Hej!
Jag har inte jättestor kunskap inom området men ska försöka förklara så gott jag kan.
Har ett problem med min ComHem TV Hub.
Varje gång jag stänger av och på TV:n visar den ett felmeddelande att den inte har någon internetuppkoppling via ComHem TV Hub. Alltså när jag försöker kolla på tv kanaler, Netflix och andra app tjänster som går direkt via tv:n och wifi fungerar utmärkt. Efter ca 2-3 timmar kan helt plötsligt internetuppkopplingen i ComHem huben komma igång och alla tv kanaler fungerar klockrent. Alltså är det tv huben som har problem med uppkopplingen. Startar jag om routern så fungerar det som det ska tills det att ComHem huben stängs av.
Skulle vilja koppla in ComHem Huben direkt från fiberomkopplaren, då det verkar vara vid kopplingen mellan router och tv Hub som problemet uppstår. Fiberomkopplaren sitter jättedumt placerad med endast 1 kabel som förbindelse till routern. Så det alternativet skulle vara en utanpåliggande kabel vilket jag helst vill slippa. Vid kontakt med ComHem hänvisar dom till just den lösningen. Kan även tillägga att fiberomkopplaren inte har någon separat port för TV.
Någon kunnig som har någon annan lösning på problemet än att dra en kabel genom hela vardagsrummet?
Kan man göra någon inställning i routern? Isf hur?
Switch mellan fiberomkopplaren och router?
Tacksam för alla svar!