Permalänk

Kameror och skärm över nätverk

Hej, jag håller på att renovera uteboden som kommer att bli studio. När jag sedan sitter där ute kommer jag eventuellt vilja ha koll på vad som händer i huset/utanför huset. Finns det något bra men billigt system där jag kan ha 2-4 kameror kopplade till en display som visar vad som sker? Inspelning vid rörelse hade varit ett plus, men inget huvudsakligt behov.

Jag tänker typ en 20"+ skärm/tv och några kameror, och antagligen krävs väl en enhet/dator som behandlar dessa signaler och splittrar dom över en skärm? Finns det någon billig sådan?

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte säker på att du söker men jag har satt upp några övervakningskameror från ubiquiti tillsammans med deras controller cloud key gen 2 då kan jag komma åt kamerorna via telefon eller valfri annan internetanslutning

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Det handlar väl egentligen om vad du har för krav på kamera. Har du en dator med skärm tillgänglig så klarar Milestone av att göra det, programvaran är gratis i den storleken. Inklusive inspelningen om du önskar. Sen kan du hänga på i princip vilken IP-kamera som helst, där sätter budget stopp egentligen. Axis är bra men dyrt som attans. Jag skulle kolla på HikVision istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Protectera AB

Unify protect har vad du behöver

Visa signatur

protectera.se

Permalänk

Jag har egentligen inga krav alls, men vid närmare eftertanke skulle jag nog föredra en Stand-alone lösning som inte involverar en dator, eftersom mina skärmar är upptagna med annat.

Så jag tänker 1-4 kameror, kopplat till en box som spelar in vid rörelse och som man kan koppla in skärmen till och se kamerorna i realtime.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinJacobsson:

Jag har egentligen inga krav alls, men vid närmare eftertanke skulle jag nog föredra en Stand-alone lösning som inte involverar en dator, eftersom mina skärmar är upptagna med annat.

Så jag tänker 1-4 kameror, kopplat till en box som spelar in vid rörelse och som man kan koppla in skärmen till och se kamerorna i realtime.

Då ska du kika på nån NVR, t.ex. Ubiquiti. Jag har dock inga erfarenheter av NVR. Däremot så är Milestone fortfarande aktuellt för din del, då du behöver en enhet som kan ta emot kamerafeeden och visa det. Milestone har klienter som installeras på andra enheter där du vill se kamerorna, själva servern behöver ingen skärm. Kan även vara virtuell. Går att koppla till mobilapp om man så vill.

Permalänk
Protectera AB

Jag använder Ubiquiti tillsammans med Homeassistant för att lösa ditt behov, men som sagt unifi protect skulle jag kolla på.

Visa signatur

protectera.se

Permalänk
Medlem

De flesta DVR-lösningar går att visa på en webbsida. Så du kan skaffa en extra skärm till datorn och visa sidan på, ta en gammal dator eller en raspberry pi.

Vill du slippa dra kablar kan du kika på Arlo, eftersom det är helt trådlöst. Nackdelen är att du behöver ladda/byta batteriet då och då. Annars som andra sagt kika på ubiquitys produkter och dra kabel till dina kameror. De nätverksbaserade kamerorna kan kopplas var du vill i ditt nätverk, de behöver inte dras till din DVR.