Permalänk
Avstängd

Intel+Asus Cashback

Hej! Någon som nyttjat asus+intels cashback kampanj och vill dela med sig av erfarenheten?

https://www.komplett.se/kampanj/99357/asus-intel-cashback

Permalänk

Jag skickade in för drygt en vecka sedan och har inte fått något mer än en bekräftelse. Håller tummarna att det kommer lite pengar

Permalänk
Avstängd

Du kan ju se precis hur mycket du kommer få tillbaka. Det vore väldigt konstigt om de inte betalade tillbaka något, hemsidan för det känns lite b i min mening.

Permalänk
Medlem

När jag köpte min 8700K + Z370-F via en bundle som Dustin hade i början av 2018 så var det också cashback (500 kr tror jag). Fyllde i formuläret och allt med kvitto, serie nr osv och skickade in men inte hört eller fått något sedan dess så jag litar inte på Asus & cashback.
Men det har säkert fungerat för andra, annars hade det nog hörts mer om det. Mitt fel också att jag inte orkade kontakta dem.

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G305 Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

När jag köpte min 8700K + Z370-F via en bundle som Dustin hade i början av 2018 så var det också cashback (500 kr tror jag). Fyllde i formuläret och allt med kvitto, serie nr osv och skickade in men inte hört eller fått något sedan dess så jag litar inte på Asus & cashback.
Men det har säkert fungerat för andra, annars hade det nog hörts mer om det. Mitt fel också att jag inte orkade kontakta dem.

Jag köpte även jag ett Z370-F sommaren 2018 och det tog till januari 2019 innan jag fick pengarna. Ingen notis om det utan helt plötsligt en insättning på 507kr

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem

@macmann1: Gick nu igenom alla överföringar på mitt konto från nu till februari 2018 (då jag köpte) (rolig lördag osv) och hittade inget som verkade vara Asus

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G305 Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

@macmann1: Gick nu igenom alla överföringar på mitt konto från nu till februari 2018 (då jag köpte) (rolig lördag osv) och hittade inget som verkade vara Asus

Trist Min hette bara 190102659807, samma för en annan forumit.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Avstängd

Detta är ett skit dåligt kvitto på kampanjen imo.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett x570 moderkort för lite drygt en månad sedan. Har inte fått nått än

Visa signatur

Moderkort: ASUS TUF GAMING X570-PLUS | CPU: AMD Ryzen R9 3900X | CPU-kylare: be quiet! Dark Rock Pro 4 | RAM: G.Skill Trident Z Neo C 32 GB (2x16) DDR4-3600 CL16 | GPU: SAPPHIRE Radeon Pulse RX5700 XT 8GB OC | SSD: Corsair MP510 1 TB NVMe + Intel 660p 2 TB NVMe | PSU: Corsair RM750X V2 750W | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Svart | Skärm: LG 27GL850 144Hz IPS 2560x1440 | Tangentbord: Logitech G513 | Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk

Kolla nu igen och min ansökan från 14 november är nu approved
Har jag tur så kommer pengarna

Permalänk
Medlem

Har provat förr och det fungerar skitbra, dock tar det tid för pengarna att komma. Då tror jag det var några veckor efter kampanjens slut som de började gå igenom allt.
Fungerade väl, inga konstigheter.

Spelar väl ingen större roll när pengarna de facto kommer in? Är väldans dumt att ligga på gränsen att köpa för så mycket pengar att man inte kan avvara dessa pengar en tid innan de kommer tillbaka.

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Medlem

Rätt fin rabatt att få. Z-390F, 9700k och Asus Strix 2070 super. Bra priser redan innan rabatten på moderkort och grafikkort och med CPU får man 1500 tillbaka.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Medlem

Vet ni om man måste köpa alla produkter från samma butik eller kan man kombinera köpen ifrån alla godkända butiker?

Permalänk
Skrivet av incido:

Vet ni om man måste köpa alla produkter från samma butik eller kan man kombinera köpen ifrån alla godkända butiker?

Produkterna måste finnas på samma kvitto för att de ska godkänna det hela.

Permalänk
Medlem

Hur går det för er, får ni några pengar? Min ansökan blev ”approved” i början av december men har inte hört något mer sedan dess. Skickade nyss iväg en fråga angående detta i deras kontaktformulär som de ansträngt sig för att gömma. Nästan så de anstränger sig för att ge ett oseriöst intryck...

Skrivet av Robban75:

Spelar väl ingen större roll när pengarna de facto kommer in? Är väldans dumt att ligga på gränsen att köpa för så mycket pengar att man inte kan avvara dessa pengar en tid innan de kommer tillbaka.

Bara i den här tråden finns det folk som säger att det dröjer år innan pengarna kommer, om de kommer. Så det är klart att det spelar roll. Dels känns det oseriöst att ett så stort företag inte kan skicka ut pengarna inom ett par dagar efter ansökan blivit godkänd och dels får man intrycket av att de drar ut på tiden i hopp om att folk ska glömma bort det. Hade jag inte satt en påminnelse så hade jag nästan garanterat gjort just det.

Permalänk
Medlem

Någon som har fått cashback ännu?
Ringde till dem för att kolla läget men det skulle tydligen skötas via mail

Permalänk

https://promotion.asus.com/en/nordics/amdvgacashback/tac

Köpte själv ett MB och CPU Black Friday 2019 vid Webhallen.
Så väntar själv på lite cash, 900kr fyi

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem

@Michaelscott: Värdelöst, jag hade hellre tagit en rabattkupong.
Det är lite som att registrera ett kontantkort på telefonen, telefonförsäljarna slutar ALDRIG att ringa.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk

Tänkte återuppväcka denna tråd. Jag väntar fortfarande på min cashback från Black Friday.
De har mailat mig och sagt att det tar tid och jag ska ha tålamod men det är snart ett halvår och fortfarande inget.
Asus cashback är bara en scam och båg helt enkelt. Jag kommer aldrig köpa deras produkter med cashbacks igen. Vilket fult sätt att locka folk o köpa och sen inte hålla löftet.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Almighty187:

Vilket fult sätt att locka folk o köpa och sen inte hålla löftet.

De har aldrig lovat dig när du skall få slantarna, så hur kan du påstå att de inte hållit sitt löfte? Att det sedan generellt tar åtskilliga månader längre än vad man kanske förväntar sig är en annan femma. Det är en viss skillnad på att de inte skulle fullfölja vad som utlovats och att det hela sköts rätt dåligt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

De har aldrig lovat dig när du skall få slantarna, så hur kan du påstå att de inte hållit sitt löfte? Att det sedan generellt tar åtskilliga månader längre än vad man kanske förväntar sig är en annan femma. Det är en viss skillnad på att de inte skulle fullfölja vad som utlovats och att det hela sköts rätt dåligt.

90 dagar vill jag minnas att de sa. Även om jag kanske minns antalet dagar fel så vill jag ganska bestämt minnas att de angav en tidsperiod som sedan länge passerats.

Permalänk
Skrivet av twit:

Kom igen, det har ju gått 6 månader ffs, hur länge till ska folk få vänta?
Då börjar man ju tvivla starkt på om de öht nånsin kommer att betala. De hoppas ju säkert på att folk glömmer bort det efter ett tag så de slipper undan. De lär aldrig själva kontakta folk och påminna om att det snart sker en utbetalning.

Hur som helst så fick jag ett mail av dem igår efter min tredje påminnelse med samma standard svar:

Hello,
thank you for your email.
We are very sorry for the inconveniences caused by the unexpectedly long waiting time. This delay occurred due to administrative circumstances. We will do our best to send you the cashback amount as soon as possible.

----
Kind regards | Mit freundlichen Grüßen | Cordialement
Your ASUS Promotion-Team!

ninepoint consulting GmbH | Kölnturm - Im Mediapark 8 | D-50670 Köln | Germany
GF: Nicole Hänel | USt-ID DE295361469 | HRB 80803 | Amtsgericht Köln

Permalänk
Medlem

Någon som fått sina pengar?

Hade helt glömt bort det här men fick idag ett mail från deras promotionssida där jag skulle bekräfta min mailadress för att få ta emot nyhetsbrev. Något jag för övrigt inte ansökt om...

Men men, jag loggade in på mitt konto och det står fortfarande att min ansökan är ”approved”, vilket det gjort väldigt länge nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Någon som fått sina pengar?

Hade helt glömt bort det här men fick idag ett mail från deras promotionssida där jag skulle bekräfta min mailadress för att få ta emot nyhetsbrev. Något jag för övrigt inte ansökt om...

Men men, jag loggade in på mitt konto och det står fortfarande att min ansökan är ”approved”, vilket det gjort väldigt länge nu.

Japp, efter att ha väntat mer än ett halvår så mailade jag dem i juni, så tog det kanske en vecka efter jag fått svaret till pengarna satt på kontot. Aning förvånad att man skulle behöva "påminna" dem dock.