Permanent bannad från PUBG!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Vems fel är det? Användarens.

Nej!

Det borde vara så att man vid spelets uppstart får ett meddelande om att "fusk" har upptäckts, så att man som användare får en chans att stänga av de, faktiskt helt oskyldiga, saker som kan trigga dessa överkänsliga algoritmer. Och att man helt enkelt inte kan komma in i spelet så länge de är aktiverade. Det kan absolut inte vara användarens fel när användaren inte får information om alla oskyldiga saker som spelen identifierar som fusk. Det ansvaret måste ligga på spelutvecklarna.

Tänk dig själv att det finns matbutiker där man inte får vistas om man har en viss kombination av färger på sina kläder, men att man inte får information om det nånstans vid entrén, och glatt släpps in oavsett hur man är klädd. Och sen bryskt kastas ut av väktare och portförbjudas när man, långt inne i butiken, blir ertappad med kombinationen magenta och grafitgrått. Vem skulle acceptera nåt sånt? Lika befängt är det att först släppas in i spelet och därefter bannas.

Jag är en sån som absolut aldrig fuskar, i nåt sammanhang (där andra påverkas - jag hackar gärna sparfiler i singleplayer-spel), men är ändå rädd för att nån idiotisk algoritm ska triggas i nåt av de få spel jag har som är onlinespel.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Knappast! - för hur i helvete skall man kunna hålla rent och städa allt sådant om det är en icke datakunnig spelare som bara vill ha en kul stund.

Om man permabannar som policy så får spelartillverkaren tillhandahålla verktyg och program som skannar allt sådant innan man ens blir insläppt för spel - eller så får de laga sitt trasiga spelmiljö om det nu finns så enorm många vägar in för att fuska!!.

Sådant kan man inte lasta över på den som köper spelet!!

Permalänk
Medlem

Det finns många saker man absolut ska undvika om man spelar multiplayer spel. Har man MSI Afterburner med Rivatuner installerat måste man ställa "global" detection till None/Avstängd. Rivatuner hookar in i spel och beter sig som fusk rent tekniskt. Samma sak med Reshade, allt som hakar in i spelmotorn och triggar ban-detection och ger en permanent ban för fusk som aldrig någonsin kommer att ändras, i allt från Battlefield till CS och PUBG samt fortnite med mera. Även World of Tanks och World of Warships ger permanent ban för rivatuner och reshade. Du kan inte ens använda "bara" overlayen.

Streaming är också 99% ban-risk, tjänster om Geforce Now till exempel ger ban i nästan alla spel. Använder man en publik/gratis VPN är det i princip sett 99% garanterad permanent ban med. Samma sak med mus-mjukvara som tillåter intrusiva macron/auto-clickers som hakar in i spel, ban där med.

Jag betvivlar inte att rivatuner kan ge ban men det är verkligen ingen självklarhet och defintivt inte i CS eller BF. Har använt rivatuner i BC2, BF3, 4, 1 och 5 så borde vara bannad vid det här laget om det du skrev stämde.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

@Qrush:
Folk blir aktivt bannade för att rivatuner hookar in i Battlefield och CS, du har tur. Använd på egen risk men var medveten om riskerna. Ryker du kan du bara skylla på dig själv.

Permalänk
Medlem

@xxargs:
Och om utvecklarna berättar exakt vad som triggar och vad som inte triggar anti-fusk system så utvecklas fusk så de inte kan upptäckas. Klart som fan det är användarens personliga ansvar.

Använd inte tredjepartsprogram i Multiplayer spel. Bortsett från externa comms som Teamspeak, Discord och Mumble.

Permalänk
Medlem

Klart som fan det är användarens personliga ansvar.

Använd inte tredjepartsprogram i Multiplayer spel.

Klart som fan att det inte är.

Enligt det du säger är det helt godtyckligt vad som anses som fusk eller inte, och vissa program ska man som användare tydligen veta om att de inte är tillåtna, som t.ex. Afterburner och RivaTuner (som jag själv använt i 10+ år). Det är ju rena rappakaljan. Hur i hela friden ska folk veta om detta? Det här är t.ex. första gången jag hör talas om att RivaTuner är ett fuskprogram.

Nej, om det nu är så att det finns en rad utilities som kan fångas upp av anticheat-engines, då är banne mig utvecklaren skyldig att berätta om det; antingen i sin ToS och/eller via en detector som körs när spelet startar upp och ger en varning, som redan nämnts. Att banna folk godtyckligt bara för att de känner för det - visst, det är väl fine rent juridiskt (tyvärr). Men, inte särskilt hållbart om de vill behålla sina kunder.

Visa signatur

Lian-Li LanCool 216, ASRock B650E Taichi Lite, Ryzen 9950X, Arctic Liquid Freezer III 360, 64GB Kingston CL30/6000 RAM, PowerColor Red Devil 9070XT, 8TB NVMe SSD + 16TB SATA SSD, Seasonic Focus GX 1000W, Asus Swift PG32UCDM OLED + LG 32GP850 IPS

Permalänk
Medlem

@osgorth: Utvecklare är väldigt tydliga, allt som hakar in i spelets DLL filer och spelmotorn är fusk och även om det inte är fusk kommer det detekteras som fusk då det beter sig precis som fusk. Varför tror du Rivatuner har ett "stealth mode" och olika detection levels? Du måste vara medveten om vad du installerar och använder.

Permalänk
Medlem

@osgorth: Utvecklare är väldigt tydliga, allt som hakar in i spelets DLL filer och spelmotorn är fusk och även om det inte är fusk kommer det detekteras som fusk då det beter sig precis som fusk. Varför tror du Rivatuner har ett "stealth mode" och olika detection levels? Du måste vara medveten om vad du installerar och använder.

Att betrakta oskyldiga program som fusk bara för att de hakar in sig på olika håll är rent vansinne om de inte faktiskt används för att fuska.
En vanlig användare kan inte veta vad som hakar in i några DLL filer - och vet antagligen inte vad en DLL är till att börja med.

Nej, ansvaret för att undvika false positives ligger helt och hållet på speltillverkarna i det här fallet.

Permalänk
Medlem

Det finns många saker man absolut ska undvika om man spelar multiplayer spel. Har man MSI Afterburner med Rivatuner installerat måste man ställa "global" detection till None/Avstängd. Rivatuner hookar in i spel och beter sig som fusk rent tekniskt. Samma sak med Reshade, allt som hakar in i spelmotorn och triggar ban-detection och ger en permanent ban för fusk som aldrig någonsin kommer att ändras, i allt från Battlefield till CS och PUBG samt fortnite med mera. Även World of Tanks och World of Warships ger permanent ban för rivatuner och reshade. Du kan inte ens använda "bara" overlayen.

Streaming är också 99% ban-risk, tjänster om Geforce Now till exempel ger ban i nästan alla spel. Använder man en publik/gratis VPN är det i princip sett 99% garanterad permanent ban med. Samma sak med mus-mjukvara som tillåter intrusiva macron/auto-clickers som hakar in i spel, ban där med.

Jag förstår att de måste ha hårda regler för att kunna leverera en bra och trovärdig plattform. Man kan också tycka att det ter sig bara självklart att användaren ska ha ansvaret för att följa detta. Men jag ställer mig frågan till om alla användare känner till riskerna? Jag vill påstå att jag inte är någon rookie när det gäller datorsystem men jag hade inte en aning att vad det nu är jag har gjort skulle kunna ställa till med ban. Hade jag känt till det eller fått en varning så hade jag givetvis undviket det.

Jag förväntar inte mig att någon som inte råkat ut för detta ska förstå, men när ni väl hamnar där så kommer ni högst troligt känna att någon har tappat bollen någonstans och det är inte du.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Uppenbarligen är de inte särskilt tydliga alls, eftersom jag aldrig har hört talas om det du säger.

Jag är fullt medveten om vad RivaTuner är till för, och det har definitivt ingenting med att fuska i onlinespel att göra. Om det nu är så att nån obegåvad utvecklare inte lyckas reda ut begreppen korrekt, då är det tveklöst deras problem och inte mitt. Ansvaret kan rimligtvis inte ligga på den enskilde användaren att godtyckligen lista ut vad som är "legalt" eller inte. Det är ju helt befängt.

Visa signatur

Lian-Li LanCool 216, ASRock B650E Taichi Lite, Ryzen 9950X, Arctic Liquid Freezer III 360, 64GB Kingston CL30/6000 RAM, PowerColor Red Devil 9070XT, 8TB NVMe SSD + 16TB SATA SSD, Seasonic Focus GX 1000W, Asus Swift PG32UCDM OLED + LG 32GP850 IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik_T:

Att betrakta oskyldiga program som fusk bara för att de hakar in sig på olika håll är rent vansinne om de inte faktiskt används för att fuska.
En vanlig användare kan inte veta vad som hakar in i några DLL filer - och vet antagligen inte vad en DLL är till att börja med.

Nej, ansvaret för att undvika false positives ligger helt och hållet på speltillverkarna i det här fallet.

Är du redo att betala för det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Har fått ett svar från dem där allt de säger är följande :

Så, åter igen förklarade jag att jag omöjligt kan lösa problemet på egen hand. Att köpa en ny licens riskerar bara ge mig samma problem. Jag efterfrågade också den data de har på mig enligt GDPR men tvivlar på att de kommer ge mig något och även om de ger mig något så är det troligen inte hela sanningen.

Till 99% kan jag glömma PUBG men jag får iallafall göra ett försök med råden som jag fått i tråden här.

De är illa tvugna att följa GDPR, vägrar de så är det bara att gå vidare och anmäla dem, det är ordentliga böter för de som inte följer.

Permalänk
Medlem

sjukt.. visar bara att enskilda användare struntar dom fullständigt i, men man borde ha rätt få veta exakt vad det är som orsakat vilket program osv... värdelöst system.. misstag kan ju också ske..

o nej man blir inte bannad för man använder msi afterburner, sicket skitsnack det är inte ens ett fuskprogram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Nej!

Det borde vara så att man vid spelets uppstart får ett meddelande om att "fusk" har upptäckts, så att man som användare får en chans att stänga av de, faktiskt helt oskyldiga, saker som kan trigga dessa överkänsliga algoritmer. Och att man helt enkelt inte kan komma in i spelet så länge de är aktiverade. Det kan absolut inte vara användarens fel när användaren inte får information om alla oskyldiga saker som spelen identifierar som fusk. Det ansvaret måste ligga på spelutvecklarna.

Tänk dig själv att det finns matbutiker där man inte får vistas om man har en viss kombination av färger på sina kläder, men att man inte får information om det nånstans vid entrén, och glatt släpps in oavsett hur man är klädd. Och sen bryskt kastas ut av väktare och portförbjudas när man, långt inne i butiken, blir ertappad med kombinationen magenta och grafitgrått. Vem skulle acceptera nåt sånt? Lika befängt är det att först släppas in i spelet och därefter bannas.

Jag är en sån som absolut aldrig fuskar, i nåt sammanhang (där andra påverkas - jag hackar gärna sparfiler i singleplayer-spel), men är ändå rädd för att nån idiotisk algoritm ska triggas i nåt av de få spel jag har som är onlinespel.

Känns inte som en helt korrekt liknelse i sammanhanget. Borde ist vara något i stil med att du går in i en matbutik med massa varor från andra butiker och inte kan visa kvitto på att du köpt det i en annan butik. Något i den stilen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Känns inte som en helt korrekt liknelse i sammanhanget. Borde ist vara något i stil med att du går in i en matbutik med massa varor från andra butiker och inte kan visa kvitto på att du köpt det i en annan butik. Något i den stilen

Nu vet jag inte alls hur du tänker, men online-spel med centrallagrad spelnyckel är att betrakta som en prenumeration och en ban är samma sak som att den som levererar inte längre levererar fast denne har fått betalt för det (och då, om det inte löses, kan betraktas som en bedrägeri, en fraud) och där skall inte användaren behöva ha kunskap om eventuellt förbjudna DLL som hokas in och annat OS-detaljerat då användaren kanske bara är 12 år gammal och eftersom sådant görs hela jäkla tiden allt ifrån tillägg för explorer, antiviruspogramvaror etc. och kan nog räknas i tusentals varianter och många av dem ändras efter varje windowsuppdatering eller när man uppdaterar drivrutiner från olika datorkomponentleverantörer som nvidia, logitech mfl. - som verkar vara ett problem just nu...

Sådant är utvecklarnas sak att ta hand om, bygga API och annan struktur som inte är lätta att kringgå med fusk etc. och man måste tänka på att man kommer att utsättas för attack och rusta sig för detta - precis som när man driver en webserver eller en webforum så får man räkna med trummar både portscanning och DDoS-attack, hack mot inloggningar och databaser och det skall man stå pall - eller så får man stänga verksamheten!!

Man kan göra virtuella maskiner där spelet är förpackad i och kontrollerad med hashsummor, man scannar och märker rutiner med hashvärden så att det märks om det är manipulerat, tar över mus och tangentbortshanteringen helt på RAW-nivå under spel etc. etc.

Och åter igen detta är inte spelarens sak att ta hand om - det är spelututvecklarnas sak att hantera och det som visas för spelaren är så hård styrd muslabyrint att försöker man fuska så kommer man inte vidare i spelet eller att det kostar mer än det ger, utan att permabannas!!

Permalänk
Inaktiv

...

Förutsatte att denna sista rad var ironi, men det var det alltså inte?

Jag håller med dem i tråden som sagt att spel borde varna när mjukvara i bakgrunden körs triggar något som inte är tillåtet. Jag anser att spelet inte behöver säga specifikt vilket program det är, utan bara att ett otillåtet bakgrundsprogram är igång. Förstår dock att detta eventuellt skulle göra det lättare för personer som vill utveckla fusk att ta fram bättre fusk som inte upptäcks, så för att förhindra det så skulle man kanske kunna enbart visa denna varning när populära kända och signerade program som körs orsakar detta, och inte för t.ex. något okänt skript eller egenskriven programkod orsakar det.

Permalänk
Medlem

Kan fuska utan att röra deras dll eller spelmotor och förhoppningsvis bli bannad. Deras egna dokumentation nämner också OS ändringar, men jag kan fuska med helt annan hårdvara genom macro, on-screen crosshair i spel utan det etc.. Så självklart bannar dem inte bara folk för det i praktiken. Problemet kommer när de bannar folk som har "fel" program installerat oavsett om det används för fusk eller inte och det blir speciellt tokigt när de inte informerar kund först vid start och säger nej utan de bara bannar helt plötslig för att en användare hade verktyg som har potential till att fuska. Lite som att se någon komma in med en kniv till en resturang och välkomna han snällt och artigt för att senare runt hörnet avrätta han med automatkarbin när det visade sig att han var kok och hade gärna haft valet mellan att tag av sig kniven innan han gick in eller skippat gå in där med hans egna beslut.

Sedan är ju hela den lösningen att titta omkring på datorn helt galen egentligen ur ett integritets perspektiv. För man har sannerligen inte gett tydligt godtycke till att det görs och det är ingen rätt att spionera omkring på folks datorer vilket har visat sig göra vad många anti-cheat har gjort.

Även när spel datan i ram ändrats plötsligt så gäller det att vara försiktig då det behöver inte vara fusk utan högst troligen körs inte ecc ram och då (även där kan det hända men otroligt mycket mindre sannolikt.) kan man få minnesfel. Det är ännu sannolikare om man kör OC. Hade själv problem med det och en vanlig memtest gav grönt resultat, var tvungen att köra advanced memtest som tog typ 24h för den att upptäcka. Det resulterade i vad en dålig cheat detection hade rapporterat som fusk då den sparade spel filer inkorrekt och bit fel vid körning. Det roligaste var när det hände på shader kompilering på CS go och det såg ut som en LSD trip gone bad.

Aldrig blivit bannad för fusk i ett helt spel, har däremot blivit det på några privata servrar för aimbot när jag inte gör det utan bara har en bra match. De har kass teknik men det är de iaf medvetna om så de har en tydlig överklagningsprocedure

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Det viktigaste är att få till en bra och snabb överklagningsprocedur då vilket filter man än skapar på leverantörssidan så kommer det finnas falska positiv där oskyldiga kommer i kläm.

Med bra support som löser saker så kan man rädda även rätt svårt misshandlade kunder till en positiv upplevelse i slutändan trots allt strul på vägen - ingen support alls så bäddar man för en allt större missnöje och en dag kommer det som en flodvåg när man minst anar det och kan kullkasta hela företag...

Och det är skitsnack att man måste hålla sina filtreringsalgoritmer hemliga för att inte hackas

- de som håller på med kryptering vet att security by obscurity är värdelöst och det kommer alltid finnas de som 'knäckt' koden och listat ut beroenden och det sprids ut bland dem som håller på med detta lika fort som det upptäcks - det enda man gör är knarkar falsk säkerhet och misshandlar legitima användare...

Permalänk
Medlem

Handlar inte bara on att hålla dem hemliga. Kommer ni ihåg Reshade och BF3 med filtret som tog bort den blåa nyansen? Reshade var vitlistad i ett par veckor innan det upptäcktes att fusk injicerades via reshade, vitlistade. Varpå folk varnades och sedan bannades reshade och alla kvarvarande användare av det.

Samma sak görs med rivatuner, allt som injiceras i spelmotorn eller DLL filer kan aldrig tillåtas. För att fusk injiceras via dem. Det är användarens ansvar att hålla reda på vad hen installerar och använder. Det är ingen gråzon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Är du redo att betala för det?

Den typen av spel som diskuteras här spelar jag ändå inte, så frågan är lite irrelevant.

Permalänk
Medlem

Det är användarens ansvar att hålla reda på vad hen installerar och använder. Det är ingen gråzon.

I så fall kan en användare inte installera eller använda några program alls, inklusive operativsystem. Detta då det är omöjligt för en normal användare att veta vad alla installerade program faktiskt gör bakom kulisserna.

Om en användare skall ha någon chans att undvika "otillåtna" program så måste det finnas en lista över vilka program som inte är tillåtna. En sådan lista finns inte.

Permalänk
Medlem

@xxargs:
Och om utvecklarna berättar exakt vad som triggar och vad som inte triggar anti-fusk system så utvecklas fusk så de inte kan upptäckas. Klart som fan det är användarens personliga ansvar.

Använd inte tredjepartsprogram i Multiplayer spel. Bortsett från externa comms som Teamspeak, Discord och Mumble.

Security by obscurity är rätt välkänt som en riktigt dålig strategi för säkerhet inom mjukvara. Blir ju också rent av löjligt när man samtidigt förväntar sig att normala användare som aldrig haft uppsåt att fuska ändå ska behöva ha perfekt kunskap av exakt vad man får köra eller inte köra, utan att ha något sätt att komma åt information om detta, eller att få någon chans att rätta till det ifall man kört något som man trodde var ok men inte är det.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Inaktiv

Det är sådana här historier som får mig att aldrig börja spela. Varför ska jag behöva stå med sådan här skit, både folk som fuskar och idiotisk kundhantering. Finns roligare saker i livet. Som jag håller på med och där jag slipper sådant här strul och tjafs.

Om man nu ändå skall försöka komma med något konstruktivt förslag så håll på med vad jag kallar för tjuvfiske. Man kan skydda sig mot inbrott och stöld men man kan också se risken som möjlighet till underhållning, att inte bara slippa inbrottet utan att faktiskt få fast tjuven. Skippa sirenen, skaffa högupplöst kamera istället. Och så vidare i den stilen.

Om en en speltillverkare upptäcker att någon använder en aimbot, koppla in en till aimbot som gör att användaren skjuter lite lagom dåligt och gör det utan att informera användaren. Hindra inte spelaren att spela spelet, låt spelet spela med spelaren istället.

Permalänk
Medlem

@Qrush:
Folk blir aktivt bannade för att rivatuner hookar in i Battlefield och CS, du har tur. Använd på egen risk men var medveten om riskerna. Ryker du kan du bara skylla på dig själv.

Nej det tror jag inte ett dugg på, det finns inte på kartan att jag skulle ha sån sagolik tur i över 9 år. Om det vore som du skriver hade det varit mer skriverier på diverse teknikforum men det har det inte varit.

Skrivet av anon214822:

Det är sådana här historier som får mig att aldrig börja spela. Varför ska jag behöva stå med sådan här skit, både folk som fuskar och idiotisk kundhantering. Finns roligare saker i livet. Som jag håller på med och där jag slipper sådant här strul och tjafs.

Du spelar inte för du har inget intresse av det inte svårare än så. Att du skulle avstå att spela pga fuskare är ett riktigt korkat argument för du kan inte skilja på en riktigt duktig spelare och en fuskare.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Qrush:

Du spelar inte för du har inget intresse av det inte svårare än så. Att du skulle avstå att spela pga fuskare är ett riktigt korkat argument för du kan inte skilja på en riktigt duktig spelare och en fuskare.

Det är inte så svartvitt att man antingen är intresserad eller inte. Jag är lockad men inte så intresserad att jag är beredd att stå ut med för mycket strul, med spelet eller med spel-burken.

Jag ligger alltså på marginalen. Det är sådana mig som speltillverkarna skulle kunna tjäna pengar på om dom inte stötte bort mig. Det skall synas att sunkigt bemötande av kunderna har en kostnad för dom.

För att utveckla mina tankar mer, en fuskare skall aldrig veta när han/hon är upptäckt. Spelet skall bara bli svårare utan någon egentlig orsak. Går det dåligt så vet inte fuskaren om det beror på honom/henne eller på om han/hon blivit upptäckt. Fuskaren kan bara misstänka. En form av psykologisk krigföring. Ungefär som när en burk har blivit instabil.

Det kan föras ett vettigt resonemang att det strider mot god konsumenträtt att bli permanent bannad utan saklig motivering. Det är svårare att klaga på att spelet inte är snällt mot en.

Edit:
Det blir lite som med grundstötningen av U-137. Svenska attackdykare lär ha upptäckt att ryssarna planterat ledfyrar på botten i en viktig svensk farled. Helt klart fusk. Nu var man lite elak här, man tog inte bort dom, man bara flyttade på dom. Så nu vet ryssarna aldrig om deras ledfyrar ligger där dom tror. Ibland är det skit att vara fuskare ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Nej!

Det borde vara så att man vid spelets uppstart får ett meddelande om att "fusk" har upptäckts, så att man som användare får en chans att stänga av de, faktiskt helt oskyldiga, saker som kan trigga dessa överkänsliga algoritmer.

Detta har faktiskt Faceit's AntiCheat.

Försökte spela faceit förut men jag hade AHK igång i bakrunden sedan jag lirade Path of Exile och det tyckte inte faceit's AntiCheat om och bad mig stänga av det

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Provade söka efter BAN på PUBG reddit och det ser ut att vara väldigt många som råkat ut för samma sak. Åter igen kan man omöjligt veta vem som talar sanning eller inte men för mig är det såklart intressant.

https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/e89amx/you_...
https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/e9osof/bann...
https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/e8dx2z/so_w...

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214822:

För att utveckla mina tankar mer, en fuskare skall aldrig veta när han/hon är upptäckt. Spelet skall bara bli svårare utan någon egentlig orsak. Går det dåligt så vet inte fuskaren om det beror på honom/henne eller på om han/hon blivit upptäckt. Fuskaren kan bara misstänka. En form av psykologisk krigföring. Ungefär som när en burk har blivit instabil.

Intressant tanke, problemet är de som blir falskt anklagade. Men visst idag är det ändå kört för dem så då låter din idé klart roligare för de som inte blir flaggade

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Intressant tanke, problemet är de som blir falskt anklagade. Men visst idag är det ändå kört för dem så då låter din idé klart roligare för de som inte blir flaggade

Kontra det sneskjutande anti-fusk-systemet med en grogg eller två så det jämnar ut sig.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

@Neon:
Gissningsvis använder dessa spelare någon form av mjukvara som hakar in i spelet. Synd att ingen av dem försöker hitta vad de har gemensamt utan alla skakar näven i luften. Självklart sker misstag, som när folk som blev kastade av granater/buggar med fordon blev bannade för speedhacking, den var kul :).