Text i Windows skarpare i skalat läge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Jo, tror vi menar ung samma sak. Snart lär väl @laxpudding tala om ifall vi har fel

ClearType är inte bara typsnitt dock utan även font smoothing osv.

Ja, det gör han nog haha..

Provade ClearType nu men det är svårt att se vilken text som är bäst när man ska välja. Nu kör jag 125% + 120% på ökad text (hjälpmedel-inställningarna). Då blir texten större och klarare för mig iaf.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Ja, det gör han nog haha..

Provade ClearType nu men det är svårt att se vilken text som är bäst när man ska välja. Nu kör jag 125% + 120% på ökad text (hjälpmedel-inställningarna). Då blir texten större och klarare för mig iaf.

... nu är ju 1440 på 25 tum förvisso helt enkelt smått - speciellt om synen inte är klockren

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

... nu är ju 1440 på 25 tum förvisso helt enkelt smått - speciellt om synen inte är klockren

För att inte tala om 4K på 27" utan skalning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det går inte att köra 100% precis på 1440p på 25", utan kört 125% alla år. Men nu får jag börja skala upp texten lite extra

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se