Min resa med Tech & Mech/GoodByte_TM Norrköping (techomeck.se) än så länge...

Permalänk

Tack för alla era bra inlägg. Jag upptäckte också att Tech & mech har lagt in bl.a följande text hos Trustpilot:
"Viktig Information 2020!
Vänligen notera att vi sedan början av 2016 har slutat samla in omdömen via Trustpilot. Detta då dess äkthet inte kan längre verifieras per automatik om man inte betalar 4375kr/månad till Trustpilot. Idag kan alltså vem som helst yttra sig fritt här, därav skall inte det som läses här tas med 100% allvar."

Ser man de positiva omdömen så är de nöjdaste från Storbritannien och älskar att skriva på svenska.

Jag fick också svar av Techo & Mech kring varför Amazon inte kunde se ordern från företaget, de har nämligen ramavtal

""Vi har fått sy om våra utrikes logistik, inrikestransporter, inköp och upphandlingar 3-4 gånger senaste tre veckorna för att säkerställa dessa leveranser för all våra kunder, inte nog med det har vi alltid ramavtal att hålla oss till och kan inte alltid berätta för er och övriga kunder vad X eller Y-leverantör meddelar oss intranät om läget, lika så är våra upphandlingar och inköp ej synliga för er att hitta eller privatperson supporten."

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Det händer inte ett skit med sådant i Sverige. Snubben har säkert redan flera stycken anmälningar på sig.

Resultatet blir detta: https://www.reddit.com/r/sweden/comments/fx4p2r/blev_bl%C3%A5...

Numer anmäler man snarare för att kunna visa det för försäkringsbolaget. Gå inte i tron att något faktiskt skall tas på allvar eller bli uppklarat.

Måste tyvärr instämma med dig. Har själv varit med om liknande och det är tyvärr majoriteten av ärenden som läggs ner. Har en bekant som har varit polis i 40 år, som sade upp sig i höstas då han tyckte att systemet var rent ut sagt uselt och hade spårat ur. Massor med bevisföring och utredningstimmar men det hjälper inte i slutändan för att fälla gärningsmannen. Vardagsbrotten betyder INGENTING. I mitt fall hade gärningsmannen "värre" domar mot sig vilket inte vägde upp de 5000 kr som han lurade mig på. Bara att godkänna att man blivit lurad och inse att Sverige är ett mesland.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Viktorph:

Måste tyvärr instämma med dig. Har själv varit med om liknande och det är tyvärr majoriteten av ärenden som läggs ner. Har en bekant som har varit polis i 40 år, som sade upp sig i höstas då han tyckte att systemet var rent ut sagt uselt och hade spårat ur. Massor med bevisföring och utredningstimmar men det hjälper inte i slutändan för att fälla gärningsmannen. Vardagsbrotten betyder INGENTING. I mitt fall hade gärningsmannen "värre" domar mot sig vilket inte vägde upp de 5000 kr som han lurade mig på. Bara att godkänna att man blivit lurad och inse att Sverige är ett mesland.

Hotade en kille med polisanmälan och han rättade sig kvickt. Hade verkligen gjort polisanmälan och det begrep han så jag behövde aldrig gå vidare.

Har man gjort fel och får en polisanmälan på sig så är det inte ett dugg kul. Man får vara bra förhärdad för att inte vara stressad. Heller aldrig bra att synas i dom sammanhangen. Förr eller senare kommer det ikapp, på ena eller andra sättet. Eller så startas det verkligen en förundersökning i just detta fallet ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Måste tyvärr instämma med dig. Har själv varit med om liknande och det är tyvärr majoriteten av ärenden som läggs ner. Har en bekant som har varit polis i 40 år, som sade upp sig i höstas då han tyckte att systemet var rent ut sagt uselt och hade spårat ur. Massor med bevisföring och utredningstimmar men det hjälper inte i slutändan för att fälla gärningsmannen. Vardagsbrotten betyder INGENTING. I mitt fall hade gärningsmannen "värre" domar mot sig vilket inte vägde upp de 5000 kr som han lurade mig på. Bara att godkänna att man blivit lurad och inse att Sverige är ett mesland.

Jag har flera liknande erfarenheter, tyvärr. Personerna som inte bryr sig om att bli straffade blir inte straffade men gör en värdig medborgare något ryker man på det direkt.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

Har gjort en anmälan till Trustpilot så att de kan ta tag i deras omdömen för något måste verkligen hända.

Kan också meddela att någon dator eller pengar har kommit till mig ännu som utlovat. Så på tisdag kommer jag att anmäla företaget så får myndigheterna ta över detta ärende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webmasters:

Har gjort en anmälan till Trustpilot så att de kan ta tag i deras omdömen för något måste verkligen hända.

Kan också meddela att någon dator eller pengar har kommit till mig ännu som utlovat. Så på tisdag kommer jag att anmäla företaget så får myndigheterna ta över detta ärende.

Utlovat? Det stod ju i hans mail till dig att du inte kommer få se datorn förrän du tagit bort den här tråden?
Bara att anmäla honom direkt, går alltid att ta tillbaka i efterhand.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

trustpilot recensionerna bara stinker bluff långa vägar, de positiva det vill säga...

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

@Webmasters:

Hur har du betalat? Ifall du gjort det med kreditkort så hantera det den vägen.

I annat fall kan jag bara rekommendera som en tidigare tipsa om och fylla i en polisanmälan. Maila honom och berätta att den skickas in om du inte har pengarna inom 24h.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Utlovat? Det stod ju i hans mail till dig att du inte kommer få se datorn förrän du tagit bort den här tråden?
Bara att anmäla honom direkt, går alltid att ta tillbaka i efterhand.

Du kan inte ta tillbaka en polisanmälan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Du kan inte ta tillbaka en polisanmälan.

Sant, visste inte om det. Dock finns det följande alternativ:

Om du väljer att inte medverka till utredningen blir det givetvis mycket svårt att utreda brottet, vilket kan leda till att förundersökningen inte inleds eller, för ett senare skede, att åtal inte väcks.

Så TS kan bara välja att inte medverka ifall det skulle lösa sig på annat sätt.

Hitta även följande:

Ångra polisanmälan
Det går inte att ta tillbaka en polisanmälan. Eftersom polisen enligt lagen är skyldig att utreda brott kan man inte ta tillbaka en anmälan.
Du kan däremot ändra eller komplettera din anmälan i efterhand, antingen via telefon, i ett brev eller på internet. Om du ska göra en ändring ska du tala om ditt personnummer eller anmälningsnummer.

https://karlekenarfri.se/for-dig-som-ung/hur-far-jag-hjalp/po...

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webmasters:

Har gjort en anmälan till Trustpilot så att de kan ta tag i deras omdömen för något måste verkligen hända.

Kan också meddela att någon dator eller pengar har kommit till mig ännu som utlovat. Så på tisdag kommer jag att anmäla företaget så får myndigheterna ta över detta ärende.

Gjordes det en polisanmälan? Har företaget i fråga haft någon mer kontakt med dig sen du skrev sist?

Permalänk
Skrivet av IMPANI:

Gjordes det en polisanmälan? Har företaget i fråga haft någon mer kontakt med dig sen du skrev sist?

Det som har hänt är följande:

  • Man hade tänkt sända datorn på tisdag, samma dag som tråden startades under kvällen. Varför det ej gjordes framgick inte på torsdagen när jag fick meddelande om att de krävde att tråden skulle raderas då de anser att jag inte får skriva om min upplevelse.

  • Plötsligt har jag en skuld på över 12 000 kr och detta pgr av att jag ej raderat tråden och att man hotar med att sälja datorn för auktion för att täcka denna summa.

Självklart har en polisanmälan gjorts mot företaget. Jag kommer aldrig acceptera ett sådant beteende och rättvisa måste skipas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webmasters:

Det som har hänt är följande:

  • Man hade tänkt sända datorn på tisdag, samma dag som tråden startades under kvällen. Varför det ej gjordes framgick inte på torsdagen när jag fick meddelande om att de krävde att tråden skulle raderas då de anser att jag inte får skriva om min upplevelse.

  • Plötsligt har jag en skuld på över 12 000 kr och detta pgr av att jag ej raderat tråden och att man hotar med att sälja datorn för auktion för att täcka denna summa.

Självklart har en polisanmälan gjorts mot företaget. Jag kommer aldrig acceptera ett sådant beteende och rättvisa måste skipas.

Hur har du betalat datorn?

Om du betalat med ditt VISA/Mastercard så anmäl det till banken tillsammans med kvitton och beskriv situationen, att de vägrar leverera, att du försökt kontakta dem och att de vägrar betala tillbaka dina pengar. De brukar reda ut situationen rätt snabbt i regel. Senast hade banken mina pengar tillbaka på 3 dagar efter en firma i Nederländerna höll på att gå i konkurs och vägrade svara på mail.

Sedan låter du polisen göra sitt och beställer datorn från en seriösare firma.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

@roxkz:

Jag betalade via faktura och företaget som är mellanhand har blivit informerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webmasters:

@roxkz:

Jag betalade via faktura och företaget som är mellanhand har blivit informerad.

Hur går det? Någon uppdateringen, ser det ut som du kommer få pengarna tillbaka?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webmasters:

@roxkz:

Jag betalade via faktura och företaget som är mellanhand har blivit informerad.

Okej!

Tråkigt! En bom att betala innan leveransen är slutförd, betala normalt Aldrig en faktura innan tjänsten är utförd eller varorna levererade och undersökta normalt sett!

Det finns självklart undantag dock.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webmasters:

@roxkz:

Jag betalade via faktura och företaget som är mellanhand har blivit informerad.

Någon uppdatering?

Permalänk
Medlem

Ja, uppdatering! @webmasters

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk

Det jag kan uppdatera med är att inget nytt ännu har hänt, så varken pengar eller någon dator har synts till. Ska kontakta polisen för att se hur det går med anmälan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webmasters:

Ska kontakta polisen för att se hur det går med anmälan.

Den arkiverades väl 5min efter du gjorde den i runda arkivet under skrivbordet.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Den arkiverades väl 5min efter du gjorde den i runda arkivet under skrivbordet.

Eftersom det rör sig om pass så stort belopp så borde det fortfarande vara aktivt.

Gammal nyhet men gissar på att polisen linje gäller fortfarande https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artik...

Men TS får gärna uppdatera vad polisen säger. Eftersom det finns pass så mycket bevis mot *säljaren* så borde det här lösas på ett eller annat sätt.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Sjukaste jag läst på länge butiksmässigt. Vilken jävla tomte som verkar ha det "företaget".

Permalänk

Ja detta är riktigt tragiskt och Billogram säger att de varit kontakt med företaget som är av annan åsikt.

Men de kanske tycker det är normalt att kunden ej får vare sig vara eller pengarna tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webmasters:

Ja detta är riktigt tragiskt och Billogram säger att de varit kontakt med företaget som är av annan åsikt.

Men de kanske tycker det är normalt att kunden ej får vare sig vara eller pengarna tillbaka.

Problemet här är det står ord mot ord och utredningen behöver komma längre. Polisärende är inte snabba saker speciellt om ena partner ger en helt annan berättelse. Men om du har get polisen all mail och samtal mellan dig och försäljaren så kommer det nog att lösas med tiden men det kommer att ta tid i såna här ärenden tyvärr.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns ju ett annan väg att gå en polisanmälan, och det är att upprätta en anmälan om avtalsbrott. Nu är jag inte jurist, tyvärr, och det verkar som att detta ändå handlar om en tvist på över vad som går inom ett FT-mål (förenklat tvistemål / småmål).

Det är ju inte nödvändigtvis ett bedrägeri det är frågan här, utan ett avtalsbrott. I så fall kommer inte polisen att ta i det.

Ett sätt om du gjort ett tydligt anspråk på att få häva köpet och att få dina pengar återbetalda är att du kan du ansöka om betalningsföreläggande hos Kronofogden. Problemet med detta är dock att han bara kan bestrida detta, då måste det till tingsrätten i alla fall... och som sagt är beloppet för stort för FT-mål.

Kan ju också vara värt att höra med en jurist om det finns något att hämta där.

Permalänk

Hur går det med detta? Blir nyfiken.

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webmasters:

Ja detta är riktigt tragiskt och Billogram säger att de varit kontakt med företaget som är av annan åsikt.

Men de kanske tycker det är normalt att kunden ej får vare sig vara eller pengarna tillbaka.

Har det löst sig eller krånglar företaget fortfarande?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

updaaaaaaaate

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk

Jag fick reda på Tech & Mecks påhitt när en användare den 8 April startade en tråd på Flashback och målade ut företaget som väldigt sketchy. Jag hittade då företaget på Tradera och köpte en produkt, markerade den som betald utan att betala, bara för att lämna ett omdöme att användaren troligtvis var en lurendrejare. Jag fick ett negativt omdöme tillbaka samt en mängd mejl. Jag blandade in Tradera som tog bort omdömet från hans profil men lämnade kvar det på min profil. Orsaken var att jag hade bifogat en länk till Flashbacktråden i omdömet.

Det inledande mejl jag fick innehåller dessa godbitar:
• "För er kännedom har alla företag oavsett storlek någon form av falska rykten och påhitt som sprids om de online från folk som inte ens är eller har varit kunder som er i detta fall, dessa brukar benämnas som nättroll som sprider grova förtal. Funderar ni på att ansluta er till sådana grupper kan ni ha i åtanke att vi vet vad som skrivs där och av vem även om man gömmer sig bakom en skärm & VPN, majoriteten av dem har blivit åtalade för grovt förtal & böter 2019."
• "Ifall ni tror att ni kan komma in och smutskasta våra omdömen utan ens slutföra et köp lär ni få tänka om snabbat nu om ni inte önskar att vi svarar med en anmälan om grovt förtal och marknadsföring av konspirations-sidor för personlig vinst och eller ökade marknadsförings intäkter till konstruktions-sidor så som flashback."
• "Vi vill heller inte behöva gå in och lämna tillbaka ett negativt omdöme till er som företagskund med över 1000 positiva omdömen, det kommer bidra till att spärra ert tradera-konto."
• "Vänligen återkom till oss senast 18:00 idag eller plock bort er negativa omdöme innan dess för att vi inte skall behöva söka er per telefon samt överväga att lämna ta detta juridiskt."

Jag svarade kort: "Hej, Lämna negativt omdöme och spärra mitt konto. Mvh"

Fick inget svar, så mejlar igen: "Hej, Du lämnade ett negativt omdöme med felaktig information och sprang som en hund med svansen mellan benen. Skulle du inte spärra mitt konto också? Mvh"

Får svar:
• "Det var lättare gjort än sagt min vän. Ert minst sagt falska omdöme har nu blivit borttaget men ni har däremot fått ett brev av oss lika så blivit blockerade och kommer få en anmälan från vår advokatbyrå under kommande vecka om grovt förtal samt försök till marknadsföring av konspirations-sidor för personlig vinst och/eller ökade marknadsförings intäkter till sådana konstruktions-sidor så som Flashback samt brått mot BBS-lagen."
• "Vi har likt alla andra företag alltid haft och kommer alltid att ha nolltolerans mot nättroll oavsett vem, allt sammanställes och tas upp i en juridiks rättegång oavsett storlek för att sätta exempel."

Så, vad ville jag ha sagt med detta, vad ville jag åstadkomma? Tja, det var kanske inte det bästa tillvägagångssättet att göra som jag gjorde med Tradera, men det kändes bra just då typ kl 05 på morgonen. Tanken var att ovetande skulle kunna undvika att köpa hans OEM-nycklar för fullpris tack vare mitt omdöme. Killen bakom företaget ("Ahmad Gaib") verkar dock inte särskilt mentalt stabil och i hans "prisade kundsupport" i form av en livechat på hemsidan så blir han galen och hotar ens mamma och eventuella systrar om man frågar om det som påstås kring företaget.

Jag har alla mejlen kvar, jag har citerat delar ur mejlen ovan och jag hoppas att alla som haft med företaget att göra kan få tvisten löst till sin fördel.

Rättade stavfel (mina egna, hans citat var redan felstavade ;))
Permalänk
Medlem
Skrivet av finanshajen:

Jag fick reda på Tech & Mecks påhitt när en användare den 8 April startade en tråd på Flashback och målade ut företaget som väldigt sketchy. Jag hittade då företaget på Tradera och köpte en produkt, markerade den som betald utan att betala, bara för att lämna ett omdöme att användaren troligtvis var en lurendrejare. Jag fick ett negativt omdöme tillbaka samt en mängd mejl. Jag blandade in Tradera som tog bort omdömet från hans profil men lämnade kvar det på min profil. Orsaken var att jag hade bifogat en länk till Flashbacktråden i omdömet.

Det inledande mejl jag fick innehåller dessa godbitar:
• "För er kännedom har alla företag oavsett storlek någon form av falska rykten och påhitt som sprids om de online från folk som inte ens är eller har varit kunder som er i detta fall, dessa brukar benämnas som nättroll som sprider grova förtal. Funderar ni på att ansluta er till sådana grupper kan ni ha i åtanke att vi vet vad som skrivs där och av vem även om man gömmer sig bakom en skärm & VPN, majoriteten av dem har blivit åtalade för grovt förtal & böter 2019."
• "Ifall ni tror att ni kan komma in och smutskasta våra omdömen utan ens slutföra et köp lär ni få tänka om snabbat nu om ni inte önskar att vi svarar med en anmälan om grovt förtal och marknadsföring av konspirations-sidor för personlig vinst och eller ökade marknadsförings intäkter till konstruktions-sidor så som flashback."
• "Vi vill heller inte behöva gå in och lämna tillbaka ett negativt omdöme till er som företagskund med över 1000 positiva omdömen, det kommer bidra till att spärra ert tradera-konto."
• "Vänligen återkom till oss senast 18:00 idag eller plock bort er negativa omdöme innan dess för att vi inte skall behöva söka er per telefon samt överväga att lämna ta detta juridiskt."

Jag svarade kort: "Hej, Lämna negativt omdöme och spärra mitt konto. Mvh"

Fick inget svar, så mejlar igen: "Hej, Du lämnade ett negativt omdöme med felaktig information och sprang som en hund med svansen mellan benen. Skulle du inte spärra mitt konto också? Mvh"

Får svar:
• "Det var lättare gjort än sagt min vän. Ert minst sagt falska omdöme har nu blivit borttaget men ni har däremot fått ett brev av oss lika så blivit blockerade och kommer få en anmälan från vår advokatbyrå under kommande vecka om grovt förtal samt försök till marknadsföring av konspirations-sidor för personlig vinst och/eller ökade marknadsförings intäkter till sådana konstruktions-sidor så som Flashback samt brått mot BBS-lagen."
• "Vi har likt alla andra företag alltid haft och kommer alltid att ha nolltolerans mot nättroll oavsett vem, allt sammanställes och tas upp i en juridiks rättegång oavsett storlek för att sätta exempel."

Så, vad ville jag ha sagt med detta, vad ville jag åstadkomma? Tja, det var kanske inte det bästa tillvägagångssättet att göra som jag gjorde med Tradera, men det kändes bra just då typ kl 05 på morgonen. Tanken var att ovetande skulle kunna undvika att köpa hans OEM-nycklar för fullpris tack vare mitt omdöme. Killen bakom företaget ("Ahmad Gaib") verkar dock inte särskilt mentalt stabil och i hans "prisade kundsupport" i form av en livechat på hemsidan så blir han galen och hotar ens mamma och eventuella systrar om man frågar om det som påstås kring företaget.

Jag har alla mejlen kvar, jag har citerat delar ur mejlen ovan och jag hoppas att alla som haft med företaget att göra kan få tvisten löst till sin fördel.

Ja, kanske inte det bästa tillvägagångssättet men ganska komiskt