Permalänk
Medlem

Flytta SSD?

Min pappa har två Hårddiskar i sin dator, den datorn har Windows 7 som operativ system och nu ska han bygga en ny och det blir Windows 10 på den. Så kommer det bli några problem om man bara flyttar Hårddiskarna från den gamla datorn med Windows 7 till den nya med Windows 10?

Permalänk
Medlem

Nej, men Windows 7 behöver ny licens om det skall köras. Alla filer kommer dock synas från win 10. Och de flesta programmen blir körbara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

@buspojk: Det är inte säkert att det fungerar. Det kan mycket väl bli problem med drivrutiner och annat som gör att den nya datorn blir instabil.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreaz1:

@buspojk: Det är inte säkert att det fungerar. Det kan mycket väl bli problem med drivrutiner och annat som gör att den nya datorn blir instabil.

Varför skulle det bli problem? Windows 10 kommer ju laddas fortfarande och använda samma drivrutiner som innan. Bara för man stoppar in en extra hårddisk som har windows 7 installerat så kommer ju knappast windows 10 börja ladda windows 7 drivisar

Permalänk
Medlem
Skrivet av buspojk:

Min pappa har två Hårddiskar i sin dator, den datorn har Windows 7 som operativ system och nu ska han bygga en ny och det blir Windows 10 på den. Så kommer det bli några problem om man bara flyttar Hårddiskarna från den gamla datorn med Windows 7 till den nya med Windows 10?

Så som jag förstått det, du har en disk med Windows 7 på. Den kommer du behöva formatera om och installera Windows 10 om du ska byta dator. Däremot extra disken det ska bara funka att flytta över den utan några som helst problem.

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Rekordmedlem

Det är inga problem att flytta diskarna men du kanske menar nått annat typ att flytta programinstallationer eller licenser till en annan dator utan att installera om ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Klubba:

Varför skulle det bli problem? Windows 10 kommer ju laddas fortfarande och använda samma drivrutiner som innan. Bara för man stoppar in en extra hårddisk som har windows 7 installerat så kommer ju knappast windows 10 börja ladda windows 7 drivisar

Jag missförstod frågan. Installerar de ren Windows 10 på nya maskinen är det inga problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Okej, tack för alla svar känner att jag har fått svar på min fråga.

Permalänk
Medlem

VM i brist på läsförståelse i denna tråden Så lätt hänt.

Bra du har fått svar.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.