JUST NU: Life-lesson från LTT

Permalänk
Avstängd

JUST NU: Life-lesson från LTT

Detta streamas just nu så det kanske försvinner om någon timme men det är från Linus Tech Tips där Linus pratar ut om att kanske dra sig tillbaka från LTT:

Han ifrågasätter sitt liv sedan en händelse om ett 12-årigt barn som önskat från MakeAWish-foundation att få en personlig video från Linus men han kunde inte vara "upbeat" (enligt riktlinjer från MakeAWish där det oxå framgår att INTE prata om döden) och han kunde inte säga något alls när han skulle spela in en video.

Han börjar då oxå ifrågasätta om han har arbetat för mkt och bortprioriterat sin familj, sina barn, och så vidare. Jag berättar detta för det är inte säkert att videon läggs upp efter streaming. Inget "banbrytande" att någon inser att familjen är viktigare än sitt jobb trots hur flashigt ens jobb må vara. Men alltid "slående" för personen som inser det.

EDIT: Äh, klassisk clickbait-titel "I've been thinking of retiring." även om han låter smått gråtfärdig i rösten. Det streamades för 23 minuter sen.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

satt och lipade genom hela streamen

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Medlem

Vore otroligt tråkigt om han väljer att sluta, men självklart skall han satsa på familjen istället för LTT om han anser att han satt dom för mkt åt sidan. Vi får hoppas på det bästa och att han kanske bara kliver lite åt sidan och låter kollegorna ta lite större del än vad dom har nu.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk
Medlem

Linus åkte ju inte till ces, utan lät medarbetare åka, så kan nog tänka mig att han backar ner lote, han har ju sagt hur stressigt det är med alla videos han ska spela in, godkänna manus och sköta företaget i wn tidigare video.

Oavsett försvinner inte LMG, DVS. Företaget bakom videosarna, men linus kanske drar ner på videorna han medverkar i och låter andra göra de andra videosarna.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Tyckte det lät ärligt och kände igen mig i mycket som sades. @emilakered kanske kände likadant han med?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Gillar LTT. Skön blandning mellan teknik och underhållning. Hoppas Linus kan få balans i tillvaron.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Fast de flesta videos med andra Youtubers speciellt där de besöker LMG för en visning så har Linus sagt gång på gång att hans mål är att minska och låta de anställda ta över.

Men första gången det provades så sjönk tittarsiffrorna. Däremot när Linus är med ökar det.

Ur mitt perspektiv så bör han minska rejält och fokusera på sin roll som VD istället och resten på familjen.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Han har ju ändå ett fantastiskt läge med många som funkar bra framför kameran, som kan ta över mycket av framför-kameran-jobbet. Hur mycket av det bakom kameran han kan lyfta bort är svårt för oss utomstående att säga nåt om. Men det borde funka.

Anthony, Alex, Jake kan ta det mesta av det mer tekniska, som tester, byggen och liknande.

Riley och James kan sköta nyheter.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Inaktiv

En granne jobbade några år på långvården. När man blir gammal och sitter och summerar sitt liv är det ingen, INGEN, som tycker att man lagt för lite tid på jobbet.

Däremot är det vanligt att man ångrar att man försummat familj, barn och relationer, särskilt bland män.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Fast de flesta videos med andra Youtubers speciellt där de besöker LMG för en visning så har Linus sagt gång på gång att hans mål är att minska och låta de anställda ta över.

Men första gången det provades så sjönk tittarsiffrorna. Däremot när Linus är med ökar det.

Ur mitt perspektiv så bör han minska rejält och fokusera på sin roll som VD istället och resten på familjen.

Verkligen. Han verkar ha duktiga medarbetare och bör kunna fördela mandat relativt bra och fokusera på större beslut.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av medbor:

Tyckte det lät ärligt och kände igen mig i mycket som sades. @emilakered kanske kände likadant han med?

Mja, inte riktigt på den nivån. Visst sitter man ibland och funderar över #livet, men för min del är jag långt ifrån klar med vad jag vill göra. Med det sagt, klart familjen tar (och ska ta!) mer fokus över tid. Framför allt åren med barnen kommer aldrig tillbaka, klyschigt men också extremt sant.

Jag önskar Linus all lycka. Det är sunt att ifrågasätta tillvaron ibland.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Linus: We watercooled a SSD

Linus 10 mil video: We watercool your eyes!

Jag tror att Linus har problemet som väldigt många företagsägare har, dvs det är svårt att släppa kontrollen och låta skeppet segla för sig självt. De har 30 anställda, men Linus gör fortfarande nästan alla filmer och jag tror även att alla beslut går igenom honom. Personligen finns det ett par på LTT som jag gärna skulle se tog över ett stort antal av filmerna, där ibland Anthony. Linus är en väldigt speciell karaktär dock, han är lagom quirky men kan också vara seriös, han är eftertänksam samtidigt som han är lätthjärtad. Riley däremot är för quirky och allt känns lite "forced" med honom. James är lite för sammanhållen, seriös och sarkastisk. Anthony är nog den jag tycker bäst om, han är mer återhållsam än Linus men han behåller samma genuina känsla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Linus: We watercooled a SSD

Linus 10 mil video: We watercool your eyes!

Jag tror att Linus har problemet som väldigt många företagsägare har, dvs det är svårt att släppa kontrollen och låta skeppet segla för sig självt. De har 30 anställda, men Linus gör fortfarande nästan alla filmer och jag tror även att alla beslut går igenom honom. Personligen finns det ett par på LTT som jag gärna skulle se tog över ett stort antal av filmerna, där ibland Anthony. Linus är en väldigt speciell karaktär dock, han är lagom quirky men kan också vara seriös, han är eftertänksam samtidigt som han är lätthjärtad. Riley däremot är för quirky och allt känns lite "forced" med honom. James är lite för sammanhållen, seriös och sarkastisk. Anthony är nog den jag tycker bäst om, han är mer återhållsam än Linus men han behåller samma genuina känsla.

Håller med om Anthony. Gillar även snubben som alltid håller på med alla maskiner. Han verkar inte finnas under "Our Team" på deras sida? Vad heter han?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Håller med om Anthony. Gillar även snubben som alltid håller på med alla maskiner. Han verkar inte finnas under "Our Team" på deras sida? Vad heter han?

Alex Clark.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Ahh du tänker på Alex? Han som pysslar med Cad ritningar och CNC maskiner etc? Var nyligen med i en video om hur de vattenkylde sin Red Camera. Han är också underbar, och till stor del för att han känns genuin och som sig självt.

Permalänk
Musikälskare

Stressen tar en till slut, man är ingen stålman

Tycker synd om honom och hoppas han drar sig tillbaka och finner ro i livet

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Stressad över att vara youtuber och kunna styra över sin tid...

Han måste ju ha svårt att delegera rätt, om han ska vara frontfigur och med mycket i videos och har 40(!?) anställda får han väl delegera bort i princip allt som inte syns på film.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Å andra sidan, vad gör det om tittarsiffrorna sjunker en aning? De kommer fortfarande ha fler tittare än de flesta kanaler kan drömma om. Och rent ekonomiskt så utgår jag ifrån att det inte är någon större fara.

För övrigt avskyr jag trenden med fåniga ansikten på alla thumbnails. Men men, det tragiska är väl att det fungerar.

Permalänk
Avstängd

Anthony bör vara framför kameran mer. Han är kunnig, nördig och mysig på samma gång. Vad jag sett i kommentarer på YT där Anthony haft hela videos för sig själv så är det i princip bara positivt omdöme och önskan efter fler sådana slags videos med honom. Borde gå. Men LTT sitter på de data att själva veta vad som är "bäst för business".

Skrivet av Trunk:

Å andra sidan, vad gör det om tittarsiffrorna sjunker en aning? De kommer fortfarande ha fler tittare än de flesta kanaler kan drömma om. Och rent ekonomiskt så utgår jag ifrån att det inte är någon större fara.

För övrigt avskyr jag trenden med fåniga ansikten på alla thumbnails. Men men, det tragiska är väl att det fungerar.

Det första människan lägger märke till i en bild är människoögon så det är ett lätt sätt att "dra till sig uppmärksamheten" på.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Så enkelt är det inte. LMG är knappast ett företag som har jättemarginaler. Har för mig att annonsintäkterna från Youtube är uppåt hälften av totala intäkterna, så en permanent minskning med säg 20 procent där skulle väl motsvara att 2-3 tjänster ryker. Om vi antar att alla gör nåt vettigt, så minskar produktionsmöjligheterna, vilket kan påverka antalet tittare, och därmed annonsintäkterna och sponsorintäkterna också. Då kanske fler behöver sägas upp, och så fortsätter det. Youtubes algoritmer och hemliga regler gör att många YT-kanaler mycket snabbt kan få problem. Youtube kan, om de vill, med några knapptryck helt sänka en kanal.

Förutom att vara en arbetsnarkoman, så är nog Linus också rätt så pressad att hålla bollen i rullning eftersom många fler än han själv är beroende av att LMG går bra. Det har ju framgått att de gör detaljerade statistiska analyser över hur bra olika personer, ämnen, osv går när det gäller antal tittare. Om de då ser tydligt att videor utan Linus går märkbart sämre, då lär det vara svårt för Linus att fatta beslutet att trappa ner sin medverkan...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Anthony bör vara framför kameran mer. Han är kunnig, nördig och mysig på samma gång. Vad jag sett i kommentarer på YT där Anthony haft hela videos för sig själv så är det i princip bara positivt omdöme och önskan efter fler sådana slags videos med honom. Borde gå.

Ja, jag är också ett stort fan av Anthony, men jag tror samtidigt att han är lite för sävlig för att funka solo för en bredare publik. Linus är ju en pajas, och snackar mycket och högt. Det behövs nån som kan matcha det för att ersätta, tror jag. Anthony ihop med Alex blir t ex två som har samma ganska återhållna, tysta stil, så de funkar inte toppenbra ihop på det viset. Riley, däremot, är mer av den sortens pajas som nog behövs. Jake kan också funka i den rollen.

Visa signatur

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

Väldigt djupa och kloka ord av Linus. Hoppas han kan lyckas få verksamheten att fortsätta blomstra, även om han backar tillbaka något.

Skrivet av Chrisism8:

James är lite för sammanhållen, seriös och sarkastisk.

Jag gillar verkligen James, säger väl mest bara vad jag är för typ av person...

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|