara 6.3hög. Men när man trycker bak tvn lite och så så känns det ändå som det kan komma o täcka lite bildytan / text.

Permalänk
Medlem

Vill du byta ut din 2.0 setup mot en soundbar menar du?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Ställ tven på en bok...

Eller köp en liten trähylla å höj upp tven med sedan soundbar framför.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Vill du byta ut din 2.0 setup mot en soundbar menar du?

Precis.

För att få bort att ha 2 "stora" towers ståendes bredvid tvn (har de uppe på möbeln då de inte finns plats på golv) samt förstärkare.

Det finns ju en del såg jag nu dock.

https://www.komplett.se/product/1136193/tv-ljud-bild/hogtalar... ännu tunnare.,

Skrivet av Extremaz:

Ställ tven på en bok...

Eller köp en liten trähylla å höj upp tven med sedan soundbar framför.

Problemet är att tvn redan är för hög

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Funderar på köpa en billig soundbar.

Har annars förstärkare och bara 2 stora tower högtalare bredvid normalt sett. Men massa extra för halvdant mög. (inga hifi saker direkt)
Så tänkte soundbar.

Men mitt problem är att jag har tv på en möbel, och det finns ingen plats för en soundbar framför då den täcker nedre delen utav tvn. Speciellt då jag tittar lite uppåt då tvn står på en malm byrå.

Det är 7.5cm från möbel -> tvns bildyta i höjd.
Som synes är där inte mycket val att hänga något då det inte är en vägg där
https://i.imgur.com/C74xyIJ.png

Det går ju att köpa ex denna:
https://www.komplett.se/product/1136809/tv-ljud-bild/hemmabio...

Verkar vara 6.3hög. Men när man trycker bak tvn lite och så så känns det ändå som det kan komma o täcka lite bildytan / text.

Måste det vara en soundbar? Två golvare begagnat, oavsett (nästan) vad du köper lär ju spöa en soundbar.

Ljud är som bekant det enda där utvecklingen gått bättre. Folk hade generellt bättre ljud hemma för 25-30 år sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_B:

Måste det vara en soundbar? Två golvare begagnat, oavsett (nästan) vad du köper lär ju spöa en soundbar.

Ljud är som bekant det enda där utvecklingen gått bättre. Folk hade generellt bättre ljud hemma för 25-30 år sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Har 2 golvhögtalare nu (som står uppe på möbeln då det inte finns plats på golvet) + förstärkare. Men jag vill få bort allt det

Permalänk
Medlem

@Nivity: Du får leta efter en annan möbel då som kan få plats med en soundbar.
Fast jag hade haft kvar golvhögtalarna, då jag anser att det inte finns någon soundbar som kan mäta sig med golvhögtalare.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C