Nästa Xbox heter Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Det var ett väldigt märkligt namn... Kan dom inte hitta på något mönster över huvudtaget utan dom tar namn som dyker upp i huvudet. Dessutom är det ju inte ens bra utan det låter bara konstigt.
Samma med Windows 10. Microsoft...

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Jo fast jag skrev ju att de också hade liknande problem och det va förmodligen ännu värre på 360n, såldes ganska många begagnade under den tiden med rrod.
Nej jag har aldrig ägt någon Xbox, delar med mig av mina erfarenheter jag har haft med mina "gen1" ps3or.
Förövrigt va det inte fläkten som störde mig utan att jag har ägt två som har fått ylod.

Skickades från m.sweclockers.com

Letade och såg det nu, sorry.

Skumt att du fått ylod med två stycken på raken.
Själv har jag haft 5st PS3 genom åren och ingen av dem har dött.
Men det kanske var ren och skär otur du hade med dina.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Letade och såg det nu, sorry.

Skumt att du fått ylod med två stycken på raken.
Själv har jag haft 5st PS3 genom åren och ingen av dem har dött.
Men det kanske var ren och skär otur du hade med dina.

/Lifooz

Ja det är ju ingen omöjlighet men det är inte så att jag är missnöjd med Playstation i helhet, blev bara utdraget i tråden skulle hållit truten istället haha

Permalänk
Inaktiv

Gillar utseendet på denna boxen... MS går verkligen all in på att det ska vara just en box! Diggar fethårt deras avskalade industridesign måste jag säga, fullständig motpol mot Sonys kaotiska utvecklarmaskin för PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Gillar utseendet på denna boxen... MS går verkligen all in på att det ska vara just en box! Diggar fethårt deras avskalade industridesign måste jag säga, fullständig motpol mot Sonys kaotiska utvecklarmaskin för PS5.

så du menar en stor ful box låda passar in i dom flesta vardagsrum/hem osv?? den är gräsligt ful man vill bara gömma den.

Permalänk
Medlem

Stoppar ni verkligen in era konsoler eller datorer i en tv bänk? Tycker det borde bli dålig ventilation, såvida ni inte har stoppat in fläktar eller liknande? Bara fundersam. Men om eran tv bänk har djup, varför inte ställa den bakom tvn med den optiska läsaren riktad till vänster eller höger? Den ser ut att varje liten nog för det

Permalänk
Skrivet av twk:

"Hej!

Min son önskar sig ett sånt där Xbox X. Har ni ett sånt?"

Är väl bra? Då kommer ungen få den senaste, för det finns nog ingen säljare som inte vill sälja den dyraste modellen

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

så du menar en stor ful box låda passar in i dom flesta vardagsrum/hem osv?? den är gräsligt ful man vill bara gömma den.

Det är ju vad du tycker.
Såg en omröstning (på FZ) där de flesta verkar gilla utseendet eller inte tycka den är ful
"Snygg!" 68%
"Jag måste smälta detta" 15%
"Ett utseende bara Phil Spencer kan älska" 17%
av 1799 röster just nu.

https://www.fz.se/nyhet/281786-overraskningen-nya-xboxen-avta...

Själv har jag inga problem med designen men vill gärna se hur den fungerar i liggande läge eftersom många Tv bänkar har fack för just "liggande" enheter. Men så länge den inte är toppmatad så är jag nöjd.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HazZarD:

så du menar en stor ful box låda passar in i dom flesta vardagsrum/hem osv??

Visst. Tycker den är snorsnygg, som sagt. Hoppas 1000% att detta blir det slutgiltiga utseendet, inklusive den fräcka gröna ljuskällan på toppen av enheten. Hade gärna sett att de dumpar optiska läsaren även i högprestandaversionen av konsollen, men man kan väl inte få allt antar jag.

Citat:

den är gräsligt ful man vill bara gömma den.

Sätt en brun papperspåse över den eller nått, blir nog bra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

"Ett utseende bara Phil Spencer kan älska" 17%

lol Apropå ingenting... Någon annan som tänkt på att Phil Spencers ansikte är för litet för hans huvud? Han ser ut som den där skämtbilden/memet av JFK som dyker upp på nätet lite då och då i diverse sammanhang...

Permalänk
Medlem

ja memen är redan där med en del som redan kallar den för SexBox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Är väl bra? Då kommer ungen få den senaste, för det finns nog ingen säljare som inte vill sälja den dyraste modellen

Ja, eller:
"Jaha, det finns flera... Ta det billigaste då!"

Stackars barn 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ymerio:

Stoppar ni verkligen in era konsoler eller datorer i en tv bänk? Tycker det borde bli dålig ventilation, såvida ni inte har stoppat in fläktar eller liknande? Bara fundersam. Men om eran tv bänk har djup, varför inte ställa den bakom tvn med den optiska läsaren riktad till vänster eller höger? Den ser ut att varje liten nog för det

Japp det gör jag. Vill gärna att de ska vara så diskreta som möjligt. Så jag gömmer gärna undan dom om möjligt.
Denna xbox ser okey ut men ser samtidigt väldigt svårplacerad ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Japp det gör jag. Vill gärna att de ska vara så diskreta som möjligt. Så jag gömmer gärna undan dom om möjligt.
Denna xbox ser okey ut men ser samtidigt väldigt svårplacerad ut.

Baserat på bilden så ser den ut att vara nästan lika djup som en skiva eller kontroll. Du borde kunna klämma in den bakom tvn, förutsatt att du har ett behov av en Xbox Series X 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ymerio:

Baserat på bilden så ser den ut att vara nästan lika djup som en skiva eller kontroll. Du borde kunna klämma in den bakom tvn, förutsatt att du har ett behov av en Xbox Series X 😉

Haha bakom tvn står min router ^^. Det går nog klämma in mer skit där. Fast det syns ju under tvn. Kanske en liten hylla bakom så att de kommer lite högre upp vore praktiskt så döljs det bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martak:

Ser ut som en liten PC (inte mig emot)

Exakt och inte mig emot heller. Tycker faktiskt den ser förbannad snygg ut. Bra mycket coolare än en vanlig trist konsol. Pc gamern i mig har talat. Love it

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Amen till det. Klart det fräschaste och snyggaste jag sett på en evighet. MS går från klarhet till klarhet. Keep it nice clean and simple. The nice pc look and feel

Permalänk
Medlem

Bra designval

Permalänk
Medlem

Varför hänger folk upp sig på hur development kiten ser ut, vad har det med slutprodukten till konsument att göra ? 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Alltså, serie X antyder flera modeller vilket också har läkt i media.

Konsolen kommer inte heta XBOX Series X, det är en antydan på att det är en serie med konsoler som kommer.

Kommer det en enda konsol som heter det så äter jag min skosula.

Nej den första kommer såklart heta Xbox Series X One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ymerio:

Man måste ju ha line of sight för lägsta inputlag på handkontrollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Vilket dåligt namn. SEGA var verkligen bäst när det kom till namn på sina maskiner.

Europeiska namnen eller nordamerikanska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ymerio:

Samma här min D-Link DIR-583 står bakom tvn, ser den inte och kan vinkla tvn ganska rejält om jag vill se på tv i sängen, en bryggad Com Hem Wi-Fi Hub C2 står också bakom

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Varför hänger folk upp sig på hur development kiten ser ut, vad har det med slutprodukten till konsument att göra ? 😂

Nu sade de väl iofs att det var final consumer design...

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig hört en officiell person från Microsoft säga att konsolen är 4ggr mer kraftfull (de kommer de inte klara) utan att processorn är 4ggr mer kraftfull eller liknande (inga problem att slå skiten som sitter i dagens Xbox/Playstation).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Man måste ju ha line of sight för lägsta inputlag på handkontrollen.

Tror inte tvn blockerar signaler från handkontroller på ett märkbart sätt

Permalänk
Medlem

Personligen hoppas jag på en kraftigt ökad pollrate på handkontrollen. Idag är den 125Hz, hälften av den på Playstation 4. ska folk lira i 120Hz kommer det kännas väldigt laggigt med en pollrate på 125Hz. Tror i princip inget Xbox-spel har en inputlag under 100ms, delvis pga den sugiga pollraten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Nu sade de väl iofs att det var final consumer design...

Oj glömde påpeka att jag menade ps5 development kit.

Permalänk
Medlem

Den är ju SJUUKT snygg! Vem bryr sig om TV-hylla, ställ den bredvid då?
Namnvalet är lika knasigt som vanligt, säger bara "nya xboxen" hur enkelt som helst!

Kommer garanterat köpa den om Sony går i konkurs och PS5 floppar.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ymerio:

Tror inte tvn blockerar signaler från handkontroller på ett märkbart sätt

Sorry var lite halvallvarlig... Jag är ganska besviken på Microsofts lösning för handkontroller som de väsnades om, de blir slagna av en standard bluetooth-implementation av Sony när det kommer till inputlag. Räckvidden är väl helt ok eller kanske bättre än Sonys.