Permalänk
Medlem

Bra val av högtalare?

Just nu har jag en JBL Extreme men jag vill ha något kraftfullare. Så nu undrar jag om dom här högtalarna är ett bar val https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/hogtalare/bluetooth... Jag vill helst ha en bas som känns istället för att man bara hör den och min budget är begränsad till runt 3000. Så vad tycks om mitt val av högtalare? (Jag är ingen expert på ljud bara älskar att lyssna på musik)Jag lyssnar mest på metal och hård rock. Vill gärna ha ett klart ljud som man kan spela lite lägre med.

Permalänk
Medlem

Leta efter riktiga prylar på blocket istället. Typ Cerwin Vega eller liknande. Spara ihop mer pengar tills du hittar något, slösa inte dina pengar på liknande prylar som du länkade

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

@Rydisen: Tack ska verkligen ta ditt råd

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av buspojk:

@Rydisen: Tack ska verkligen ta ditt råd

Är det för hemmabruk? För JBL extreme är väl en BT högtalare som man kan ta med sig? Dom andersson är OK. Men du bör åka till butik och provlyssna först. Andersson är inte direkt något HighEnd märke, Dock Ok prylar emellanåt

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av buspojk:

Ja du behöver en Amp, Och dem var ju lite skillnad på din 3000 kr budget

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

@Neonodia: Jag vet ska spara ett tag kanske kan låna lite av pappa om han också vill använda dom XD

Ungefär hur mycket kostar en bra amp? (som passar och funkar till högtalarna)

Permalänk
Medlem

@Neonodia: JBL Extremen var det inte jag som valde. Och ja det är för hemma bruk, och kanske inponera på kompisarna som kommer över

Permalänk
Medlem

@buspojk: Ifall du inte är ute efter några speciella funktioner, utan mest vill spela högt om imponera på polare så hade jag satsat på något sånt här; https://www.thomann.de/se/behringer_nx3000.htm

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

@Rydisen: Verkar vara ett helt ok val från min otränade synvinkel.

Permalänk

Finns bra Hi-Fi köp och säljgrupper på Facebook också, finns bra hjälp att få i intressegrupper på FB också. Helt bäst är att sikta på begagnade grejer från kända stora märken för just högtalare.

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera någon aktiv PA lösning. Dvs om det är kraft, inte finlir du är ute efter.

Kolla här:
https://www.thomann.de/se/aktiv_fullrange_hoegtalare.html

Har själv ett par Mackie Thump för midsommarfester etc. Spelar galet högt, rent och kraftfullt.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |