Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Jag tycker att man ska kunna lita på det folk säger när man frågar om en sådan sak.
Får hoppas att jag klarar mig från Covid-19.

Det hoppas jag innerligt. Men vad var vitsen att fråga här alls då?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Varför tror du man inte vill göra detta?

Om man kan undvika flockimmunitet så bör man ju göra det, eftersom det bara betyder att en väldigt stor del av befolkningen kommer att bli smittade och sjuka. Så kan man begränsa spridningen, så ska man nog försöka göra det. Och nu pratar jag bara om flockimmunitet från människor som blir smittade och sjuka av viruset. Får vi flockimmunitet via vaccin så är det såklart jättebra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Så är det, men man kan ju välja hur man uttrycker sig:
A) "Undvik onödiga resor i påsk"
B) "Res _INTE_ på semester eller till ditt fritidshus i påsk"

Som jag sagt tiotals gånger hittills, jag har hört från mängder med folk som anser att påskfirande i sommarstugan är en "fullt nödvändig" resa under påsken. För dom menar ju, hur ska vi komma till sommarhuset utan att resa? DUH!

Om folk inte lyssnar på "Undvik onödiga resor", varför skulle de lyssna på "Res INTE" ?

På samma sätt som de som går ut bland folk fast än de har symptom, varför skulle dessa personer stanna inomhus om landet var försatt i karantän t ex.

Visa signatur

🗄️ : NZXT H510 TG White . . . . . . . . . . . 🔌: Corsair RM750X White Series
🏬: MSI z370i Gaming Pro Carbon AC . 🎞️: Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15
🔲: Intel Core i7 8700K @4.1Ghz . . . . . ❄️: Corsair Hydro H115i
💾: M.2 Samsung 960 EVO 500 GB .. . . 💾: Samsung 860 EVO 1 TB
🏴: MSI GF GTX 1080 Ti GamingX . . . . 🖥️: AOC AG241QG 1440p 165Hz GS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Det hoppas jag innerligt. Men vad var vitsen att fråga här alls då?

Jag ville se hur andra hade gjort i min situtaion.

Får hoppas att dödstalen planar ut så sjukvården kan behandla ALLA patienter oavsett ålder etc.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Igår meddelande FHM att man inom några veckor möjligtvis kan göra 100 000 tester i veckan:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/folkhalsomyndigheten-vi-ko...

Detta jämfört med 10k-15k idag. Bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Jag ville se hur andra hade gjort i min situtaion.

Får hoppas att dödstalen planar ut så sjukvården kan behandla ALLA patienter oavsett ålder etc.

Legit. Inte meningen att verka nedlåtande, det ber jag om ursäkt för.
Det är krångligt för alla det här

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Avstängd
Skrivet av e-mad:

Om folk inte lyssnar på "Undvik onödiga resor", varför skulle de lyssna på "Res INTE" ?

På samma sätt som de som går ut bland folk fast än de har symptom, varför skulle dessa personer stanna inomhus om landet var försatt i karantän t ex.

I andra länder så har man infört väldigt väldigt dryga böter eller hårdare straff än det ändå. Skulle nog motivera en stor del av befolkningen om man fick böta upp mot 100k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Nu har FHM ändrat sitt ställningstagande till att diverse masker faktiskt begränsar smittan, föga förvånande, tvärtom logiskt utan någon djupare analys. Hur kan de göra en såpass felaktig bedömning ursprungligen?

Här är en intressant video där det tydligt visas hur smittsamt det är vid en enkel nysning;

https://vimeo.com/402577241

Det känns tryggt att direktiven blir tydligare för varje dag som går

Mvh

Jag har också vart fundersam över detta. Personligen känns det självklart att en mask skyddar, även om det kanske inte ger fullt skydd. Sen har det vart mycket snack om att det är främst för smittbärare det hjälper, vilket också är ett märkligt argument mot masker eftersom det är lite svårt att veta om man är smittad, hade alla haft en mask, ja då hade ju även alla smittbärare haft mask.

Nu åker foliehatten på, men snacket runt detta känns helt klart som att det endast vart till för att maskerna ska kunna användas där det är störst behov, så att inte folk ska hamnstra masker medan vården sitter utan.

Permalänk
Medlem

Intressant artikel även om den lustigt nog kommer från aftonbladet...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xPkOAp/coronavirusets-be...

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Allt du skriver är så orimligt, konspiratoriskt och verklighetsfrämmande. Du har i princip alla emot dig, ändå fortsätter du med ditt nonsen. Ovan är bara ett utdrag med citat från en enda sida i denna tråden med alla dina konstigheter som jag såg under ~30 sekunder.

Ska man vara lite kinking så är mängden personer som är emot en i sig inget bevis för att man har fel. Där spelar nog de argument som framförs större roll.

Skrivet av BasseBaba:

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/kvinnorna-radd...
Där har vi rätt bra info om att det inte verkar stå så bra till i vården.

Även om det ligger nära till hands att tro att alla dessa smittats i sitt arbete så kan man faktiskt inte dra den typen av slutsats. Med tanke på att smittan finns ute i samhället så är det rätt troligt att även vårdpersonal kommer att smittas i sitt privata liv. Rimligen bör åtminstone en del av dessa smittats i vardagen.

Skrivet av Pirum:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y3dOzR/darfor-har-tyskla...

Den här låg redan klistrad ett par inlägg upp, intressant artikel från ett land som verkar väl förberett, MEN, det jag funderar på är detta:

"Precis som här hemma var det i början skidåkare som smittats i Österrike och Italien. Och även om smittan, precis som här, har börjat spridas till de äldre, är medelåldern på de döda fortfarande låg, bara 49 år, jämfört med 62,5 i Frankrike, 62 i Italien – och 81 år i Sverige"

Vilka slutsatser kan man dra av ovanstående? Stor skillnad i åldrar, onekligen. Jag vet inte riktigt vad jag ska tänka, har inte fått mitt hobbyepidemiologcertifikat än.

Det beror troligen mest på demografin av de som smittades i början av den okontrollerade spridningen i samhället. Om det är flest yngre som är smittade så kommer även medelåldern bland de som dör att vara lägre.

Skrivet av makatech:

Vad tror ni om kommande våren? Svenskar brukar ju bli nästan galna när solen och värmen kommer, riskerar detta öka smittspridningen? Jag har nämligen mycket svårt att tro att vi svenskar klarar isolera oss nu när våren kommer.

Det kommer troligen att minska spridningen. Det är en av anledningarna till att vanlig influensa/förkylning går tillbaka markant när det börjar bli varmare.

Skrivet av Aeig:

Nu har FHM ändrat sitt ställningstagande till att diverse masker faktiskt begränsar smittan, föga förvånande, tvärtom logiskt utan någon djupare analys. Hur kan de göra en såpass felaktig bedömning ursprungligen?

Här är en intressant video där det tydligt visas hur smittsamt det är vid en enkel nysning;

https://vimeo.com/402577241

Det känns tryggt att direktiven blir tydligare för varje dag som går

Mvh

Angående nysning och smittsamhet så är det därför man säger att man ska nysa i armvecket. Gör man det så slipper man den typen av spridning.

När det gäller masker har man väl egentligen aldrig sagt att det inte hjälper, det man sagt är att det inte skyddar den som bär en masken från att bli smittad. Ska man ha någon effekt av mask så är de de som är smittade som ska ha en, och då räcker det med en enklare variant. Samtidigt så riskerar man att folk känner sig trygga och börjar tumma på övriga förhållningsregler vilket gör att eventuella positiva effekter av masker äts upp av att man börjar slarva med annat. Saker är som alltid lite mer komplicerade än antingen enbart positiva eller negativa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Det är väl ingen som hindrar oss från att vara ute. Isolering betyder inte att sitta inne i sin kammare hela tiden.
Folksamlingar däremot, det bör undvikas.

Ska bli mycket "intressant" att se här i Stockholm hur folk lyckas undvika folksamlingar under vårhysterin. Tänker i synnerhet på de stora gågatorna och torgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av e-mad:

Om folk inte lyssnar på "Undvik onödiga resor", varför skulle de lyssna på "Res INTE" ?

På samma sätt som de som går ut bland folk fast än de har symptom, varför skulle dessa personer stanna inomhus om landet var försatt i karantän t ex.

Givetvis täcker det aldrig in alla. Du har en bra poäng.

Jag killgissar på att det både finns folk som behöver folk förklarat för sig i klartext (stöter på sådana i mitt jobb varje dag, dom klarar alltså inte ens sina arbetsuppgifter utan att någon förklarar i detalj vad dom ska göra).

Sen tror jag även det är en social grej.
Med dagens direktiv så vet ju ingen om dom som reser verkligen måste eller inte, går man i klartext ut med inga resor kan man ju hopps att några till som blir rädda för skamvrån stannar hemma.

Jag har folk som notoriskt slänger ut 200 bilder på instagram varje gång dom är i sommarhuset. Har inte sett en bild ännu. Även fast jag vet om att dom varit där. Man vill inte direkt skylta med att man inte gör som man borde.

Permalänk
Medlem

Amen, vafan, människan sitter och sprider den dyngan och menar det på fullt allvar. Kan ju omöjligt vara så att hon skojar, för det går fan inte att hålla ett pokerfejs rakt igenom när man spyr ut sig såna dumheter i rask takt. Det läskiga är ju att det säkert finns en del personer som går på det

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Sant. Däremot har vi "Undantagstillstånd" som man kan ta till. Då gäller inte det. Där är vi inte ännu på ett tag tror jag.

Du sprider osanningar. Undantagstillstånd existerar inte i svensk lagstiftning. Däremot ger smittskyddslagens 5kap möjlighet till isolering under vissa förutsättningar.

I sådana här förhållanden är det av yttersta vikt att vi håller oss till fakta och inte gissningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Givetvis täcker det aldrig in alla. Du har en bra poäng.

Jag killgissar på att det både finns folk som behöver folk förklarat för sig i klartext (stöter på sådana i mitt jobb varje dag, dom klarar alltså inte ens sina arbetsuppgifter utan att någon förklarar i detalj vad dom ska göra).

Sen tror jag även det är en social grej.
Med dagens direktiv så vet ju ingen om dom som reser verkligen måste eller inte, går man i klartext ut med inga resor kan man ju hopps att några till som blir rädda för skamvrån stannar hemma.

Jag har folk som notoriskt slänger ut 200 bilder på instagram varje gång dom är i sommarhuset. Har inte sett en bild ännu. Även fast jag vet om att dom varit där. Man vill inte direkt skylta med att man inte gör som man borde.

Vad jag förstår så räknar inte myndigheterna med att alla ska följa råden, utan det viktigaste är att många gör det. Håll kurvan platt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Även om det ligger nära till hands att tro att alla dessa smittats i sitt arbete så kan man faktiskt inte dra den typen av slutsats. Med tanke på att smittan finns ute i samhället så är det rätt troligt att även vårdpersonal kommer att smittas i sitt privata liv. Rimligen bör åtminstone en del av dessa smittats i vardagen.

Artikeln blev låst och jag orkade inte skriva för detaljerat då folk hänger upp sig på detaljer här.

Min takeaway på artikeln var inte att dom blev smittade, det var mer det dom sa:

Saker som "jag tänker inte riskera mitt liv, ska sjukanmäla mig eller ta föräldraledigt", ingen jättebra grej om vårdpersonal slutar gå till jobbet.
En annan sa "vi klarar inte av några fler toppar nu", det rimmar jävligt illa med Det kommer bli värre för sjukvården, mycket värre. Den här veckan och nästa vecka och den tredje veckan.
Sen nån som sa att det var "väldigt väldigt väldigt tragiska syner". Återigen, vågar inte tänka på hur det kommer vara om toppen inte är förens om 3 veckor.

Vårdpersonal verkar uppgivna och slutkörda redan nu, och det verkar som vi har minst 1-2 månader kvar framför oss.

Skrivet av addek83:

Vad jag förstår så räknar inte myndigheterna med att alla ska följa råden, utan det viktigaste är att många gör det. Håll kurvan platt!

Jag förstår det. Min oro/poäng är att det verkar jävligt risky att försöka räkna på hur många som gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Du sprider osanningar. Undantagstillstånd existerar inte i svensk lagstiftning. Däremot ger smittskyddslagens 5kap möjlighet till isolering under vissa förutsättningar.

I sådana här förhållanden är det av yttersta vikt att vi håller oss till fakta och inte gissningar.

Helt riktigt. Jag pudlar. Förslag är ute på remiss

https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/departementsseri...

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
99:e percentilen

Ytterligare en symbolisk påminnelse om hur unik situationen är kommer från Flashback, där coronatråden just fick sitt 200 000:e inlägg. Detta kan jämföras med till exempel den 20 år gamla tråden om Palmemordet, som i skrivande stund närmar sig 130 000 inlägg, och gör sannolikt coronatråden till Flashbacks överlägset längsta tråd någonsin. Kanske till och med den längsta svenskspråkiga forumtråden överhuvudtaget? Den har dessutom nått denna längd på bara 80 dagar, vilket ger ett snitt på 2 500 inlägg per dag.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

@Hurtigbullen: Nej!
Jag hade frågat värden innan och hon hade kollat upp att alla var friska.
Jag blev väldigt sur och rädd efter.

Väldigt konstig fråga från din sida.Vad tror du själv?
Folk svarar på det dom vill svara på.

Det var inte menat som ett påhopp.

Flera här på forumet avrådde dig, bl.a. för att du omöjligt kan veta om någon av deltagarna är smittade. Jag avrådde dig och påpekade att risken fanns att du faktiskt kunde vara smittsam, tidigt i sjukdomen med så vaga symptom att du inte insåg att du var sjuk. Därmed tycker jag att du borde ha insett vilka risker som fanns.

När du sen ändå väljer att gå så kan jag ju inte annat än att anta att du medvetet bedömt att risken att du skulle smitta eller bli smittad var så låg att deltagande på kalaset var värt det. Därför min undran om du inte då själv tillhör gruppen som inte bryr sig, eller har du kanske i efterhand insett att det var en felaktig bedömning från din sida, eller hur har du motiverat deltagandet inför dig själv?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Kolla t ex tyskland, dom verkar ha lite bättre koll på läget. Till och med möjlighet att lägga in personer redan när det börjar gå nedåt, exakt en sak som jag som ingenjör förespråkar.

Det lät intressant, tyvärr är artikeln bakom betalvägg, Kan du sammanfatta vad som stod, vad är det som börjar gå nedåt? Jag trodde tyskarnas låga dödlighet främst berodde på att de testar mera och därmed fångar in fler milda fall?

Skrivet av makatech:

Vad tror ni om kommande våren? Svenskar brukar ju bli nästan galna när solen och värmen kommer, riskerar detta öka smittspridningen? Jag har nämligen mycket svårt att tro att vi svenskar klarar isolera oss nu när våren kommer.

Så länge man inte sitter i knät på varandra är det bara bra att vara ute, mycket lägre virustäthet. Virusen tål dessutom inte UV, så lite sol är nog utmärkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Det lät intressant, tyvärr är artikeln bakom betalvägg, Kan du sammanfatta vad som stod, vad är det som börjar gå nedåt? Jag trodde tyskarnas låga dödlighet främst berodde på att de testar mera och därmed fångar in fler milda fall?

Förlåt, uttryckte mig dåligt. Läkarna menade på att dom lägger in folk redan när dom börjar må dåligt, vilket gör att dom kan fånga upp när patienter börjar må sämre, och på så sätt börja behandla patienter tidigare och få bättre utgång än om man väntar tills det är riktigt illa innan man sätter in insatser.

Permalänk
Medlem

@deltascu: Här kommer ingressen till artikeln: Tyskland står nu inför sin stora coronakris, med ett stadigt ökande antal dödsfall. Men landet har hittills klarat sig med förvånansvärt få dödsfall, jämfört med sina grannländer, ”bara” 1 318 döda. Anledningarna är, enligt experterna, bland annat två: En massiv testning – och en väl förberedd och utbyggd sjukvård.

Vet inte hur Swec eller ab ställer sig till att man publicerar hela artiklar öppet men en ingress borde inte skada kan jag tycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Ytterligare en symbolisk påminnelse om hur unik situationen är kommer från Flashback, där coronatråden just fick sitt 200 000:e inlägg. Detta kan jämföras med till exempel den 20 år gamla tråden om Palmemordet, som i skrivande stund närmar sig 130 000 inlägg, och gör sannolikt coronatråden till Flashbacks överlägset längsta tråd någonsin. Kanske till och med den längsta svenskspråkiga forumtråden överhuvudtaget? Den har dessutom nått denna längd på bara 80 dagar, vilket ger ett snitt på 2 500 inlägg per dag.

Har varit moderator och admin på lite olika nät-forum tidigare genom åren, inte på Flashback dock. Det är jag glad för

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Det var inte menat som ett påhopp.

Flera här på forumet avrådde dig, bl.a. för att du omöjligt kan veta om någon av deltagarna är smittade. Jag avrådde dig och påpekade att risken fanns att du faktiskt kunde vara smittsam, tidigt i sjukdomen med så vaga symptom att du inte insåg att du var sjuk. Därmed tycker jag att du borde ha insett vilka risker som fanns.

När du sen ändå väljer att gå så kan jag ju inte annat än att anta att du medvetet bedömt att risken att du skulle smitta eller bli smittad var så låg att deltagande på kalaset var värt det. Därför min undran om du inte då själv tillhör gruppen som inte bryr sig, eller har du kanske i efterhand insett att det var en felaktig bedömning från din sida, eller hur har du motiverat deltagandet inför dig själv?

Har jag skrivit att jag kan vara smittsam?
Men snälla,har du rökt svamp?

Om du blir kallad till möte på jobbet och frågar chefen om alla är friska.
Chefen svarar att alla är friska och strax efter öppnar du dörren till mötet och får syn på 1 person som spyr hela tiden.
Är det ditt fel att du gick in då?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Lego Master

@jorgen69:
Har någon påstått att du INTE skulle kunna vara det (med tanke på att många upplever väldigt milda eller inga symptom under sjukdomsförloppet)? Har du tagit ett covid-19 test precis innan du åkte på resan?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Har jag skrivit att jag kan vara smittsam?
Men snälla,har du rökt svamp?

Om du blir kallad till möte på jobbet och frågar chefen om alla är friska.
Chefen svarar att alla är friska och strax efter öppnar du dörren till mötet och får syn på 1 person som spyr hela tiden.
Är det ditt fel att du gick in då?

Nej, men problemet är att det inte går att lita på folk, så enkelt är det. Folk är odågor. Därav så får man tyvärr räkna med att det finns en risk att bli smittad i alla sociala sammanhang.

Och som andra sagt, det finns underlag för att folk som själva inte har några symptom kan smitta.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av fryguy:

@deltascu: Här kommer ingressen till artikeln: Tyskland står nu inför sin stora coronakris, med ett stadigt ökande antal dödsfall. Men landet har hittills klarat sig med förvånansvärt få dödsfall, jämfört med sina grannländer, ”bara” 1 318 döda. Anledningarna är, enligt experterna, bland annat två: En massiv testning – och en väl förberedd och utbyggd sjukvård.

Vet inte hur Swec eller ab ställer sig till att man publicerar hela artiklar öppet men en ingress borde inte skada kan jag tycka.

Citera gärna tydligare när du citerar. Använd exempelvis [bq] eller [quote] – exempel:

Tyskland står nu inför sin stora coronakris, med ett stadigt ökande antal dödsfall. Men landet har hittills klarat sig med förvånansvärt få dödsfall, jämfört med sina grannländer, ”bara” 1 318 döda. Anledningarna är, enligt experterna, bland annat två: En massiv testning – och en väl förberedd och utbyggd sjukvård.

Skrivet av Aftonbladet:

Tyskland står nu inför sin stora coronakris, med ett stadigt ökande antal dödsfall. Men landet har hittills klarat sig med förvånansvärt få dödsfall, jämfört med sina grannländer, ”bara” 1 318 döda. Anledningarna är, enligt experterna, bland annat två: En massiv testning – och en väl förberedd och utbyggd sjukvård.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Lagförslaget är än närmre nu

https://omni.se/regeringen-gar-vidare-med-lagforslag-for-okad...

Citat:

...
Socialminister Lena Hallengren menar att lagändringen behövs för att de åtgärder som är kopplade till smittskyddslagen i dag inte är tillräckligt kraftfulla.

– Med det här bemyndigandet får vi de möjligheter som åtminstone närmar sig det en del andra länder har, säger hon.
...

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Har jag skrivit att jag kan vara smittsam?

Nej, det har du inte sagt, men uppenbarligen har du inte förstått vad jag försökt säga till dig.

Vid ett givet tillfälle så kan du vara smittsam, även om du inte själv är medveten om det. En del människor, speciellt i ett tidigt skede, får så vaga symptom att dom inte inser att dom är sjuka, men dom är ändå smittsamma. Du kan omöjligt veta om du tillhör den gruppen av människor.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Amen, vafan, människan sitter och sprider den dyngan och menar det på fullt allvar. Kan ju omöjligt vara så att hon skojar, för det går fan inte att hålla ett pokerfejs rakt igenom när man spyr ut sig såna dumheter i rask takt. Det läskiga är ju att det säkert finns en del personer som går på det

Vilken jäkla dynga, de försöker slå mynt av pandemin och borde få sitta inlåsta en stund.