Hjälp med gaming dator + skärm max 9000kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Chassit är inom de måtten, det är 43,5x38x20cm
Det gör det, hur mycket utrymme behöver du?
Om du verkligen vill spara pengar kan du ju använda bara hårddisken eller ta en 128GB SSD.

De är precis på måtten, inget chassi som är mindre som skulle funka? Om inte så är det okej. Kan jag behålla den ssd som finns nu och bara lägga till typ 1tb hårddisk? Jag kommer följa den builden som kostar 8014kr.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av ViolettR:

Behöver jag ingen power supply med dessa komponenter?

Självklart behöver du det, de här var dock den tioende listan jag satte ihop åt dig, så jag råkade glömma den.
Gör man en sak väldigt många gånger kommer man till slut att göra ett misstag, inte konstigare än så.

Skrivet av ViolettR:

De är precis på måtten, inget chassi som är mindre som skulle funka?

Blir dyrare då du behöver köpa Mini-ITX moderkort.

Du kan ju bara plasta in datorn och ta den som handbagage.

Skrivet av ViolettR:

Kan jag behålla den ssd som finns nu och bara lägga till typ 1tb hårddisk?

Absolut.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Självklart behöver du det, de här var dock den tioende listan jag satte ihop åt dig, så jag råkade glömma den.
Gör man en sak väldigt många gånger kommer man till slut att göra ett misstag, inte konstigare än så.
Blir dyrare då du behöver köpa Mini-ITX moderkort.
https://www.webhallen.com/api/cart-img/284732,268442,281723,293996,225255,282317,281659,236123,309648?name=9k%20Mini-ITX
Du kan ju bara plasta in datorn och ta den som handbagage.
Absolut.

Missförstå mig inte, jag menade inte kommentaren på något negativt sätt utan jag undrare seriöst om det behövdes i den listan, sorry om det lät fel :(. Då lägger jag till power supply och 1tb hårddisk, spelar det ingen roll vilken hårddisk jag väljer?

tänkte faktiskt inte på att man kan ta den som ett handbagage.... smart haha!

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av ViolettR:

Spelar det ingen roll vilken hårddisk jag väljer?

7200RPM är att föredra över 5400RPM.

Skrivet av ViolettR:

Tänkte faktiskt inte på att man kan ta den som ett handbagage.... smart haha!

Kolla måtten på handbagage bara...

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

Alternativ till det ovan men mer kompakt dator, köp ett begagnat RX570 för 700-1000 kr, begagnad 120/144Hz skärm kan du hitta för under 1500 kr.

https://www.webhallen.com/api/cart-img/302711,228522,293996,2...

Permalänk
Medlem

Ska beställa allt inom de närmsta dagarna men tack för all hjälp!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@ViolettR: Hej och välkommen till Sweclockers.
På Sweclockers tycker vi att alla medlemmar har samma rätt att synas och få hjälp och därför får man inte skapa mer än en tråd om samma ämne. Annars knuffar du undan andra medlemmars trådar. Detta står i forumreglerna som du accepterade när du skapade ditt konto.

Jag har nu sammanfogat dina trådar till en. Om du skapade en tråd för att du inte tycker att du fick den hjälp du behövde eller sökte efter så är tipset att lägga lite extra tid på dina egna inlägg.
Se t ex:

VIKTIGT: Hur man får köpråd
Vidare är en bra rubrik A och O. Utan tydlig rubrik vet inte andra medlemmar vad tråden handlar om och vad du behöver för hjälp. Chansen att de tittar in är betydligt lägre med en ickebeskrivande rubrik än om du lägger lite tid på denna. Den nya tråden du skapade hade en rubrik som inte var särskilt beskrivande. Vi använder därför rubriken från din första tråd och jag hoppas detta ska hjälpa dig få den hjälp du eftersöker.

Om du har frågor eller funderingar så ska du absolut inte tveka utan kontakta oss moderatorer via kontaktformuläret. Kontaktformuläret finner du längst ned på varje sida på hemsidan.

/DavidtheDoom, - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin